Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Zojuist hapje gegeten in het Fletcher hotel in Amsterdam Zuidoost (die splinternieuwe 'keukenrol' bij knooppunt Holendrecht) en pal ernaast zit de Nissan dealer VKV. Hoe opvallend dat ze daar 'gewoon' een DC 50kW lader hebben staan naast 2x een AC/ Mennekes. Natuurlijk even 20% accu bijgeladen in de gewone lader maar het doet me afvragen waarom niet tenminste alle Renault dealers, gesteund door Renault Nederland, een 43kW lader hebben staan. Ik bedoel als je het product een beetje wil promoten moet je zelf toch (net zoals Nissan) het goede voorbeeld geven??AC Snellaadpalen in NL en BE
-
- lid
- Posts in topic: 51
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
Re: AC Snellaadpalen in NL en BE
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 35
- Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Dubbel onbegrijpelijk omdat het verhaal vooraf was dat AC-laders zo goed als geen elektronica bevatten en dus 'heel' goedkoop zouden zijn. En we zijn nu inmiddels al weer drie jaar verder sinds de introductie van de LEAF, dus de electroautomarkt is al weer een stuk gegroeid en de lat ligt dan ook hoger nu.avdvee schreef:Ik bedoel als je het product een beetje wil promoten moet je zelf toch (net zoals Nissan) het goede voorbeeld geven??
Maar ja, ik zit ook al twee maanden te wachten tot ik door Renault teruggebeld word over een issue met mijn ZE connect. Ik zal wel weer eens aan te telefoon moeten gaan hangen. Voordat ze mijn ZE connect account uberhaupt aan de praat kregen duurde al ruim 2 weken en flink wat achter de vodden zitten mijnerzijds.
Dit is mijn eerste Renault, en na een half jaar heb ik al genoeg meegemaakt om te weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Met de Franse slag zullen we maar zeggen

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 285
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Contacteer:
De Google Maps kaart is weer bijgewerkt o.a. dankzij een tip van fivari over een 22kW laadpunt in Leuven.
Zouden jullie de kaart een beoordeling willen geven? Zie de sterren-rating functie 'Beoordeel deze kaart' in het kader links van de kaart.
http://www.ac-lader.nl
Alvast bedankt!
Zouden jullie de kaart een beoordeling willen geven? Zie de sterren-rating functie 'Beoordeel deze kaart' in het kader links van de kaart.
http://www.ac-lader.nl
Alvast bedankt!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 71
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
@MartijnEV: het oplaadpunt bij Arend Eindhoven is definitief een 11 kW punt (2×2 aansluitingen). Vandaag daar geweest en de monteur wist me te vertellen dat een upgrade naar 22 kW wel overwogen is, maar vanuit kostenoogpunt niet door gaat.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41
Snelladen op 43kw is nog steeds nergens mogelijk toch? Of inmiddels wel bij fastned? En weet iemand hoe het nu zit bij de 43kw lader die in Leiderdorp stond? Toch jammer dat echt snel laden met de zoe hier in Nederland nog altijd niet kan. Ben zeer te spreken over het laden dat doorgaans in de zoe snel gaat in verhouding tot andere ev's maar met de andere ev's kan je wel ook echt snel laden en dat blijft voor de zoe in NL voorlopig alleen theoretisch verhaal. Onbegrijpelijk dat Renault zelfs niet 1 43kw paal in Nederland kan zetten. Bij een bedrijfslocatie waar toch al een grote aansluiting is hoeft dat toch niet de wereld te kosten?
Hoop dat Fastned snel 43kw operationeel heeft. Met laden in een half uur wordt het praktisch gebruik van de zoe toch weer beter.
Hoop dat Fastned snel 43kw operationeel heeft. Met laden in een half uur wordt het praktisch gebruik van de zoe toch weer beter.
Zoe life 2013
Hide post links |
-
- lid
Fastned heeft nog geen 43kWh; apparatuur is nog niet gereed. Helaas heb ik nog nergens een dergelijke capaciteit gevonden .....
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
In de UK schijnen er wel enkele 43kW laadstations te zijn van Ecotricity
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 85
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Contacteer:
Maar die geven ook constant problemen, zie hier de verschillende verhalen:
http://myrenaultzoe.com/index.php/2013/ ... harging-4/ (en tevens deel 1, 2, 3 en 5).
http://myrenaultzoe.com/index.php/2013/ ... harging-4/ (en tevens deel 1, 2, 3 en 5).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
-
- lid
Twee van de drie deden het. Hier doen nul van de nul het. Laadproblemen of niet, ik ben jaloers op de Engelsen. Hier zijn allemaal leveringsproblemen, technische issues, en in Engeland hebben ze gewoon snelladers. Wazzup?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Geld: wie investeert. That's the question.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 20
- Laatste bezoek: 20 jan 2015 22:48
Kan het niet laten een korte reactie te geven vanuit de praktijk van het neerzetten en exploiteren van een (semi-)snellaad netwerk in Nederland. Om een (semi-)snellaad locatie te kunnen exploiteren is naast durf en geld, vooral veel tijd nodig om met de eigenaren en vaak ook met de huurders van goede locaties langs ons A-wegennet tot een langdurige afspraak te komen. Wij zetten nu 22kW laders neer, omdat de netwerkaansluitingskosten voor 43kW zeer hoog zijn en niet de kosten voor de lader zelf.
GreenFlux gaat de komende maanden hard aan de slag om ons (semi-)snellaadnetwerk fors uit te breiden. Het helpt ons bij goede logische locaties langs onze snelwegen aan te geven dat EV-rijders snel en betrouwbaar willen kunnen laden en doorverwijzen naar GreenFlux en onze website mag altijd
GreenFlux gaat de komende maanden hard aan de slag om ons (semi-)snellaadnetwerk fors uit te breiden. Het helpt ons bij goede logische locaties langs onze snelwegen aan te geven dat EV-rijders snel en betrouwbaar willen kunnen laden en doorverwijzen naar GreenFlux en onze website mag altijd

Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 34
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Contacteer:
Zelf vind ik de 22 kW-laders erg bruikbaar. In de praktijk ben je in minder dan een uur weer op weg. Ideaal om te combineren met de lunchpauze of de activiteiten die op locatie moeten worden uitgevoerd. Zelf met 43 kW-laders lijkt een rit met de Zoe naar Zuid-Frankrijk, me enkel iets voor "zeer gedreven Zoe-rijders".
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat men (bemande) tankstations niet verplicht om minstens één 22 kW-laadstation aan te bieden, uiteraard tegen betaling. Het netwerk is er, de elektrische aansluiting is vrij eenvoudig: wat elektronica, een zekering, een aardlekschakelaar en een contactor. Een 22 kW laadstation kost 1500€, geplaatst. Vermits er altijd wat wachttijd is, zullen veel elektrische klanten iets nuttigen in het winkeltje van het tankstation. Ook warenhuizen en andere bedrijven zouden krachtige laadinfrastructuur kunnen aanbieden, bijvoorbeeld met een muntjesautomaat zoals de vroegere telefooncellen: 2€ per 30' bv. Geen gedoe met kaarten,vermogenmeters en achteraf facturen.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat men (bemande) tankstations niet verplicht om minstens één 22 kW-laadstation aan te bieden, uiteraard tegen betaling. Het netwerk is er, de elektrische aansluiting is vrij eenvoudig: wat elektronica, een zekering, een aardlekschakelaar en een contactor. Een 22 kW laadstation kost 1500€, geplaatst. Vermits er altijd wat wachttijd is, zullen veel elektrische klanten iets nuttigen in het winkeltje van het tankstation. Ook warenhuizen en andere bedrijven zouden krachtige laadinfrastructuur kunnen aanbieden, bijvoorbeeld met een muntjesautomaat zoals de vroegere telefooncellen: 2€ per 30' bv. Geen gedoe met kaarten,vermogenmeters en achteraf facturen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

www.fivari.be
Hide post links |
-
- lid
Hans, dank voor je bericht vanuit de rauwe werkelijkheid.hansdeboer schreef:Kan het niet laten een korte reactie te geven vanuit de praktijk ...

