Achterklep van mijn Laguna Grand tour wil soms niet open
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Achterklep van mijn Laguna Grand tour wil soms niet open
De achterklep van mijn Laguna grand tour uit 2003 wil soms niet openen. Het is net of de schakelaar soms slecht contact maakt maar kan dit wel? Het slot op zich ziet er wel goed uit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Had hetzelfde met mijn Megane uit 2003. Slot bleek toen defect en is vervangen, daarna nooit meer problemen gehad.
Is wel een slijtage onderdeel volgens mij, bij m'n Twingo moest het slot na 10 jaar ook worden vervangen.
Is wel een slijtage onderdeel volgens mij, bij m'n Twingo moest het slot na 10 jaar ook worden vervangen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Bij de Laguna is dit meestal de schakelaar die de geest geeft.
Of eigenlijk verzuipt.
Er blijft namelijk water staan in de rand waar deze schakelaar gemonteerd is.
Een 2 tal kleine gaatjes (2mm is genoeg) in deze rand boren en het probleem is over, uiteraard na het plaatsen van een andere schakelaar.
Antonio.
Of eigenlijk verzuipt.
Er blijft namelijk water staan in de rand waar deze schakelaar gemonteerd is.
Een 2 tal kleine gaatjes (2mm is genoeg) in deze rand boren en het probleem is over, uiteraard na het plaatsen van een andere schakelaar.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
Hallo Henri,
Ik heb het probleem vorige week gehad. Na ff zoeken blijkt dat er achter het achterruitje precies in het midden een gaatje zit. Dit gaatje is een afvoerkanaal voor regenwater. Dat regenwater gaat dan via een slangetje door de achterklep heen naar de zijkant en dan gaat het water weer naar buiten.
Wat bij mij het geval was is dat het slangetje losgeschoten was en het regenwater kwam dan op de stekker van de achterklepschakelaar. Bij mij was het stekkertje ook groen uitgeslagen.
Nu heb ik dat stekkertje schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Dat slangetje goed vast gezet met kit, zodat deze niet meer losschiet. Wat je ook kan doen is gewoon dat gaatje dichtkitten. Dan loopt het water gewoon over de buitenkant van je achterklep ipv via dat slangetje. Maarja dat is ieders eigen keus.
Kijk ook even bij je reserveband. Bij mij zat dat vol water omdat het water mijn kofferbak in was gelopen.
Bij mij werkt de achterklep weer perfect.
Mvg,
Ruben.
Ik heb het probleem vorige week gehad. Na ff zoeken blijkt dat er achter het achterruitje precies in het midden een gaatje zit. Dit gaatje is een afvoerkanaal voor regenwater. Dat regenwater gaat dan via een slangetje door de achterklep heen naar de zijkant en dan gaat het water weer naar buiten.
Wat bij mij het geval was is dat het slangetje losgeschoten was en het regenwater kwam dan op de stekker van de achterklepschakelaar. Bij mij was het stekkertje ook groen uitgeslagen.
Nu heb ik dat stekkertje schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Dat slangetje goed vast gezet met kit, zodat deze niet meer losschiet. Wat je ook kan doen is gewoon dat gaatje dichtkitten. Dan loopt het water gewoon over de buitenkant van je achterklep ipv via dat slangetje. Maarja dat is ieders eigen keus.
Kijk ook even bij je reserveband. Bij mij zat dat vol water omdat het water mijn kofferbak in was gelopen.
Bij mij werkt de achterklep weer perfect.
Mvg,
Ruben.
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen