140pk

Plaats reactie

Topic author
RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

140pk

Bericht door RenMegane »

Ik sta op het punt een Renault Kadjar te kopen, maar twijfel of het wellicht verstandig is te wachten tot een facelift of jet moment waarop de 1.5 140pk ook in de Kadjar wordt geleverd. Heeft iemand hier al meer informatie over?
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

a1105
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2015 19:30
Actief als: particulier
Locatie: Berendrecht-Belgie

Re: 140pk

Bericht door a1105 »

Beste RenMegane
zo als ik van mijn dealer heb meegekregen zou de kadjar eerst een facelift krijgen midden 2019 komen met een fonkelnieuwe 1.5 liter motor.
maar waarom zou je wachten ik rijd zelf met een kadjar 130 tce,en deze wagen heeft zeker genoeg trekkracht om vlot mee te rijden.
het blokje dat hier in hangt heeft zijn diensten al bewezen en de nieuwe 1.5 moet zijn diensten nog bewijzen.
Kadjar tce 130 bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: 140pk

Bericht door zandbak »

Ik kan mij voorstellen dat de Mercedes 1.5 aantrekkelijk is t.o.v. de Renault 1.2tce die algemeen bekend staat als olie gebruiker en kan ‘horten en stoten’ in de kadjar.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

a1105
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2015 19:30
Actief als: particulier
Locatie: Berendrecht-Belgie

Re: 140pk

Bericht door a1105 »

Mercedes 1.5????
Kadjar tce 130 bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: 140pk

Bericht door zandbak »

Yep, dat blok is met Mercedes ontwikkeld.
https://www.google.nl/amp/www.autoexpre ... gine%3famp

Heb Mercedes toch wel wat hoger zitten dan Renault, denk dat Max dat ook vindt ;-)

Lees het artikel maar: Nissan heeft de techniek uitgedokterd en Mercedes de kwaliteit. Renault fabriceerd uiteindelijk het blokje, dus het kan enkel daar nog fout gaan.

De 1.6 turbo is bijvoorbeeld ook een door Nissan ontwikkeld blok in tegenstelling tot de 1.2 en is veel betrouwbaarder dan de 1.2.

Renault moet gewoon lekker tekenen en onderstellen maken en de motoren en elektronica aan anderen overlaten. Gelukkig zien ze dat zelf ook in en zie je derhalve steeds minder Franse techniek in de nieuwe generatie Renaults.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Re: 140pk

Bericht door RenMegane »

Ik lees dat de nieuwe motor en facelift pas in 2019 worden doorgevoerd. Ga dan toch waarschijnlijk op korte termijn voor de 1.2 130pk. Al hoop ik dat deze minder olie zal verbruiken dan mijn huidige 1.2 115pk in mijn Mégane (ca. 1 liter per 3.000 km).
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

a1105
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2015 19:30
Actief als: particulier
Locatie: Berendrecht-Belgie

Re: 140pk

Bericht door a1105 »

Ik rij ondertussen al bijna een jaar met mijn kadjar 12 tce 130 en heb nog nooit olie moeten bijvullen,er staan ondertussen al zo'n 9000 km op.
Ook van horten of stoten heeft hij geen last.
De 1.2 motor is ook door nissan ontwikkeld en wordt ook in de qashqai gebruikt,enkel heeft renault hier 15 pk extra uitgeperst.
Kadjar tce 130 bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: 140pk

Bericht door zandbak »

9000km is natuurlijk totaal geen serieuze referentie, de motor is net ingelopen. Daarnaast zijn er tal van meldingen ook op dit forum over het horten en stoten en in het bijzonder bij de kadjar. Het olie gebruik van de 1.2 is ook een heel bekend euvel bij de Nissan.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in