Aanschaf Espace 3.5 V6 Initiale
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 16
- Laatste bezoek: 30 dec 2015 21:18
- Actief als: particulier
Aanschaf Espace 3.5 V6 Initiale
Ik sta voor een dilemma, namelijk doe ik mij scenic 1.9 dci dynamiqe met een probleemloze 200000 km in net 10 jaar weg en koop daar voor terug een espace 3.5 v6 intiale met net 100000 km. Keurige auto met nog al wat luxe, panorama dak, dvd set stoelen met armleuningen.
De autos zijn niet te vergelijken. Scenic rijd heerlijk gemiddeld 5.9l/100 km in de winter. Hoe de espace zich zal houden is nog maar de vraag. De ruimte het relaxte rijden en de luxe spreekt mij aan. Weet ook dat hij nite zuinig omspringt met brandstof,....maar dat vind ik geen probleem. Welke espace rijder kan mij wat positieve en negatieve ervaringen vertellen.
De autos zijn niet te vergelijken. Scenic rijd heerlijk gemiddeld 5.9l/100 km in de winter. Hoe de espace zich zal houden is nog maar de vraag. De ruimte het relaxte rijden en de luxe spreekt mij aan. Weet ook dat hij nite zuinig omspringt met brandstof,....maar dat vind ik geen probleem. Welke espace rijder kan mij wat positieve en negatieve ervaringen vertellen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Re: Aanschaf Espace 3.5 V6 Initiale
Als brandstof geen probleem is, dan is de keus niet zo moeilijk. De 3.5 V6 staat als zeer betrouwbaar te boek (Nissan motor).
Houdt alleen uiteraard wel rekening met forse normale onderhoudskosten (benzine, banden, remmen, beurten). Maar een Scenic diesel van 10 jaar oud en 200.000 km kan ook voor verhoogde kosten zorgen
Houdt alleen uiteraard wel rekening met forse normale onderhoudskosten (benzine, banden, remmen, beurten). Maar een Scenic diesel van 10 jaar oud en 200.000 km kan ook voor verhoogde kosten zorgen

Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 14 aug 2024 12:00
Tja, qua vaste lasten is het volgens mij geen vergelijk. Alles, maar dan ook alles is duur. Verbruik is hoog. Gewicht is hoog, dus onderdelen duur, onderhoud duur, wegenbelasting duur. Maar je klinkt niet alsof je daar wakker van gaat liggen. Wees er in ieder geval heel bewust van, en houd bij elk bezoek aan de garage mentaal rekening met een schade van 1500 euro. Niet dat dit elke keer aan de orde is, maar als het ff tegenzit loopt het zo op.
Qua betrouwbaarheid. Laat ik er dit over zeggen: ik verbaas me zeer regelmatig over het aantal Espaces dat je op de weg ziet....
Qua auto: heerlijk! Althans, voor een gezin met 4 (nog kleine) kinderen. Met minder kinderen is het helemaal een balzaal achterin. Moet wel zeggen dat het voor volwassenen achterin niet aan de verwachting voldoet, zelf zit ik dan met m'n knie-en in m'n nek. Maar ja, mag zelf altijd links voor
Denk dat je hier in het Espace deel van het forum toch vooral enthousiastelingen vindt
Qua betrouwbaarheid. Laat ik er dit over zeggen: ik verbaas me zeer regelmatig over het aantal Espaces dat je op de weg ziet....
Qua auto: heerlijk! Althans, voor een gezin met 4 (nog kleine) kinderen. Met minder kinderen is het helemaal een balzaal achterin. Moet wel zeggen dat het voor volwassenen achterin niet aan de verwachting voldoet, zelf zit ik dan met m'n knie-en in m'n nek. Maar ja, mag zelf altijd links voor

Denk dat je hier in het Espace deel van het forum toch vooral enthousiastelingen vindt

2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV 6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV 6 Special
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33
Wat verbruik betreft,hou rekening mee dat deze met een liter tussen de 6 en 8 km doet.
Als je dat geen probleem vind dan zou ik het zeker doen.
Er bestaat gewoon geen mooier MPV met zo veel ruimte
Als je dat geen probleem vind dan zou ik het zeker doen.
Er bestaat gewoon geen mooier MPV met zo veel ruimte
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Tsja.....dank voor jullie reactie! Ik heb as. dinsdag een proefrit. Mijn vrouw moet er dan ook mee rijden.....haar mening is nog voordat er mee gereden is: "wat een slagschip...weet je wel hoeveel ruimte dat bakbeest inneemt op onze oprit"? en "weet je zeker dat ik met een automaat en met de auto overweg kan"? "Hoe parkeer ik in vredesnaam"?
Een van onze vorige auto's was een V70. Behoorlijk groot. Kon zij prima mee overweg. Dus met de espace zal het (hopelijk) geen problemen opleveren voor haar.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Een van onze vorige auto's was een V70. Behoorlijk groot. Kon zij prima mee overweg. Dus met de espace zal het (hopelijk) geen problemen opleveren voor haar.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Laatste bezoek: 30 mei 2025 13:48
Met een Espace is het misschien nog wel makkelijker, je zit hoger en hebt heel veel zicht door het grote glasoppervlak.
Hide post links |
-
- lid
Lijkt wel of ik mijn vrouw weer hoor
Gelukkig kan ze nu naar 4 maanden goed overweg.Ze is vooral helemaal gek op de parkeer sensoren.Dat vind ze geweldig.
Nou hebben wij tot nu toe eigenlijk nooit kleine auto's gehad dus dat helpt wel. (Audi 100 Avant, Mercedes ML, Audi A6 Allroad
)

Gelukkig kan ze nu naar 4 maanden goed overweg.Ze is vooral helemaal gek op de parkeer sensoren.Dat vind ze geweldig.
Nou hebben wij tot nu toe eigenlijk nooit kleine auto's gehad dus dat helpt wel. (Audi 100 Avant, Mercedes ML, Audi A6 Allroad

Hide post links |
-
Topic author - Lid
Zo....na de proefrit een paar dagen bedenktijd/overlegtijd of hoe je dat ook noemt. Vandaag besloten de espace te kopen. Mijn "oude" scenic 1.9 dci gaat naar onze dochter. Heb ik niets in te ruilen bij de dealer, goed om zaken te doen.
Ik zal zodra " hij" binnen is de eerste fotos op het forum plaatsen.

Ik zal zodra " hij" binnen is de eerste fotos op het forum plaatsen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Proficiat, je zal een leuk rijdende wagen hebben. Met veel.. overzicht lol. Mijn vrouw zegt dat ook altijd.
Hide post links |
-
- lid
Gefeliciteerd.
Hele mooie keus. Helemaal met DVD in de stoelen.
Hele mooie keus. Helemaal met DVD in de stoelen.

Hide post links |
-
Topic author - Lid
Nieuwtje.....mijn scenic 1.9 dci blijft in mijn bezit...dochterlief wil de auto niet hebben (gratis aangeboden nb!!)
Nu heb ik een super espace en de scenic
. Volgende week mijn aanwinst ophalen. Er zit werkelijk alles op en aan. Hopelijk blijft het werken.......

Nu heb ik een super espace en de scenic

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Haha Doeke.. Als je er echt niet vanaf geraakt lol...
Of zal stout zijn, vroeger zei men van een Jaguar dat je er best twee van had
Of zal stout zijn, vroeger zei men van een Jaguar dat je er best twee van had

Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 09 mar 2012 17:18
Heeft dit type een distributieriem of ketting?
- Om de hoeveel kilometer te vervangen?
- Prijs indicatie voor het vervangen?
Alvast bedankt voor de info.
- Om de hoeveel kilometer te vervangen?
- Prijs indicatie voor het vervangen?
Alvast bedankt voor de info.
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 09 mar 2012 17:18
Zijn er verder nog specifieke zaken om op te letten bij de aanschaf van een 3.5 V6?
Tips welkmom, alvast bedankt.
Tips welkmom, alvast bedankt.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Distributie riem is een ketting...dus nooit vervangen......en verder.....geen idee waar men op moet letten. Het is een prachtige auto welke op emotionele gronden wordt (en in mijn geval is) aangeschaft. Rationeel was ik beter af met een prius of ander gedownsizde bak
...maar dat zijn geen auto's dat zijn een stadskarretjes
And I love my CO2

And I love my CO2

Hide post links |
-
Topic author - Lid
Wat een geweldige auto......
Heeft twee roestblazen bij bestuurders portier (handgreep). Zaterdag ga ik het behandelen. Heeft iemand een goede tip om dat duurzaam aan te pakken?
Gelukkig mag ik gebruik maken van de brug om zo de onderkant eens te inspecteren en te behandelen tegen corrosie.

