AC Snellaadpalen in NL en BE

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Ad van der Meer »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Het laadpunt aan de Leonard Springerlaan 2 in Groningen is blijkbaar bij het Martiniplaza. Er zijn nu 2 x 22kW laders, maar er komen er nog 4 bij!

Parkeren kost hier overigens wel €2,=/uur

http://www.ev-box.com/nieuws/457-martin ... plaadpalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

Allen bedankt weer voor het doorgeven van de informatie en aanvullingen over de AC snellaadpalen. De kaart heb ik weer aangepast.

@fivari: bedankt ook voor de tip in Antwerpen via het direct bericht (jouw direct bericht functie staat niet open dus bedank ik even via deze post)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door electronaut »

Gisteren even geladen bij Arend Auto in Amsterdam. Ik had van tevoren even gebeld en ik was natuurlijk welkom!

Ze hebben twee palen met elk twee aansluitingen. er was er precies nog eentje vrij voor mijn Zoe. De Zoe op de andere aansluiting van dezelfde paal stond op 99%, en was dus aan het balanceren. Dat trekt niet veel stroom, dus ik verwachtte op volle snelheid te kunnen gaan. Ik weet eigenlijk niet of die palen twee auto's tegelijk kunnen laden op de volle 22 kW.

Ik begon op 54% en het eerste volle procent (van 55 naar 56) ging in 42 s, wat je verwacht op een 22 kW paal. Maar daarna ging het alleen maar langzamer: 47 s, 49, 54, 1 min, 1m10, en bij 75% ging het maar ternauwernood sneller dan op mijn Wallbox thuis. Ik had toen genoeg en kon ontpluggen. Maar van 'versneld' laden was natuurlijk geen sprake.

Ikea Haarlem is in theorie ook 22 kW, maar in de praktijk laad ik met ongeveer 13. Precies evenveel als op de 22 kW van MisterGreen op Haarrijn. Ik heb tot nu toe maar op één 22 kW paal echt op volle snelheid kunnen laden: die bij mijn dealer Nieuwendijk in Aalsmeer. Alle andere palen gaat het met veel minder. Meer mensen met deze ervaring?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Ad van der Meer »

Tijdens mijn rondje Nederland heb ik de volgende waarden berekend (zonder laadverlies):

Ikea Haarlem: 10 kW
LaPlace Haarlem: 14,7 kW
vd Valk Molenhoek: 16,5 kW

Afgelopen zaterdag:
LaPlace Zoeterwoude: 19,8 kW
vd Valk Breukelen: 20,5 kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

In opkomst zijn laadpalen en laadzuilen met lastmanagement. Ze zijn dan aangesloten op de slimme meter in de meterkast van de netaansluiting. Lastmanagement zorgt er voor dat de stroom in de laadpaal/laadzuil variabel gereduceerd wordt in het geval dat er in de achterliggende elektrische installatie andere grote stroomverbruikers aanstaan. Dit met het doel om overbelasting van de totale elektrische installatie te voorkomen.

Wellicht is dit effect van lastmanagement bij enkele van de genoemde praktijkervaringen het geval geweest.
Maar er spelen bij het variabele laadvermogen hoogstwaarschijnlijk ook andere factoren mee, die mogelijk bepaald worden door de werking van de Cameleon lader in de Zoe.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door electronaut »

Martijn,

Gemeten vermogen is inderdaad bruto, ik meet het volgens de vuistregel 1% = 250 Wh.
Dus: 22 kW = 22/0,25 % per uur = 88% per uur = 3600 s / 88% = 40,9 s per procent.

Lastmanagement zat ik ook aan te denken. Er stonden natuurlijk 4 auto's ingeplugd bij Arend. Ik mag aannemen dat die palen geheel volgens de wetten en regels van Renault ZE zijn aangelegd en mijn Zoe daar op de volle 22 kW zou moeten kunnen laden.

Ikea Haarlem kan ik me iets minder bij voorstellen omdat ik daar al drie keer geweest ben, altijd met hetzelfde vermogen. En meer mensen ervaren hetzelfde als ik. Tenslotte is de andere helft van die paal een CHAdeMO snellader. Die ga je niet afknijpen op 10 à 13 kW. En de laadpaal op Haarrijn zal ook niets met lastmanagement te maken hebben. Die zit op z'n eigen aansluiting, die waarschijnlijk al is begroot op de snellader die hopelijk een dezer dagen geplaatst gaat worden - vol verwachting klopt ons hart

Er zal ook nog wel een subtiliteit in de samenwerking tussen Cameleon en laadpaal zijn. Laten we hopen dat dat in de loop van de tijd verbetert met upgrades en tweaks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 79
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door PieterZoe »

De Greenfluxpalen bij zowel Vd Valk Breukelen als La Place Zoeterwouden hebben mij tot nu toe nog altijd netjes de 20kw gegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

De meeste Greenflux laadzuilen en soortgelijke laadlocaties hebben hoogstwaarschijnlijk een eigen netaansluiting; dan is naar de netaansluiting geen lastmanagement nodig, en daardoor kunnen deze probleemloos continu de maximaal beschikbare stroomsterkte leveren.
(overigens zou er dan nog wel binnen de laadzuil zelf lastmanagement kunnen plaatsvinden als er meer dan 1 connector op de zuil zit; stel de netaansluiting biedt maximaal 32A (22kW), en er zijn twee connectors, dan kunnen twee auto's niet tegelijk 32A (22kW) krijgen. Maar als de netaansluiting 63A (43kW) is, is twee maal 22kW weer wel mogelijk. Dus bij elke laadlocatie kan de situatie anders zijn).

Bij Arend Auto en diverse andere locaties waar de geleverde stroomsterkte niet de verwachte maximale stroomsterkte blijkt te zijn, zou het heel goed kunnen zijn dat de laadpalen zijn aangesloten op de elektrische installatie van het nabijgelegen bedrijfspand; om de elektrische installatie van het pand te beveiligen tegen overbelasting zou er daarbij mogelijk sprake kunnen zijn van:
- ofwel lastmanagement (=variabel gereduceerde stroomsterkte)
- ofwel vast geprogrammeerde verlaagde stroomsterkte (oude oplossing, omdat er tot kortgeleden nog geen bruikbare lastmanagementoplossingen waren)

Over Haarrijn: ik heb begrepen dat Stedin op locatie Haarrijn nog niet de juiste netaansluiting heeft kunnen opleveren. Mogelijk is momenteel de "22kW" laadzuil die daar staat tijdelijk softwarematig 'afgeknepen' naar een lagere stroomsterkte om het (tijdelijke) achterliggende net/of de voedingskabel? te beschermen tegen overbelasting.

Maar nogmaals: ook kan het zijn dat de Zoe zelf besluit om met een lagere stroom te gaan laden op bepaalde locaties. Elke locatie heeft zijn eigen karakteristiek in de netwerkaansluiting (i.e. technische verschillen in de wisselspanning); de Cameleon lader is daar gevoelig voor en past zich in elke situatie aan (vandaar ook zijn naam natuurlijk).


Hoe dan ook: veel aannames, en nog veel onduidelijkheden. Ik hoop dat een laadexpert hier een keer een nader licht op kan werpen / en échte verheldering kan brengen :D
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
E-mission
lid
lid
Posts in topic: 85
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door E-mission »

Krijg net de tip van Almeriaantje dat de eigenaar van EV-box een Zoe heeft gekregen en dat we de 22 kW paaltjes van EV-box aan de Versterkerstraat 3 in Almere (redelijk vlakbij de A6) kunnen gebruiken, 24 uur per dag beschikbaar. Handig dus als je vanuit het westen richting Noordoost NL gaat, aangezien de 22 kW paal langs de A6 bij Haje het nog steeds niet doet en de 22 kW paaltjes bij Renault achter het hek opgesloten staan buiten openingstijden. Ik zal ze spoedig proberen en details vermelden.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

Is het 22kW laadpunt bij Winkelcentrum Vleuterweide in Vleuten al operationeel?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hoi Martijn,

Dat had ik dacht ik al eens gemeld.
Het is een 22kw paal maar als er twee aan staan te laden doet hij maar 11kw.

Groet, Remco
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

Ha mooi, zal ik morgen eens gaan testen. Is het adres Noorderburcht, Vleuten?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hij staat vlakbij dit restaurant.

Grieks Specialiteiten Restaurant ONIRO
Zuiderburcht 6
3452 MR Vleuten
Laadpaal Vleuterweide.JPG
Succes,

Remco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Smartrix-Zoe »

Is het nog gelukt in Vleuten vandaag Martijn?
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

Vandaag niet in Vleuten geweest; door de vele files liep alles anders dan gepland.
Vrijdag ga ik het semi-publieke laadpunt van APAC Leidsche Rijn testen.
Vleuterweide misschien volgende week of na Kerst.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013
Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Roy-ZOE »

Gisteren gebruik gemaakt van de 22kw lader bij "De Lucht-west' aan de A2. Dat werkte echt prima/vlot . Kopje koffie en daarna met bijna volle accu weer door.

Jammer dan weer dat De Lucht-Oost geen paal heeft voor de terugreis........ Maar met wat langzamer rijden ging dat ook prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik stond vanmiddag daar ook te laden. Ging ook lekker vlot.
Inderdaad jammer dat ze niet aan beide zijdes een paal geplaatst hebben.
Je kunt ook de eerstvolgende afslag nemen na de pomp richting Utrecht en dan weer even richting
Den Bosch. Afslagen liggen redelijk dicht bij elkaar.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

Vandaag gesnellaad bij Fastned Palmpol.
Veel belangstelling van voorbijgangers.
Bij 81% stopte het laden, vreemd. Dat was wel precies op het moment dat ik de deur opendeed om (weer) een belangstellende te woord te staan. Dat leek toeval. Het lukte daarna niet meer om het laden te vervolgen, ook niet na alle bekende 'regendansjes'. Ik hoorde de Cameleon héél even piepen en daarna meteen weer afslaan. Vreemd...
Gelukkig had ik genoeg kilometers om thuis te komen dus ben maar vertrokken met 81% in plaats van de beoogde 100%.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansdeboer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 20
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 dec 2013
Laatste bezoek: 20 jan 2015 22:48
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door hansdeboer »

GreenFlux nieuws
Wij hebben een nieuwe 22kW laadlocatie operationeel in Apeldoorn, bij Van der Valk de Cantharel in Apeldoorn, Van Golsteinlaan 20 met Postcode 7339GT, vlak bij de Veluwe, Paleis het Loo en de Apenheul. Voorlopig zijn het 2 laadplekken totdat het gebruik om meer vraagt :D
Komt dus alle laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013
Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Roy-ZOE »

Tuut Tuut. Vandaag aan het werk bij de cantharel en daar stond tot mijn verbazing een gele Greefflux paal. Top zeg!
Receptie wist niet eens dat de paal er stond!

Auto in no-time weer vol. Erg waardevol punt ook voor mijn ritjes Utrecht-Hengelo vv die met de huidige temperatuur echt niet op 1 accu kunnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door avdvee »

Supercool Hans, deze plek is voor mij PRECIES op de juiste plek. Van Amsterdam naar de Cantharel ongeveer 92 kilometer, van de Cantharel naar Markelo en terug ongeveer 95 kilometer en van daar uit dus weer 92 kilometer naar Amsterdam. Oftewel ik kan met 2 x laden met de Zoe op bezoek bij mijn moeder!!!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

@Smartrix-Zoe : vandaag het 22kW laadpunt van Utrecht Elektrisch getest op Winkelcentrum Vleuterweide. Werkt als een speer! Even boodschappen doen bij AH en een krentenbol eten in de Zoe, en weer vele kilometers in de batterij! :-D
Eerst stond een ICE Citroen DS naast me. Toen die weg was, kwam er al snel een Nissan Leaf voor in de plaats, waarvan de eigenaresse in de stromende regen snel de laadkabel aansloot en vlug richting winkels snelde.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mdnooyer
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2013
Laatste bezoek: 30 mei 2018 10:43
Actief als: professional
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door mdnooyer »

Hoi,

We hebben wat laadpalen geprobeerd in Antwerpen.
En kunnen het volgende melden:

Antwerpen - 43kW - Total Rijnkaai - Is alleen nog maar een stekker voor een leaf de rest is weg. Dus laden met de Zoe is onmogelijk.

Antwerpen - 22kW? - Parking Vinci, Groenplaats 8801 - Deze werkt niet met Nederlandse laadpassen, maar als je belt tijdens kantooruren zet men de paal gratis aan. En deze is inderdaad 22kW

mvgr, Mark

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013
Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Roy-ZOE »

De snellader (22KW) bij de Cantharel is echt lekker vlot! 2e kerstdag halverwege Utrecht vanuit Hengelo even bijladen onder het genot van een kopje koffie en na 20 minuten door met voldoende stroom om met 120 km/h naar huis te rijden. Wel even je fingeren crossed dat er niet reeds 2 ampera's volgeladen aan de paal hangen, wachtend tot de eigenaar de kerstdis achter de kiezen heeft. Wellich iets voor een opschrift op de lader: Graag je auto na een uurtje laden weer weghalen voor de volgende.
Ging nu goed, hoewel ik blij was met m'n 6m kabel. Plaatsen waren nl bezet door twee benzine auto's. Vakken zijn ivm de nieuw-heid wsl nog niet als laden-only aangeduid

Fastned Palmpol gaat iets langzamer, maar dat kan ook komen omdat de accu nog 70% had toen we daar laadden. Afijn daar ook 20 minuten geladen en konden toen met 110 km/h Hengelo halen (100 km) met de accu 85% vol

Leuke bijkomstigheid: bij Fastned palmpol stond ook oprichter Bart Lubbers een rondleiding te geven aan zijn gezin.

Ben benieuwd waar we eind 2014 staan met het door ons zo geliefde elektrisch rijden! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 105
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door GertjanVB »

En wanneer (bij welk type laadpaal) gaat de boeteclausule van de Renault batterijhuurovereenkomst tikken (extra kosten bij snellaadpalen)?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Ad van der Meer »

@GertJan
Alleen bij 43kW palen, Officieel geloof ik 22kW+, want een slimmerd zou een 40kW paal kunnen maken en op die manier geld kunnen besparen.

Helaas hebben we deze laders in NL nog niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013
Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door Roy-ZOE »

Artikel 7.2

standaard is minder dan 6Kwh
versneld is tussen 6 en 24Kwh
Snel is meer dan 24Kwh

Standaard en versneld is inbegrepen. Snel is 2 euro per volle lading, pro rata in rekening gebracht voor hoeveel je werkelijk laadt.

De 22 Kwh palen worden dus niet extra in rekening gebracht door Renault. (Wel door Greenflux op hun A-locaties (zie website) en later FastNed (ze zeggen nu rond 10 euro per laadbeurt).
Zodra we kunnen 43Kwh-laden komt ook de 2 Euro van Renault in zicht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door avdvee »

@MartijnEV,

Als onderdeel van mijn sociale bijdrage aan de AC wereld meende ik hier in de omtrek eens wat testwerk van jouw kaart uit te voeren. En meende ik eens wat 'niet bevestigde' snelladers te proberen.

De eerste poging was in Hoofddorp op de Orion; nou na ongeveer 10 minuten rondrijden, controleren en zoeken heb ik een paar loloboxen van 3,7kW gevonden (die niet bereikbaar waren voor mij tenzij met een hele lange kabel).
20131226_132755122_iOS.jpg
Zoals je kunt zien is deze straat helemaal leeg ..... ?

Toen meende ik via de Renault dealer in Hoofddorp (op 2e kerstdag) te gaan naar Naarden. Wetende dat de dealers normaliter niet open zijn maar wellich had ik geluk ....
20131226_134207571_iOS.jpg
Op zich had het wel gelukt denk ik, het was immers een Essenlader die volgens mij publiek te gebruiken moet zijn, ook vanaf de buitenkant / terrein op slot echter een Fluance en een nieuwe (nog te koop?) Zoe stonden volgeladen aangesloten aan de paal. Helaas dus.

Dan maar op weg naar mijn volgende poging in Naarden.
20131226_143253000_iOS.jpg
Gekke locatie maar ach niet geprobeerd is altijd mis. Al had ik inmiddels wel al een 30% van mijn lading opgebruikt en was het 35 kilometer verderop (en terug ........).
20131226_143321070_iOS.jpg
Na een beetje rondrijden zonder fatsoenlijke aanwijzingen kwam ik voor een slagboom te staan, die zou echter wel opengaan maar om uit te rijden moest ook door een slagboom gaan. Omdat er duidelijk bij stond dat je alleen met 'legitimatiekaart' kon uitrijden (wat mag dat zijn?) en op het belletje niet gereageerd werd durfde ik het niet te wagen op 2e kerstdag en ben ik onverrichterzake naar huis gegaan.

Alhoewel ik me initieel wat zorgen maakte, de terugreis was bijna net zoveel als de resterende accu, kwam ik uiteindelijk aan met 15 kilometers 'reserve'.

Hoe dan ook voor mij een les dat zomaar op de pof ergens naar toe rijden wel eens mis kan gaan ......

Uiteindelijk heb ik deze route gereden (begonnen bij A daar ook geeindigd). Alleen voor Zoe rijders mag je op dat punt ook een 11kW lader vinden waar je (mits een beetje nette tijd) altijd voor een gratis lading mag aankloppen. Als de Zoe er niets staat is het gewoon inprikken en gaan (geen pasje); als de Zoe er wel staat even bellen dan gooien we 'em eraf. :D
Route.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

Ha dat is een mooi veldonderzoek, Arnold! Tot op de laatste kilometers...!
Jammer dat het door de Kerstsluitingen niet lukte om wat locaties 'bevestigd' te krijgen. Hopelijk volgende ke(e)r(en) beter :-D

Wat zullen we doen met Orion Hoofddorp: verwijderen van kaart of op blauw zetten met nog nader onderzoek? Er lijkt toch wel een keer iets te komen.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
E-mission
lid
lid
Posts in topic: 85
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door E-mission »

Die bij Orion heb ik wel gevonden, je moet (op de kaart kijkend) het punt even 100 meter naar het noordoosten verschuiven (nog geen weg op de kaart, in het echt wel, in satelliet mode zie je de weg wel in aanbouw). Daar staat een P&R parkeergarage, betaald parkeren: http://www.p1.nl/parkeren/hoofddorp/p-r-hoofddorp (lokatie op dat kaartje is weer net te ver noordoost van het daadwerkelijke punt, maar het plaatje van het gebouw klopt). Daarin drie palen (zichtbaar al bij inrijden). Ik heb ze alle drie geprobeerd, initieel leek het goed te gaan en dan naar minuutje ofzo kapt ie er mee. Ik weet niet meer wat voor error en hoe lang precies, maar ik heb alle palen geprobeerd en ik had er bij alle drie niets aan (maar mocht natuurlijk nog wel even naar de parkeer automaat). Ben vergeten het nummer dat ik vond bij begin parkeer garage (bij storingen of calamiteiten) te bellen, was een beetje pissed off toen.

Ben daarna naar de Renault dealer in Hoofddorp gegaan op het industrie terrein (Renault Nieuwendijk Hoofddorp
Parellaan 11). Vond initieel geen paal van de dealer, maar wel twee verschillende op een paar meter naast de dealer. Toen even naar binnen gelopen, waar ook een nieuwe Zoe stond net als een Twizy buiten, bleek dat ze wel degelijk een oplaadpunt hebben (geen idee hoe snel) maar dat dat in de werkplaats stond en dat ik daar wel zo mocht inpluggen. Wellicht omdat ze geen afgesloten parkeerplaats hebben, geen idee, beetje vaag. Zou op zich een 22 kW kunnen zijn, zal het volgende keer beter checken. Doet Nissan toch beter (zoals alles).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door avdvee »

Ach? Maar dat is echt een totaal andere locatie ???? Daar ga je toch niet zoeken? Na een minuut eruit klappen? Das meestal toch verouderde software en/ of te weinig vermogen? Kan me niet voorstellen dat het dan 22kW laders zijn ..... ?

Wat betreft de Renaultdealer in Hoofddorp betreft; die stond niet op het kaartje van MartijnEV. Daarom ben ik naar het zusterbedrijf Nieuwendijk Aalsmeer gereden. Daar kun je ook buiten het hek prima laden MITS Nieuwendijk niet de 2 palen dagenlang bezet houdt ..... Misschien eens een berichtje achterlaten met de vraag er ééntje voor Zoe rijders in nood beschikbaar te houden??
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door avdvee »

@MartijnEV, ik zou Orion zeker op rood zetten om misverstanden te voorkomen en tot nader order zou ik Naarden toch ook niet zomaar aanraden en dus 'afvlaggen'. Uiteindelijk moet jouw lijst 'blind te vertrouwen' zijn voor Zoe rijders ..... toch?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
E-mission
lid
lid
Posts in topic: 85
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door E-mission »

Daar is de "dot" voor in het symbool, dat hij confirmed is (zie legenda). Op papier had deze paal beschikbaar moeten zijn, maar dus niet confirmed.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door avdvee »

Ja maar dat vind ik niet duidelijk genoeg; niet confirmed geeft hoop terwijl het confirmed niet werkt. Ik zou het echt duidelijk op rood zetten of verwijderen. Al dan niet tijdelijk.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door MartijnEV »

avdvee schreef:lijst 'blind te vertrouwen' zijn voor Zoe rijders ..... toch?
Absoluut, dat is de bedoeling.
Is het wellicht een idee om de 'misschien/not confirmed palen' op een aparte kaart te zetten?
Voordeel: de echte kaart (41000+ views!) bevat dan alleen nog de blindelings te vertrouwen palen
Nadeel: niet iedereen ziet/bekijkt de 'misschien-palen' meer waardoor we geen/minder feedback krijgen en/of bruikbare palen zouden kunnen gaan missen
Of toch het systeem aanhouden met 'dot' = confirmed en 'no dot' = still to be confirmed ?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door avdvee »

Ik zou het op 'red' zetten ("red: NOT available, problem/issue") en niet verwijderen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in