30.000km beurt & olie lekkage

Plaats reactie

Topic author
Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Jumpman »

Afgelopen donderdag de Talisman weggebracht voor zijn eerste beurt (30.000km).
Had bij de dealer al wat actie puntjes van te voren aangegeven.

1) Tankdop welke niet goed openging (dop kwam tegen plaatwerk aan)
2) Aanslaan van de airco in stand automatisch
3) Fluiten van het panodak bij hogere snelheden
4) Ruitensproeiers welke het raam niet goed schoon krijgen.

Als eerste wat me tegenviel is dat er eigenlijk geen vervangende auto voor me klaar stond, terwijl ik daar tijdens het maken van de afspraak toch duidelijk om had gevraagd.
Toen wilde ze me in een Zoë op pad sturen, maar daar kon ik volgens dealer maar 100km ver mee komen, dus dat was geen optie voor mij.
Krijg ik een Duster mee!!! waar nog maar 120km aan benzine in zat!!! :shock:
Maar ach we konden ermee op pad.

Eind vd dag kon ik mijn Talisman weer ophalen.

Punt 1: Opgelost
Punt 2: Alle airco waardes stonden goed, maar gaan dit toch nog met Renault NL overleggen.
Punt 3: Hebben het getest, en met dakscherm dicht valt het allemaal binnen de toleranties, een panodak maakt altijd meer lawaai dan een vast dak kreeg ik te horen???? :shock: de toleranties van wie?
Punt 4: Konden ze niks aan afstellen, ik moet mijn ramen maar sproeien wanneer ik langzaam rijd of stilsta :shock:

En dan als klap op de vuurpijl, wilden ze toch nog graag een vervolg afspraak maken, waarbij ik de auto 2 dagen kwijt ben omdat de Talisman blijkbaar een olie lekkage heeft????????

Door dit alles is mijn tevredenheid over mijn Talisman toch ietsje afgenomen.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Thomas84 »

Bij mijn Espace schakelt hij wanneer hij op AUTO staat de airco zelf in of uit. Er zit een sensor in de auto welke de luchtkwaliteit meet. Wordt het vochtig of kan hij m niet goed koelen zal hij m zelf inschakelen. Is hij niet nodig schakelt hij deze uit. Misschien is dat bij de Talisman ook wel zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Jumpman »

Thomas84 schreef:Bij mijn Espace schakelt hij wanneer hij op AUTO staat de airco zelf in of uit. Er zit een sensor in de auto welke de luchtkwaliteit meet. Wordt het vochtig of kan hij m niet goed koelen zal hij m zelf inschakelen. Is hij niet nodig schakelt hij deze uit. Misschien is dat bij de Talisman ook wel zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dat is bij de Talisman idd ook zo, maar als je ramen er zo uit zien, dan had de A/C al lang aan moeten springen lijkt me.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Thomas84 »

Hmmz dat hoort er niet zo uit te zien nee...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Frankko »

Die beslagen ramen is niet goed want heb ik totaal geen last van. Renault en tolerantie herken ik wel en is een mooie manier om mensen af te poeieren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door TBiRD »

Die beslagen ramen krijg je als je die lucht kwaliteit functie aanzet. Kan nu niet op de juiste naam komen. Ik heb dat gewoon uitgezet. De verwarming staat gewoon op auto bij mij en heb geen problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Jumpman »

TBiRD schreef:Die beslagen ramen krijg je als je die lucht kwaliteit functie aanzet. Kan nu niet op de juiste naam komen. Ik heb dat gewoon uitgezet. De verwarming staat gewoon op auto bij mij en heb geen problemen.
Bedoel je daarmee, dat A'tje met die pijlen er omheen? of als je verder in het menu gaat en dan de isodioficatie of zoiets stand? (want die isodioficatiebladiebla heb ik ook uitstaan).

Ik heb wel dat A'tje met die pijlen er omheen aanstaan, zal die vandaag eens uitzetten.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door FatalZero »

Yup, dat is 'm. Die heb ik ook uitgezet en toen waren de beslagen ruiten verleden tijd.
Als proef vanochtend in de file weer aangezet, met alle regen en nattigheid... maar geen beslagen ruiten. Eens even blijven testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door TBiRD »

Jumpman schreef:
TBiRD schreef:Die beslagen ramen krijg je als je die lucht kwaliteit functie aanzet. Kan nu niet op de juiste naam komen. Ik heb dat gewoon uitgezet. De verwarming staat gewoon op auto bij mij en heb geen problemen.
Bedoel je daarmee, dat A'tje met die pijlen er omheen? of als je verder in het menu gaat en dan de isodioficatie of zoiets stand? (want die isodioficatiebladiebla heb ik ook uitstaan).

Ik heb wel dat A'tje met die pijlen er omheen aanstaan, zal die vandaag eens uitzetten.
Idd ik heb die beide uitstaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door DHL »

Heb je gevraagd waar de lekkage juist was?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Jumpman »

FatalZero schreef:Yup, dat is 'm. Die heb ik ook uitgezet en toen waren de beslagen ruiten verleden tijd.
Als proef vanochtend in de file weer aangezet, met alle regen en nattigheid... maar geen beslagen ruiten. Eens even blijven testen.
Hier loopt de test nu ook, heb de A met pijltjes uitstaan nu.
Tot nu toe nog geen beslagen ramen, zou het dan toch........
Maar ik wil niet te vroeg juichen.
Ik houd het in de gaten.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Jumpman »

DHL schreef:Heb je gevraagd waar de lekkage juist was?

Uhm eerlijk gezegd niet. Heb wel aangegeven dat ik helemaal geen olie op de grond zag liggen, maar dat klopt, omdat het in de bodemplaat drupt.
Mag nu 13 feb terug naar de dealer.
Dus een heel groot lek zal het dan ook wel niet zijn lijkt me, anders hadden ze de Talisman wel gelijk gehouden daar.
Afwachten dus.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door El-Salvador »

Hier loopt de test nu ook, heb de A met pijltjes uitstaan nu.
Tot nu toe nog geen beslagen ramen, zou het dan toch........
Maar ik wil niet te vroeg juichen.
Ik houd het in de gaten.
Ik denk dat het zo werkt. Ik vermoed dat soms de binnencirculatie aanslaat zonder de airco aan te zetten met als gevolg beslagen ruiten.
Als binnencirculatie aanstaat moet de airco wel draaien om vocht te onttrekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door El-Salvador »

En dan als klap op de vuurpijl, wilden ze toch nog graag een vervolg afspraak maken, waarbij ik de auto 2 dagen kwijt ben omdat de Talisman blijkbaar een olie lekkage heeft????????
Het kan altijd erger.....ben ooit 2 keer 3 dagen mijn peugeot 508 kwijt geweest omdat er een laag water onderin de auto stond....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Cabool »

@Jumpman

Ligt inderdaad aan die luchtverontreinigings detector. Als die aanstaat namelijk en die detecteert verontreinigde lucht buiten, dan gaat die de luchtinlaten tijdelijk afsluiten zodat die lucht niet binnenin het interieur komt. Probleem is echter als je dat doet en het is vochtig weer dat je dan condens krijgt binnenin waardoor je ruiten gaan beslaan. Meestal ga je dat dus hebben bij het traag rijden of stilstaan aangezien die (vuile) lucht dan buiten blijft hangen en die inlaat langer afgesloten blijft. Als je met wat snelheid rijdt daarentegen gaat dat meestal heel tijdelijk zijn en ga je dat niet merken.

Bij mij in de Espace gebeurt het soms als ik een tijdje stilsta. Ofwel luchtvervuilingdetectie uitschakelen, ofwel beginnen rijden. Dat lost het bij mij vrijwel altijd vanzelf op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Jumpman »

Cabool schreef:@Jumpman

Ligt inderdaad aan die luchtverontreinigings detector. Als die aanstaat namelijk en die detecteert verontreinigde lucht buiten, dan gaat die de luchtinlaten tijdelijk afsluiten zodat die lucht niet binnenin het interieur komt. Probleem is echter als je dat doet en het is vochtig weer dat je dan condens krijgt binnenin waardoor je ruiten gaan beslaan. Meestal ga je dat dus hebben bij het traag rijden of stilstaan aangezien die (vuile) lucht dan buiten blijft hangen en die inlaat langer afgesloten blijft. Als je met wat snelheid rijdt daarentegen gaat dat meestal heel tijdelijk zijn en ga je dat niet merken.