Heeft twee roestblazen bij bestuurders portier (handgreep). Zaterdag ga ik het behandelen. Heeft iemand een goede tip om dat duurzaam aan te pakken?
Gelukkig mag ik gebruik maken van de brug om zo de onderkant eens te inspecteren en te behandelen tegen corrosie.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
NIET DOEN! Renault geeft een carosseriegarantie van 12 jaar, gewoon naar de dealer gaan en onder garantie een spuitbeurt aanvragen. Wij hadden hetzelfde bij een Espace uit 2004, toen heeft mn Renault Dealer de betreffende deuren helemaal opnieuw gespoten.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ok.....maar toch alleen roest van binnenuit? Hier betreft het bij de handgreep. Dat valt toch onder zgn lakgarantie en....deze is maar 3 jaar..(?)
Ga zaterdag eens babbelen......auto was prijzig genoeg, en mijn dealer is een relatief klein bedrijf.
Ga zaterdag eens babbelen......auto was prijzig genoeg, en mijn dealer is een relatief klein bedrijf.
Hide post links |
-
- lid
Hier ben ik erg benieuwd naar. Onze Espace heeft namelijk exacte het zelfde probleem. Beide linker deuren hebben bij de handgrepen last van blaasjes.
Auto is jammer genoeg NIET bij een Dealer gekocht en is voor zover ik kan zien sinds 2008 ook niet meer door een Renault dealer onderhoudt gegeven.
Auto is jammer genoeg NIET bij een Dealer gekocht en is voor zover ik kan zien sinds 2008 ook niet meer door een Renault dealer onderhoudt gegeven.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik heb het laten doen bij een Espace uit 2004 die sinds 2008 niet meer dealeronderhouden is. Ik zal later nog even wat foto's plaatsen.

Dit had ik rechtsvoor en linksachter, is onder garantie netjes geregeld. Zelfs een gratis leenauto

Dit had ik rechtsvoor en linksachter, is onder garantie netjes geregeld. Zelfs een gratis leenauto

Hide post links |
-
- lid
Kijk dat is dus goed nieuws.
Zal wel een andere Dealer dan die hier in de buurt benaderen, want sinds ik in Januari een Offerte via hun site gevraagd heb voor onderhoud en nooit iets gehoord heb, heb ik niet echt veel vertrouwen in ze.
Zal wel een andere Dealer dan die hier in de buurt benaderen, want sinds ik in Januari een Offerte via hun site gevraagd heb voor onderhoud en nooit iets gehoord heb, heb ik niet echt veel vertrouwen in ze.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dealer gaat in overleg met importeur. Goede hoop op herstel.
Ik heb jullie beloofd foto's te plaatsen van de espace.....
ga mijn best doen.
Ik heb jullie beloofd foto's te plaatsen van de espace.....

Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 05 nov 2018 20:23
Beste Doeke
Heb nu een Espace typ 2 3L V6 AUT. "96 slechts 165 dkm
loopt als een zonnetje super comfortabel en indien nodig "bloedsnel" (noodmanouvres)
Maar als je je Rechtervoet goed onder controlle hebt en hem niet voor elk klein ritje gebruikt,
kom je met gemak aan 1:10 ik kan me geen prettiger/comfortabeler vervoer voorstellen (ja hooguit een nieuwer type).
M. Vr. Gr. Peter
Heb nu een Espace typ 2 3L V6 AUT. "96 slechts 165 dkm
loopt als een zonnetje super comfortabel en indien nodig "bloedsnel" (noodmanouvres)
Maar als je je Rechtervoet goed onder controlle hebt en hem niet voor elk klein ritje gebruikt,
kom je met gemak aan 1:10 ik kan me geen prettiger/comfortabeler vervoer voorstellen (ja hooguit een nieuwer type).
M. Vr. Gr. Peter