Ik bedoelde eigenlijk de bestaande snelladers van The New Motion of bij Nissan-dealers. Daar zijn alle door jou genoemde hordes van netwerkaansluiting etc. al genomen. Het is puur een hardware-matige kwestie die in Engeland kennelijk is opgelost. Ook Fastned heeft problemen, terwijl zij wel 50 kW CHAdeMO kunnen aanbieden op hun snellaadstation. Terwijl het in het buitenland kennelijk gewoon gaat, zitten wij nog steeds op nul. Dat is frustrerend.
Ik niet. Je wilt niet altijd een excuus verzinnen om een uur rond te lummelen. Het blijft een beetje verloren tijd. En in een half uurtje krijg ik een kopje koffie ook wel weg. 43 kW snelladers graag!fivari schreef:Zelf vind ik de 22 kW-laders erg bruikbaar.

Ik denk dat je onderschat wat de kosten hiervan zijn. Een klein tankstation ergens langs een provinciale weg heeft denk ik echt geen zware aansluiting om 22 kW mogelijk maken. Ik zou me niet verbazen als de meeste gewoon op de goedkope 3x25A zitten. Naar 3x35A is gelijk 600 euro per jaar extra. En je moet denk ik minimaal naar 3x50A om 22 kW aan te kunnen bieden. Dat ding kost dus elke maand extra vastrecht, terwijl de meeste stations zelden een klant zullen hebben. Verliesgevende business voorlopig. Wettelijk gezien denk ik ook niet dat het mogelijk is pompstationhouders hiertoe te verplichten.fivari schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat men (bemande) tankstations niet verplicht om minstens één 22 kW-laadstation aan te bieden, uiteraard tegen betaling.
Tenslotte is er in Nederland een veel betere oplossing bedacht. Ipv de fossiele pomphouders te verplichten om een lader neer te planten waar ze helemaal niet op zitten te wachten, zijn concessies geveild voor snellaadstations op alle 245 verzorgingsplaatsen langs de snelwegen. Daar zijn bedrijven op afgekomen voor wie het elektrisch rijden de core business is (The New Motion, Greenflux, Fastned). Die zullen er dus vol energie ingaan en uiteindelijk een veel betere service bieden voor electronauten dan de fossiele pomphouders die er uiteraard niet happig op zijn te investeren in een technologie die hun op termijn overbodig gaat maken.
Hide post links |
-
- lid
Precies, dat station zijn we gepasseerd en is niet meer nodig. Tankstations hadden jarenlang de mogelijkheid dit te doen maar verzuimden; nu komen er 240 (!) van dergelijke E-tankstations in Nederland (mits Bart de financiering rond kan krijgen; hij heeft nog 39 miljoen nodig) dankzij geveilde consessies.Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat men (bemande) tankstations niet verplicht om minstens één 22 kW-laadstation aan te bieden, uiteraard tegen betaling.
Als work-around wel maar uiteindelijk heb ik de Zoe ook gekocht met 43kWh in gedachten. Toen ik van de zomer de Zoe kocht had ik niet verwacht dat dit nog erg lang ging duren overigens; dom van mij (had me beter moeten informeren).Zelf vind ik de 22 kW-laders erg bruikbaar.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 16
- Laatste bezoek: 08 mar 2018 20:30
Uiteraard is 43 kW prettiger als je snel moet opschieten. Echter 22 kW gaat ook vrij rap en er zitten geen extra accuhuurkosten aan verbonden bij het laden. Daarom zou ik het wel fijn vinden als de Fastned locaties voorzien worden van een 43 kW lader, dat de 22 kW lader ook beschikbaar blijft.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Inmiddels weet ik waarom de Zoe soms stopt met laden bij de Fastned stations: de Zoe accepteert geen laadstroom onder de 8 Ampère. De laadstroom die de auto maximaal mag vragen wordt door elke Modus 3 lader aan de auto doorgegeven middels een zg PWM signaal (Control Pilot). In de IEC norm voor Modus 3 Type 2 (onze laadstekker zeg maar) kan deze variëren tussen 6 en 63 Ampère. Nu is het zo dat de ABB laadstations bij Fastned voorzien zijn van geavanceerd smart charging waarbij de laadstroom dynamisch verlaagd en verhoogd kan worden. Het PWM signaal kan dan soms kort even zakken tot 6 Ampère. De Zoe wil echter niet lager dan 8 Ampère hebben. In plaats van dat de Zoe gewoon even wacht tot de PWM weer omhoog gaat, stopt hij er mee. ABB volgt de IEC norm, dus in de ogen van IEC zou Renault de software moeten aanpassen. Maar anders zou ABB de software kunnen aanpassen zodat de PWM sturing niet onder de 8 Ampère komt.
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Klopt, maar als de Zoe verbonden blijft, probeert hij regelmatig opnieuw en herstart het laden. Dat is althans mijn ervaring.
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

www.fivari.be
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 83
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
De vraag is of de ABB lader dan zonder tussenkomst van de bestuurder weer begint met laden.
Ik vraag mij dan bovendien af waarom de ABB lader bij 65% en geen andere laders onder de 8A komt?
Ik vraag mij dan bovendien af waarom de ABB lader bij 65% en geen andere laders onder de 8A komt?
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Ik had vorige week, denk ik toch, een gelijkaardige ervaring toen ik bij de laadpalen van de NMBS (Belgische spoorwegen) trachtte te laden. Zij trachten ook de stroomlevering aan de laadpalen af te stemmen op het verbruik op het spoorwegennet en zo pieken af te vlakken. Daardoor daalt het aanbod aan de laadpaal soms zo sterk dat het laadproces onderbroken wordt.Ik vraag mij dan bovendien af waarom de ABB lader bij 65% en geen andere laders onder de 8A komt?
Bij gelegenheid probeer ik nog eens. Het is wel jammer dat er geen mogelijkheid is om de stroomsterkte uit zo'n publieke laadpaal te meten.
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

www.fivari.be
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Het heeft voor zover ik kan overzien niets te maken met het laadniveau van de accu. Die 65% is toeval. Ik heb het bij FastNed ook wel eens gehad bij 80%, bij 56% en bij 70%.
Zoals fivari omschrijft heeft het te maken met dynamische stroomsterkteregeling in de ABB elektronica op basis van lastmanagement op het achterliggende elektriciteitsnetwerk.
Mijn ervaring vandaag (bij een Ballast Nedam 11kW paal van Enovatis in Utrecht) is overigens inderdaad dat de Zoe wacht tot het PWM signaal weer boven de 8 Ampère aangeeft, en dan automatisch weer begint met laden. Is nu al 6 keer gebeurd in 2 uur tijd...
Zoals fivari omschrijft heeft het te maken met dynamische stroomsterkteregeling in de ABB elektronica op basis van lastmanagement op het achterliggende elektriciteitsnetwerk.
Mijn ervaring vandaag (bij een Ballast Nedam 11kW paal van Enovatis in Utrecht) is overigens inderdaad dat de Zoe wacht tot het PWM signaal weer boven de 8 Ampère aangeeft, en dan automatisch weer begint met laden. Is nu al 6 keer gebeurd in 2 uur tijd...
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 79
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Voor wat het waard is: ik heb zojuist nog prima geladen bij het 22kw laadpunt bij Ikea Haarlem
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 33
- Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
- Contacteer:
Ik kreeg net een berichtje van Fastned en daarin stond het volgende.
Renault ZOE
Renault ZOE rijders kunnen we melden dat de nieuwe stations ook worden voorzien van 43 kW AC. Hiermee kun je straks je ZOE in twintig tot dertig minuten opladen

Renault ZOE
Renault ZOE rijders kunnen we melden dat de nieuwe stations ook worden voorzien van 43 kW AC. Hiermee kun je straks je ZOE in twintig tot dertig minuten opladen

