Even voorstellen als nieuw lid, Rolf uit Rotterdam. Oud-Renault rijder en bezitter, maar sinds een tijd niet meer. Sinds een stevig aantal jaren lease-rijder, en dat waren (helaas) geen Renaults. Maar denk met zeer veel plezier terug aan mijn 16TX en mijn 2 Espaces.
Over een paar maanden ga ik mijn lease auto weer inleveren, en heb ik besloten weer privé te gaan rijden. Het bedrijf wil dat een nieuwe auto 100% elektrisch is, maar daar ben ik nog niet aan toe

Ik wil ruim rijden, praktisch, en voor de familie. Ik heb 2x Espace gehad (modelgang tussen 2005 en 2010) in de 2.0T uitvoering. Dat beviel fantastisch. Ik had er geen enkel probleem mee, maar hoorde wel TOEN al dat er mensen waren met gebruikte Espaces in deze versie die soms wel wat onderhoud pech hadden.
Eigenlijk zou ik graag een Espace 3.5 willen, maar wel de gewone (niet de Grand Espace). En eventueel een 2.0T. Van beiden de Initiale versie.
Zoals gezegd ik rij niet veel, en zoek een auto van rond de 10 jaar en rond de 200K km.
Welke versie is qua onderhoudsgevoeligheid aan of af te raden? Zijn de 2.0T's technisch gevoelig? Zijn de 3.5 gezien de 'grotere' motor betrouwbaarder en weinig risico zelfs met wat meer km's?
Als iemand tijd heeft voor wat input of advies, dan zou dat heel fijn zijn.
Dank!!