Belangrijkste tip van mijn kant: staar je niet teveel stuk op deze 2 specifieke Laguna's die je nu hebt gevonden maar ga eerst eens met beide type motors rijden, het maakt erg veel verschil.
Kijk dan welke uitvoering je het meeste aanspreekt kwa opties, kleurstelling van het interieur, etc en ga daar dan gericht naar op zoek icm met de motor die je wilt.
Velgen zijn later altijd er nog los bij te kopen, MP staat er vol mee.
Zaken als af fabriek navigatie en een schuifdak is een heel ander verhaal, als je die opties wilt moet je echt een occasion zoeken die dat al heeft.
Ik rij zelf een 2.0 zonder turbo.
Het is niet de snelste motor maar zeker ook niet de langzaamste (hij is er ook nog met de 1.6 en 1.

Maar hij is oerdegelijk en bijna niet stuk te krijgen.
De 2.0T is uiteraard veel soepeler om mee te rijden, belangrijkste keerzijde is dat hij significant meer benzine verbruikt dan de ongeblazen versie.
Verder is een turbo motor altijd gevoeliger voor problemen en zijn het vaak ook erg dure onderdelen als ze stuk gaan (dynamo, turbo, intercooler, etc).
Goed warmrijden en het laatste deel van een rit de turbo niet meer te veel belasten zijn erg belangrijk.
Zelf zou ik altijd voor een phase 2 Laguna gaan (2005-2007) als het budget je dit toelaat, die zien er vooral van binnen vele malen moderner uit dan de phase 1 versie (2001-2005)
NB en een VW is natuurlijk per definitie een beroerde optie als je 't op een Renault forum vraagt...
Succes met je keuze