Naast de Zoe als 2e auto een Model X
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Tevens meldde het bericht dat er binnenkort begonnen wordt met de bouw van Fastned stations op de locaties:
A28 Noord, BP Bornheim (bij hmp 80, Wezep)
A1 West, Q8 Vundelaar (bij hmp 93,2, Voorst),
A28 Zuid, BP Panjerd (bij hmp 127,4)
A28 Noord, Texaco Lageveen (bij hmp 126,4, Zuidwolde)
Op deze 4 locaties komen dus de eerste 43kW AC laadstations van Nederland!
A28 Noord, BP Bornheim (bij hmp 80, Wezep)
A1 West, Q8 Vundelaar (bij hmp 93,2, Voorst),
A28 Zuid, BP Panjerd (bij hmp 127,4)
A28 Noord, Texaco Lageveen (bij hmp 126,4, Zuidwolde)
Op deze 4 locaties komen dus de eerste 43kW AC laadstations van Nederland!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41
Kijk das mooi nieuws van fastned dat ze met 43 kw gaan komen. De vraag blijft natuurlijk wel, wanneer dan want voorlopig alleen 22kw.
Met de Greenflux en andere 22kw palen ben ik ook blij, maar liever 43kw. Begrijp overigens dat, dat lastig is met een kleinverbruik aansluiting tot 3x80A. Twee auto's gelijktijdig op 43kw laden lukt dan niet. En een 3x80A aansluiting is al kostbaar (althans zolang er niet heel vaak geladen wordt).
Regelmatig buiten de deur laden en het nieuwe laadnetwerk gebruiken helpt ook vast in de uitrol.
Met de Greenflux en andere 22kw palen ben ik ook blij, maar liever 43kw. Begrijp overigens dat, dat lastig is met een kleinverbruik aansluiting tot 3x80A. Twee auto's gelijktijdig op 43kw laden lukt dan niet. En een 3x80A aansluiting is al kostbaar (althans zolang er niet heel vaak geladen wordt).
Regelmatig buiten de deur laden en het nieuwe laadnetwerk gebruiken helpt ook vast in de uitrol.
Zoe life 2013
Hide post links |
-
- lid
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze met een 3x80A aansluitinkje zitten te prutsen bij Fastned. Ze zullen wel quantumkorting krijgen op wat zwaarders.
En aandelen kopen. Dat helpt op dit moment het meest.
En aandelen kopen. Dat helpt op dit moment het meest.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 71
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
Dat eerste doe ik regelmatig, maar helaas tot nu toe niet bij Fastned. Geen van de huidige locaties ligt ergens op een route die ik regelmatig rijd. En ook de 4 nieuwe locaties zullen mijn Zoe (waarschijnlijk) nooit zien. Nee, tot nu toe zijn ze bij Greenflux waarschijnlijk wel blij met me, bij Fastned niet.erijder: Regelmatig buiten de deur laden en het nieuwe laadnetwerk gebruiken helpt ook vast in de uitrol.

Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 27 feb 2019 20:28
In het fastned boek (http://issuu.com/fastned/docs/thefastnedstory) staat als ik me goed weet te herinneren dat elk station een 3X1000A (duizend ja) aansluiting heeft.Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze met een 3x80A aansluitinkje zitten te prutsen bij Fastned. Ze zullen wel quantumkorting krijgen op wat zwaarders.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 105
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Op basis van de info uit de Googlemap AC-Snelladers van MartijnEV http://www.ac-lader.nl ben ik wat aan het prutsen geweest in Filemaker. Het resultaat heb ik sinds vandaag werkend op mijn iPhone. Hoewel verre van af (database moet nog volledig gevuld, lay-outs kunnen beter en verbeteringen tav gebruikerservaringen) kan ik het niet laten om dit te melden en wat te laten zien.
Wat kan het;
Wat kan het;
- - Zoeken en tonen van info (kaart van MartijnEV) en doorkoppeling naar actuele info van oplaadpalen.nl
- Invoeren en tonen van bezoekinfo aan laders en stations (info uit dit forum)
- Storingsmelding (info uit dit forum)
- Kentekenregister (info uit dit forum) en doorkoppeling naar RDWinfo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 33
- Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
- Contacteer:
Goed bezig Gertjan 

Naast de Zoe als 2e auto een Model X
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
GertjanVB,
Prachtig!! Erg fraai!
Kan ik ook betatester worden van jouw app?
Ik heb een iPhone 4S.
Groet, Martijn
PS nog een vraag: pakt jouw app alle data real-time op uit mijn Google Maps kaart, of moeten we tzt er voor zorgen dat ik rechtstreeks de database kan updaten?
Prachtig!! Erg fraai!
Kan ik ook betatester worden van jouw app?

