Aandrijfgeluiden...

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Aandrijfgeluiden...

Bericht door Z.E.Paulus »

Afgelopen week moest onze Renault Kangoo ZE voor regulier onderhoud en een eerste APK naar de garage.
Op zich niets bijzonders, maar onze Kangoo liet al enige tijd een aandrijfgeluidje horen dat mij heel veel deed denken aan het aandrijfgeluid dat wij in 2015 (augustus) bij onze Renault Zoe ook al hadden gehoord. :think:

Later las ik hier op het forum dat het al een bekend probleem was onder andere Zoe rijders... aandrijfgeluiden-t20243.html

Bij onze Zoe bleek, na een olietest van de reductiebakolie, dat er sprake was van overdadige slijtage van een lager in de reductiebak van de elektromotor... Onder garantie is toen de gehele elektromotor met reductiebak (de EMR is één geheel) vervangen.

Tijdens het reguliere onderhoud van onze Kangoo is er nu dus, op mijn verzoek, ook zo'n olietest van de reductiebakolie gedaan en wat ik al vermoedde bleek (helaas) waar, ook onze Kangoo bleek sterk vervuilde reductiebakolie in de reductiebak te hebben, een teken van overdadige slijtage dus. :(

Mijn Renault dealer (Renault Nieuwendijk Aalsmeer) heeft het probleem gelukkig gelijk opgepakt en in overleg met Renault Nederland is nu besloten dat ook onze Kangoo onder garantie een kompleet nieuwe elektromotor met reductiebak gaat krijgen... (een nieuwe EMR)

Volgende week gaat de "hart-operatie" plaatsvinden en dan is ook de Kangoo, net als onze Zoe weer helemaal fluisterstil... :dance:
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden...

Bericht door Z.E.Paulus »

Gisteren was het zover, onze Kangoo ZE is "geopereerd" en voorzien van een compleet nieuwe EMR, oftewel een nieuwe elektromotor met een eveneens nieuwe reductiebak. :thumb:

Ongeveer anderhalve dag ben ik onze Kangoo kwijt geweest, maar wat is de Kangoo nu weer heerlijk stil, dat ik hem vanmiddag weer kon ophalen bij de dealer. :dance:

Deze "operatie" is heel goed geslaagd, dankzij allereerst de vakkundigheid van de monteurs van Renault Nieuwendijk in Aalsmeer en de zeer goede service van Renault Nieuwendijk in het algemeen... :clap:

------------------------------
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in