Bij mij in de Espace gebeurt het soms als ik een tijdje stilsta. Ofwel luchtvervuilingdetectie uitschakelen, ofwel beginnen rijden. Dat lost het bij mij vrijwel altijd vanzelf op.

Thanks, heb idd het idee, dat het nu gewoon wel goed werkt. En idd als ik langzaam reed of bijna stilstond sloegen de ramen aan.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Ghia »

Bij mij staat de "A" uit maar krijg wel een gelijkaardig fenomeen. Maar graag zeg ik er bij dat sinds de algemene update de ventialtie (niet de temperatuur) een stuk beter is precies. Verder ben ik geen RN gewent en vind de climate control niet zo duidelijk. Vroeger zette ik die op Auto en that's it. Geen problemen mee. Hoe plaatsen jullie de stand bij regenweer? Bij andere wagens had ik een icoontje met een voorruit, hier is het alleen een mannetje met pijlen. Tenzij de snelle ontwaseming. Komen jullie aan de instelling soft,... etc? Jammergenoeg mis ik echt de voorruitverwarming (ook voor ontwaseming)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Jumpman »

moeten zeggen op auto en dan ventilatie op high, 21,5gr. en dan hoef ik er eigenlijk heel weinig aan te rommelen.
`in mijn Volvo hoefde ik er nooit aan te zitten, maar nu lijkt het in de Talisman ook allemaal in orde.
Binnenkort de 90k beurt, hoop niet dat ze van alles dan aan mijn Talisman gaan aanpassen. `laat het maar zo blijven, nu is alles redelijk op orde.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door WillemS »

Heb dit met belangstelling gelezen over de beslagen ramen. Hebben ze bij de beurt ook het pollenfilter vervangen? dit is het meest vergeten vervangingsonderdeel. Als het ouder en vuiler wordt houdt het vocht vast.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door berenburg »

Sensor voor vervuilde buitenlucht spreekt snel aan hierdoor vaak op recirculatie.
Zou voor mij niet hoeven of alleen waarschuwing zodat je zelf kunt beslissen.
Nu moet je regelmatig de ruitontwaseming zelf activeren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Ghia »

Dit weekend een reserve Talisman meegehad. Die had dezelfde symptomen als de mijne. Ik moet zeer snel en herhaaldelijk de snelontwaseming aanleggen. Recirculatie staat niet aan. De airco zet ik maar zelf aan. Om ietwat normaal tijdens regenachtig weer een afstand te rijden staat de fansnelheid op 6. Het pijltje naar boven naar voor. Dan is het doenbaar. Vreemd. Vroeger bij andere wagens stond de automatische temp aan en had ik geen problemen? Hoe plaatsen jullie de stand? De theorie over de interieurfilter kan ik begrijpen maar bij mijn wagen was dit vanaf het begin. De reserve wagen had ook maar een 15000km.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door Knippie »

Heb de A met pijltjes uitgezet en eigenlijk geen problemen. Temp staat op 21/22 graden en modus is auto met soft circulatie. Wat mij opvalt is: voor snelle ontwaseming voorruit, moet je de max knop intoetsten en de temp verhogen. Bij mijn vorige autos, sprong alles op max (temp,ventilatie).
Ten tweede valt op dat op auto alleen de voeten worden verwarmd, nou stijgt warme lucht wel op, dus dat komt wel goed, maar de ventilatoren in het midden worden dan niet gebruikt. Je krijgt dus snel zweetpoten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: 30.000km beurt & olie lekkage

Bericht door berenburg »

Temperatuur op 21.5 en stoel op stand 1 altijd behagelijk
Met de huidige motoren duurt het zowiezo heel lang voor er warmte is, daarom is de stoelverwarming bijzonder prettig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht