1 portier werkt niet meer op electronische sleutel
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 mei 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
1 portier werkt niet meer op electronische sleutel
Ik heb een renault kangoo 1 van de achterportieren zit op slot en gaat niet meer open met de electronische sleutel.
De andere 3 deuren werken wel gewoon. Ik hoor wel een klik in het portier maar het knopje komt niet omhoog.
Met de hand kan het protier ook niet geopend worden.
Wat laatst opviel is dat het vergerendelingssysteem soms spontaan een aantal malen op en neer gaat, zonder dat de auto geopend is of de motor gestart is. Is niet gewenst bij parkeren. Mischien staan de twee zaken los van elkaar maar beide hebben te maken met de sloten.
Iemand een idee ?
De andere 3 deuren werken wel gewoon. Ik hoor wel een klik in het portier maar het knopje komt niet omhoog.
Met de hand kan het protier ook niet geopend worden.
Wat laatst opviel is dat het vergerendelingssysteem soms spontaan een aantal malen op en neer gaat, zonder dat de auto geopend is of de motor gestart is. Is niet gewenst bij parkeren. Mischien staan de twee zaken los van elkaar maar beide hebben te maken met de sloten.
Iemand een idee ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Het lijkt mij op een probleem met het betreffende portierslot.
Gaat het slot wel los als de knop op het dashboard gebruikt wordt?
Antonio.
Gaat het slot wel los als de knop op het dashboard gebruikt wordt?
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 mei 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
He Antonio,
Nee de knop op het dashboard geeft hetzelfde resultaat.
Als ik met de sleutel open en sluit gaat betreffende deurknop wel een halve milimeter op en neer.
Dus er gebeurt wel wat in de deur.
groet Lambert
Nee de knop op het dashboard geeft hetzelfde resultaat.
Als ik met de sleutel open en sluit gaat betreffende deurknop wel een halve milimeter op en neer.
Dus er gebeurt wel wat in de deur.
groet Lambert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
portierslot even smeren?
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 11 sep 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: noord scharwoude
ik denk aan een defect in je magneetschakelaar in je portier
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Inderdaad kan het smeren van het slot zelf effect hebben.
Even aan de pin froemelen om het portier van slot te krijgen om te kunnen openen en dan het slot met een goede kruipolie inspuiten.
Wanneer alles weer soepel gaat het slot nogmaals inspuiten met een goed kruipend VET, bijvoorbeeld wit spuitvet voor een goede duurzame smering.
Helpt dit alles niets, dan is toch de servo defect.
Uit het verhaal begrijp ik dat het een van de schuifdeuren betreft.
In dit geval is de servo een met het slotmechanisme.
Antonio.
Even aan de pin froemelen om het portier van slot te krijgen om te kunnen openen en dan het slot met een goede kruipolie inspuiten.
Wanneer alles weer soepel gaat het slot nogmaals inspuiten met een goed kruipend VET, bijvoorbeeld wit spuitvet voor een goede duurzame smering.
Helpt dit alles niets, dan is toch de servo defect.
Uit het verhaal begrijp ik dat het een van de schuifdeuren betreft.
In dit geval is de servo een met het slotmechanisme.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 mei 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo,
Dank voor jullie suggesties.
Het is inderdaad een van de schuifdeuren. Het lukt mij echter niet de deur mechanisch te openen (de pin omhoog tetrekken) . Dus smeren gaat ook nog niet lukken. Is hier nog een andere manier voor?
Nu las ik in mijn boekje dat de schuifdeur geblokkerd wordt bij het tanken. Ik vermoed dat daar iets mis is, maar heb eigenlijk geen idee hoe deze blokkering werkt. Ik zie in de tankdop alleen maar kunstuf delen. Ik had eigenlijk gehoopt dat het daar een vuil contact was waardoord e blokkering niet wordt opgeheven als ik de tankdop er weer op doe.
Mischien heeft iemand een idee of dat zou kunnen en hoe dit werkt?
groeten, Lambert
Dank voor jullie suggesties.
Het is inderdaad een van de schuifdeuren. Het lukt mij echter niet de deur mechanisch te openen (de pin omhoog tetrekken) . Dus smeren gaat ook nog niet lukken. Is hier nog een andere manier voor?
Nu las ik in mijn boekje dat de schuifdeur geblokkerd wordt bij het tanken. Ik vermoed dat daar iets mis is, maar heb eigenlijk geen idee hoe deze blokkering werkt. Ik zie in de tankdop alleen maar kunstuf delen. Ik had eigenlijk gehoopt dat het daar een vuil contact was waardoord e blokkering niet wordt opgeheven als ik de tankdop er weer op doe.
Mischien heeft iemand een idee of dat zou kunnen en hoe dit werkt?
groeten, Lambert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
In de tankdop zit een magneet.
Naast de vulhals zit een sensor die op deze magneet reageert.
Wordt de tankdop verwijderd, dan zal een tweede slot de schuifdeur afsluiten.
Hier willen wel eens problemen met de sensor zijn.
Of dit nog goed werkt is eenvoudigte controleren door de tankdop te verwijderen.
Als je dan een klik hoort alsof er iets op slot gaat, en bij het terugplaatsen ook weer een klik, dan werkt het goed.
Wanneer het een probleem is met deze extra vergrendeling, reageert het normale slot wel gewoon omdat de extra vergrendeling gebruik maakt van een extra slotmotor.
Het lijkt mij dus een probleem met het normale slot.
Dit is bereikbaar door het deurpaneel te demonteren.
Het demonteren is alleen mogelijk bij gesloten schuifdeur dus dat treft in dit geval.
Antonio.
Naast de vulhals zit een sensor die op deze magneet reageert.
Wordt de tankdop verwijderd, dan zal een tweede slot de schuifdeur afsluiten.
Hier willen wel eens problemen met de sensor zijn.
Of dit nog goed werkt is eenvoudigte controleren door de tankdop te verwijderen.
Als je dan een klik hoort alsof er iets op slot gaat, en bij het terugplaatsen ook weer een klik, dan werkt het goed.
Wanneer het een probleem is met deze extra vergrendeling, reageert het normale slot wel gewoon omdat de extra vergrendeling gebruik maakt van een extra slotmotor.
Het lijkt mij dus een probleem met het normale slot.
Dit is bereikbaar door het deurpaneel te demonteren.
Het demonteren is alleen mogelijk bij gesloten schuifdeur dus dat treft in dit geval.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 jun 2012
- Laatste bezoek: 06 nov 2012 12:02
- Actief als: particulier
Re: 1 portier werkt niet meer op electronische sleutel
En? Nog tips over hoe het uiteindelijk is opgelost? Als je het laat repareren bij een garage, hoeveel ben je dan kwijt? Heb zelf nu hetzelfde probleem 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 185 Weergaves
-
Laatste bericht door joebeatt
-
- 4 Reacties
- 470 Weergaves
-
Laatste bericht door johan R5
-
- 2 Reacties
- 543 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans uut Epe
-
- 0 Reacties
- 434 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 3 Reacties
- 455 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 3 Reacties
- 200 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 154 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon