Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Betreft Renault Megane III - 1.2 TCE van onze zoon.
De motor heeft flinke schade. Deze schade ben ik aan het onderzoeken.
De cilinderkop wil ik verwijderen, daarvoor moet de turbo en het uitlaat spruitstuk worden verwijderd.
In mijn onderzoek naar de werking van het Start/Stop systeem ( kwam het volgende langs.
Ik heb al vaker, en ook in andere context, gelezen dat de turbo, als de motor uitgezet wordt en dan zeker na een krachtsinspanning waarbij de turbo nog hoge...
Nu we op vakantie zijn in Spanje heeft de turbo van mijn Espace V (initiale Paris) van 2017 met 150.000km op de teller heeft het begeven.
Ik heb helemaal geen idee wat zo'n herstelling mag kosten, maar ik ben wel enorm geschrokken...
ik wil de cilinderkop in/uitbouwen. Iemand hier ervaring mee? moet het motorblok uitgebouwd worden? graag mij van tips voorzien of een goede werkplaatshandboek indien mogelijk.
Hoor graag van iemand