Hide post links |
-
Topic author - Lid
beste allemaal,
hierbij een aantal foto's van mijn nieuwe aanwinst!
hierbij een aantal foto's van mijn nieuwe aanwinst!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
foto 2
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
mooi hoor! Helemaal af in die uitvoering met panoramadak en ook een mooie kleur.
volgens mij dezelfde kleur als dat ik net gekocht heb
die dvd set, kan je eens kijken welk merk dat is? en waar is dat op aangesloten, op een centrale unit van renault zelf ergens geintegreerd?
overigens ben ik nog op zoek naar een paar andere dingen, merendeel zal wel gewoon zijn te bestellen bij renaultdealer, maar als iemand nog tips heeft (zal er anders wel een nieuw topic voor openen als het hier niet thuis hoort):
deurrubber links voor
rubber bij achterklep boven (raar ontworpen dat die kabel eroverheen loopt)
renault logo (achter)
plaatje pookknop (automaat dus, begreep dat ze hetzelfde zijn als laguna automaat). Het zilver is er een stukje vanaf. Op ebay en internet gezocht maar helaas nog niets gevonden.
volgens mij dezelfde kleur als dat ik net gekocht heb

die dvd set, kan je eens kijken welk merk dat is? en waar is dat op aangesloten, op een centrale unit van renault zelf ergens geintegreerd?
overigens ben ik nog op zoek naar een paar andere dingen, merendeel zal wel gewoon zijn te bestellen bij renaultdealer, maar als iemand nog tips heeft (zal er anders wel een nieuw topic voor openen als het hier niet thuis hoort):
deurrubber links voor
rubber bij achterklep boven (raar ontworpen dat die kabel eroverheen loopt)
renault logo (achter)
plaatje pookknop (automaat dus, begreep dat ze hetzelfde zijn als laguna automaat). Het zilver is er een stukje vanaf. Op ebay en internet gezocht maar helaas nog niets gevonden.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
De dvd set is van het merk Visteon. Prima beeldkwaliteit. Helaas heeft de vorige eigenaar de fm draadloze koptelefoons verloren (?) Dus zoek ik twee fm sets...volgens de dealer niet meer te krijgen(?) Heeft iemand een idee?
Er is wel een aansluiting voor zgn randapparatuur. Een koptelefoon met snoer is waarschijnlijk wel te gebruiken.
Hoe het geheel is aangesloten weet ik niet.......auto blijft mij steeds verassen
Kom telkens nieuwe dingen tegen.
Een daarvan is de rolhoes. Die past niet. Trek ik het helemaal uit...kom ik ongeveer 20 cm tekort om bij de hoedenplank te komen. Volgens de dealer is dit de orginele rolhoes. Ik betwijfel dat...want ik mis een deel.
Verder geweldige auto. Stap zo nu en dan weer in mijn oude scenic dci.......man...man....das werken geblazen.
Er is wel een aansluiting voor zgn randapparatuur. Een koptelefoon met snoer is waarschijnlijk wel te gebruiken.
Hoe het geheel is aangesloten weet ik niet.......auto blijft mij steeds verassen

Een daarvan is de rolhoes. Die past niet. Trek ik het helemaal uit...kom ik ongeveer 20 cm tekort om bij de hoedenplank te komen. Volgens de dealer is dit de orginele rolhoes. Ik betwijfel dat...want ik mis een deel.
Verder geweldige auto. Stap zo nu en dan weer in mijn oude scenic dci.......man...man....das werken geblazen.