Groet, Martijn
PS nog een vraag: pakt jouw app alle data real-time op uit mijn Google Maps kaart, of moeten we tzt er voor zorgen dat ik rechtstreeks de database kan updaten?
Hide post links |
-
- lid
Cool die app; ik heb ook nog wel wat ervaringen. Ik heb 6 apps geinstalleerd maar in feite werken ze bij mij allemaal hopeloos
Wat ik eigenlijk simpel wil is een druk op de knop (tijdens het rijden) naar de dichtsbijzijnde lader. Geen gedoe met selecteren of navigeren.

Hide post links |
-
- lid
GertJan, ziet er veelbelovend uit, ik ben blij voor de iPhone-bezitters (Android-gebruiker hier)
Ja, maar dan kan het zijn dat de app je terugstuurt op je route. Eigenlijk wil je dat R-link zo slim was om de laadpaal te kiezen die het minste tijdverlies oplevert (combinatie van laadsnelheid en hoeveel km afwijken van de ingestelde route).avdvee schreef:Cool die app; ik heb ook nog wel wat ervaringen. Ik heb 6 apps geinstalleerd maar in feite werken ze bij mij allemaal hopeloosWat ik eigenlijk simpel wil is een druk op de knop (tijdens het rijden) naar de dichtsbijzijnde lader. Geen gedoe met selecteren of navigeren.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 105
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Het is goed deze ervaringen en wensen te horen. Ik probeer wel de nodige intelligentie in te bouwen, maar zo'n specialist ben ik nu ook weer niet
Hopelijk is MartijnEV als betatester en bron van de data er al wat mee aan het stoeien en komen van hem ook nog aanbevelingen.
@avdvee;

@avdvee;
- ik heb ook diverse apps geprobeerd en uiteindelijk besloten oplaadpalen.nl te gebruiken voor het doorkoppelen naar actuele informatie. Chargemap.com is ook goed en ook in het buitenland compleet maar is lastiger om de locatie op te roepen dan oplaadpalen.nl. Daarnaast geeft oplaadpalen.nl info over de status van de laadpaal (bezet of vrij).
Voor wat betreft die ene knop naar de gewenste lader; dat is een wens . Voor nu is het idd de eerste en bovenste knop, daarna heb je toch nog een aantal tikken of klikken nodig. Er is al wel een optie gevonden om dat in Filemaker sneller te doen, dus dat ga ik zsm proberen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 22
- Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59
Wow, dat is mooi GertJan.
Laat maar even weten als je nog een tester nodig hebt.
Laat maar even weten als je nog een tester nodig hebt.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 79
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Gertjan, supergoed initiatief. Mocht het werken probeer dan ajb iemand te vinden die de code naar Android kan porteren. Dan kan de hele e-community ervan gebruikmaken.
En inderdaad, oplaadpalen.nl is in mijn beleving ook de beste bron (de mobiele site is overigens beter dan de app)
En inderdaad, oplaadpalen.nl is in mijn beleving ook de beste bron (de mobiele site is overigens beter dan de app)
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 22
- Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59
Giteren geladen bij Shell Haarijn langs de A2 naar Breukelen.
Ik vraag me af of er wel echt 22KW op die paal staat.
opladen vanaf 15% zou nog 2 uur en 2 min duren. Ook het daadwerkelijk laden ging niet heel snel 5-6% erbij in 10 minuten.
Hetzelfde valt me wel eens op bij Fastned Palmpol. Soms gaat het vrij snel; de andere keer veel trager. (2,5 KWH = 12% in een kwartier, waar je ook wel eens bijna 2 KWH in 6 minuten laadt.
Het blijft altijd sneller dan de 'normale' laadpalen, maar toch. Iemand een idee hoe dat komt?
Ik vraag me af of er wel echt 22KW op die paal staat.
opladen vanaf 15% zou nog 2 uur en 2 min duren. Ook het daadwerkelijk laden ging niet heel snel 5-6% erbij in 10 minuten.
Hetzelfde valt me wel eens op bij Fastned Palmpol. Soms gaat het vrij snel; de andere keer veel trager. (2,5 KWH = 12% in een kwartier, waar je ook wel eens bijna 2 KWH in 6 minuten laadt.
Het blijft altijd sneller dan de 'normale' laadpalen, maar toch. Iemand een idee hoe dat komt?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut