@MartijnEV,
Als onderdeel van mijn sociale bijdrage aan de AC wereld meende ik hier in de omtrek eens wat testwerk van jouw kaart uit te voeren. En meende ik eens wat 'niet bevestigde' snelladers te proberen.
De eerste poging was in Hoofddorp op de Orion; nou na ongeveer 10 minuten rondrijden, controleren en zoeken heb ik een paar loloboxen van 3,7kW gevonden (die niet bereikbaar waren voor mij tenzij met een hele lange kabel).
20131226_132755122_iOS.jpg
Zoals je kunt zien is deze straat helemaal leeg ..... ?
Toen meende ik via de Renault dealer in Hoofddorp (op 2e kerstdag) te gaan naar Naarden. Wetende dat de dealers normaliter niet open zijn maar wellich had ik geluk ....
20131226_134207571_iOS.jpg
Op zich had het wel gelukt denk ik, het was immers een Essenlader die volgens mij publiek te gebruiken moet zijn, ook vanaf de buitenkant / terrein op slot echter een Fluance en een nieuwe (nog te koop?) Zoe stonden volgeladen aangesloten aan de paal. Helaas dus.
Dan maar op weg naar mijn volgende poging in Naarden.
20131226_143253000_iOS.jpg
Gekke locatie maar ach niet geprobeerd is altijd mis. Al had ik inmiddels wel al een 30% van mijn lading opgebruikt en was het 35 kilometer verderop (en terug ........).
20131226_143321070_iOS.jpg
Na een beetje rondrijden zonder fatsoenlijke aanwijzingen kwam ik voor een slagboom te staan, die zou echter wel opengaan maar om uit te rijden moest ook door een slagboom gaan. Omdat er duidelijk bij stond dat je alleen met 'legitimatiekaart' kon uitrijden (wat mag dat zijn?) en op het belletje niet gereageerd werd durfde ik het niet te wagen op 2e kerstdag en ben ik onverrichterzake naar huis gegaan.
Alhoewel ik me initieel wat zorgen maakte, de terugreis was bijna net zoveel als de resterende accu, kwam ik uiteindelijk aan met 15 kilometers 'reserve'.
Hoe dan ook voor mij een les dat zomaar op de pof ergens naar toe rijden wel eens mis kan gaan ......
Uiteindelijk heb ik deze route gereden (begonnen bij A daar ook geeindigd). Alleen voor Zoe rijders mag je op dat punt ook een 11kW lader vinden waar je (mits een beetje nette tijd) altijd voor een gratis lading mag aankloppen. Als de Zoe er niets staat is het gewoon inprikken en gaan (geen pasje); als de Zoe er wel staat even bellen dan gooien we 'em eraf.
Route.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.