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ze zijn inderdaad niet meer te krijgen. Wij gebruikten gewoon een telefoon met een FM Radio er in, en dan maar zoeken naar de frequentie van het dvd systeem 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Je ontbreekt een stuk inderdaad... Het stuk dat ontbreekt heeft de uitsnijding in de vorm van het kofferdeksel achteraan, is uit hard met stof overtrokken materiaal en er zitten 2 zonnegordijnen in verwerkt... Aan dat stuk kan je het oprolgordijn vastmaken. Het ontbrekende stuk past in 2 uitsparingen links en recht van je kofferbekleding. Aan het plafond hangen twee haakjes om de zonnegordijntjes aan vast te maken wanneer je ze opentrekt...
Zet je de zetels in een 2+2+2 opstelling dan past dit stuk, zonder het rolgordijn dan, net achter de achterste stoelen en is die spleet netjes dicht. En kan je de zonnegordijnen gebruiken...
Hoe de dvd exact aangesloten is weet ik niet, iig is dit nooit af-fabriek maar wordt dit steeds nadien ingebouwd voor aflevering aan de klant. Meestal door de dealer zelf. Vrij groot werk...
Die hoofdtelefoons moeten wellicht nog verkrijgbaar zijn, misschien even proberen bij het merk zelf, zoniet onderdelenlijn en tweedehands proberen?
Zet je de zetels in een 2+2+2 opstelling dan past dit stuk, zonder het rolgordijn dan, net achter de achterste stoelen en is die spleet netjes dicht. En kan je de zonnegordijnen gebruiken...
Hoe de dvd exact aangesloten is weet ik niet, iig is dit nooit af-fabriek maar wordt dit steeds nadien ingebouwd voor aflevering aan de klant. Meestal door de dealer zelf. Vrij groot werk...
Die hoofdtelefoons moeten wellicht nog verkrijgbaar zijn, misschien even proberen bij het merk zelf, zoniet onderdelenlijn en tweedehands proberen?
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
haha hier hetzelfde verhaal, zo kwam ik op dag 1 een vector 996 europe tegen, wat volgens de vorige eigenaar een deel van de carkit was, hmm ja ja. Toen ik de gril had losgehaald om een stadslichtje te vervangen (koplamp eruit gehaald), kwam ik het andere deel van die "vector 996"tegen. Google het maar eens opdoeke schreef:auto blijft mij steeds verassenKom telkens nieuwe dingen tegen.

en ook exact hetzelfde probleem als ik weer in de andere auto stap. Werken inderdaad. Als enige voordeel is dan dat die diesel me met een volle tank dan niet 130 euro kost. Laatst moest betrapte ik mezelf er zelfs op dat ik bijna de contactsleutel had omgedraaid zonder dat ik de koppeling had ingetrapt, en bij rotondes begon ie toch te kreunen in de drie

even over je rolhoes: heb je nu het laatste deel (waar waarschijnlijk ook nog twee zonne rollo's in zitten) wel of niet? Als hij te kort is, is het misschien eentje uit een Espace ipv Grand Espace, zou dat kunnen? ik kwam er net een paar op marktplaats tegen, pb je de links wel even.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
@Pleiades, ik schreef m'n post blijkbaar op hetzelfde moment van jouw post... Vandaar dat over die hoofdtelefoons. Als jij zegt dat ze niet meer verkrijgbaar zijn, geloof ik je wel hoor. Onze posts liepen beetje door elkaar...
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Oh dat maakt voor de rest niet uit, ik heb er een paar avonden naar gezocht en mijn dealer had wat rondgebeld. Zelfs nog wat mensen bij philips gecontacteerd... Maar die zeggen allemaal dat ze niet meer te krijgen zijn.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik heb sterk het vermoeden dat de roelhoes inderdaad van een "gewone"espace is. Het laatste stuk-de hoedenplank incluis de rolgordijnen- is er wel bij. Het vreemde is dat er geen koppelstuk aan de rolhoes vastzit. Wel twee drukknopen, verder niets. Beide delen zijn met geen enkele mogelijkheid aan elkaar te verbinden. Rest mij waarschijnlijk niets anders dan een nieuwe rolhoes te kopen.
De koptelefoons van Visteon zijn niet leverbaar meer (jammer) Is het mogelijk om van een ander merk twee FM koptelefoons aan het dvd systeem te koppelen, zodat het werkt?
Gisteren vond ik op de hoedenplank een plasje water
Meteen aan het onderzoeken geslaagd. Komt het van boven(?) via binnenbekleding uit het bovenste remlicht. Het remlicht van de achterklep (goh...die is van kunststof) losgeschroefd, gereinigd en weer vastgemaakt. Nu maar hopen dat de lekkage is opgelost. Anders kitten 
De koptelefoons van Visteon zijn niet leverbaar meer (jammer) Is het mogelijk om van een ander merk twee FM koptelefoons aan het dvd systeem te koppelen, zodat het werkt?
Gisteren vond ik op de hoedenplank een plasje water

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
De rolhoes moet aan een soort hoedenplankje met gordijntjes.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
De rolhoes is van een grand espace van voor 2003! Dis type 3 1pv 4. Dus...... terug ermee naar de dealer
Heb van dat type rolhoes en hoedenplank voorbeelden gevonden op het internet.

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-