Radio tuner list vervangen door update list

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Appul
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Radio tuner list vervangen door update list

Bericht door Appul »

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een megane 2 grand tour dynamique luxe uit 2004; een heerlijke auto met alle (nog steeds werkende) opties die ik me kan indenken.

Het enige nadeel vind ik de fabrieksradio die ingebouwd zit, dit is een tuner list zonder mp3 of usb.
in mijn vorige auto heb ik wel altijd mp3 gehad en dat vind ik nu en heel gemis.
nu zag ik op ebay een update list radio tekoop staan mét mp3, alleen kun je een tuner list zomaar vervangen door een update list met behoud van display en stuurbediening?

deze heb ik nu (tuner list)
Afbeelding

en dit is de update list
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Het antwoord is heel simpel: NEE! :(

Alhoewel het gele mini iso stekkertje van de stuurwielbediening/display interface wel gelijk is tussen beide type radio's en de radio's er ook praktisch gelijk uitzien zal de display niet werken.

De Tunerlist heeft namelijk een oudere analoge interface, de nieuwere Updatelist een digitale (Canbus) interface.

De signalen die over de kabel lopen zijn dus totaal anders en niet uitwisselbaar. Er zijn ook geen adapters voor.

Wil je MP3 op je Tunerlist radio dan zal je dus gebruik moeten maken van een CD wisselaar die MP3 kan afspelen (bijv. de VDO Dayton CHM 604 MP3 6-cd wisselaar)
Of bijv een interface als de Renault Audio Connection box op de wisselaaringang aansluiten. Op die Udio Connection box kan je USB sticks en een iPod aansluiten.
Er zijn uiteraard ook andere levranciers van dit soort interfaces (bijv. Dension en Harman Kardon) met elk zijn voor- en nadelen.
Zelf heb ik al jaren een Dension Ice>Link Plus icm een 30 GB iPod op de Tunerlist radio en ben daar zeer tevreden mee.

N.B. Overigens is de Tunerlist radio die jij laat zien niet de af-fabriek Megane II Tunerlist radio maar een ouder model uit bijvoorbeeld een Laguna en Clio II.
Hij heeft wel iets meer vermogen (4X22 Watt) tov de af fabriek Megane II Tunerlist radio (4x15 Watt), dus daar heb je dan weer mazzel mee :wink:
Er is ook nog een versie met 4X30 Watt. Die ziet er hetzelfde uit als de radio die jij op de eerste foto laat zien maar dan staat er links boven op het front nog het Cabasse Auditorium Tronic logo. Ik heb deze Tunerlist versie uit een vorig model Laguna in m'n Megane ingebouwd :D
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Appul
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Appul »

bedankt, dat is een duidelijk antwoord

dan ga ik de alternatieve opties bekijken.
Ik weet alvast wel dat ik geen connection box of cd wisselaar wil, dus zal ik helaas mijn display in moeten leveren en voor een autoradio met stalk adapter moeten gaan :oops:

of misschien toch een ipod aanschaffen.. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Waarom wil je precies geen audio connection box?

Er zijn volgens mij ook merken radio's waarbij de adapter niet alleen de stuurwielbediening overneemt maar ook de display, maar dat zou je dan zelf even moeten uitzoeken.

Er zijn in ieder geval stuurwielbedieningsadapters voor Sony, Kenwood en Pioneer, al lees ik daar ook wel eens slechte berichten (trage respons) over.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut