AC Snellaadpalen in NL en BE

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.

Topic author
E-mission
lid
lid
Posts in topic: 85
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door E-mission »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Het is toch te bizar eigenlijk dat, net als in de VS overigens, er geen technisch uniform idee is over snelladen. Dat de eerste generatie EV's zoals de Leaf enkel met dure DC chademo laders moeten werken kan ik me nog voorstellen, maar je zou denken dat de Zoe toch het geavanceerde voorbeeld geeft door een slimme lader in combo met inverter te maken zodat je voor alles maar 1 stekker nodig hebt en 3 keer goedkoper uit bent met de lader? En dan zie je ineens de Duitsers komen met wederom een ouderwetse, dure oplossing en een geheel nieuwe stekker dan die reeds bestaat. Vermoeiend... :roll:

Overigens laatst weer een keer bij de 22kW semi snellader richting Lelystad langs de A6 geladen, wederom ging dat perfect. Waarom die paal niet compatible zou zijn met de Zoe, beats me.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Ik denk dat deze cartoon alles zegt:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 33
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Contacteer:

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hallo Martijn EV,

Naar aanleiding over jouw bericht over 22kw palen met de REE aanduiding ben ik maandag even gaan kijken bij de volgende locatie.
REE108 Groene Draecksingel 29 3451 WB Vleuten 2 Op parkeerplaats bij speeltuin 52.100866 5.012552.
Er zat ook een display op.

De plek was vrij en ik wilde wel even testen hoe snel 22kw laden ging. Na een half uur was er omgerekend 4.6 kw geladen.
Ik denk dus dat dit een 11 kw versie is. Er stond ook nog een andere auto te laden. Maakt dat nog uit denk je?

Gisteren was ik naar Westervoort en kwam ik langs de Ikea in Duiven. Daar staat een snellader. Ik was wat vroeg voor mijn afspraak dus ik ben even gaan laden daar. Dat ging inderdaad snel. Na 3 minuten was er al 1 kw geladen. Een 22kw paal dus of wordt er rekening gehouden met de laadkabel? Ik lade met mijn eigen kabel die volgens mij maximaal 22kw aan kan.

Zijn er al Zoe rijders met een vouwfiets achterin om de afstand tussen laadpaal en bestemming te overbruggen?
En zo ja, welke?

Remco
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Hai Remco,

Wat bedoel je met je gebruikte je eigen kabel? De Zoe kan, met de meegeleverde kabel, tot 44 kW snelladen (in Leiderdorp staat zo'n lader langs de snelweg tussen AC restaurant en Mc D.

Ik heb een elektrische vouwfiets (Qwic Smart-E3 Urban) die ongetwijfeld achterin kan (wellicht even achterbank kantelen), maar heb hem nog nooit nodig gehad.

Afbeelding
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Contacteer:

Hallo E-mission,

Ik bedoel die blauwe kabel. Er is mij verteld dat de kabel tot 22kw gebruikt kan worden door de dealer.
Dat bleek ook bij de snellader in Duiven. Hij lade daar met 22kw. Er was ook een kabel die vast zat aan de paal maar was niet geschikt voor de Zoe. Deze kabel was wel 3x zo dik dan de blauwe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

De 44 kW paal in Leiderdorp (de enige die ik tot nu toe ken) heeft zelf een stekker. Die past gewoon in de Zoe, als het past (Mennekes stekker) is het goed, de Zoe kan tot 44 kW laden. De 22 kW palen hebben inderdaad niet zelf een kabel maar enkel een stopcontact voor de eigen kabel. Waarschijnlijk was de andere kabel die je zag hangen daar een ChaDeMo gelijkstroom kabel (met een compleet andere stekker die niet in de Zoe past) voor het snelladen van een Leaf / iMev etc.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 79
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Beste vouwfiets in mijn ervaring is de Brompton. Kan heel klein opgevouwen worden, heeft een stabiel frame en fietst als de beste. Is niet de goedkoopste maar gaat wel veel langer mee dan de goedkopere alternatievev

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

11kW vs 22kW onderscheid nu op kaart te zien!

Bericht door MartijnEV »

Goed nieuws!

Plugsurfing.com heeft (op mijn aanraden :D ) informatie toegevoegd aan hun laadpalenkaart waarmee eindelijk het onderscheid is te zien tussen 11kW en 22kW laadpalen. Plugsurfing.com is momenteel de enige laadpaalkaartaanbieder die dit onderscheid kan laten zien!

De informatie is te zien door op de kaart op een laadpunt te klikken. Er verschijnt dan een popup die de laadsnelheid laat zien, bijvoorbeeld:
Connector Type: Mennekes 400V 16A : staat voor 11kW
Connector Type: Mennekes 400V 32A: staat voor 22kW

Ook kun je in het menu 'Charging Speed...' aan de rechterzijde de hele kaart filteren op de gewenste snelheid: Slow staat voor 11kW, Normal staat voor 22kW.

Nadeel bij Plugsurfing.com is momenteel dat de laadpunten van GreenFlux en The New Motion snelladers met AC aansluiting (bijv. de 43kW paal in Leiderdorp) hier nog niet op staan. Maar daar wordt aan gewerkt.

Voordeel is dat de laadpalen die er nu al wel opstaan, de duizenden palen zijn die je overal in Nederland tot in elk klein gehucht ziet staan (en in rest van de wereld, die houdt Plugsurfing ook bij). Een rit plannen met de Zoe wordt nu een stuk makkelijker en betrouwbaarder v.w.b. de tijdsplanning, want het scheelt nogal of je 1 (bij 22kW) of 2 (bij 11kW) uur moet wachten! :D
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Bij wegrestaurant de Lucht bij Zaltbommel staat nu 2x 22kW.

http://www.bommelerwaardgids.nl/nieuws/ ... lucht-975/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 71
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Hé, vandaag nog langsgereden met de Zoe op de terugweg vanuit Rotterdam. Ik had toen mijn "tussenlaadmoment" al gehad. Even lunchen bij de McDonalds (kom ik daar ook eens :roll: ) in Waardenburg, ook aan de A2. Dat is weliswaar een 11 kW punt, dus de volgende keer rijd ik naar "De Lucht".
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Ik heb De Lucht toegevoegd aan onze AC 22/44kW Google Maps kaart.
Ook heb ik al een aantal van de via Plugsurfing.nl gevonden 22kW laadpunten toegevoegd. De markeringspunten zonder punt erin moeten nog geverifieerd worden op werkelijke laadvermogen (22kW of niet) en op publieke toegankelijkheid. Graag feedback mocht je langs zo'n punt gekomen zijn.

Daarnaast heb ik ontdekt dat ook op de EV-Box.com website een concrete lijst met 22kW AC laadpunten van EV-Box is op te vragen. Ik zal deze zsm ook toevoegen aan onze Google Maps kaart.

De kaart: http://goo.gl/maps/d2pZB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50

Bericht door avdvee »

Hee MartijnEV, dat is een interessante kaart. Meteen een favoriet van gemaakt. Dank voor de moeite.

Eigenlijk zou deze gecombineerd moeten worden met een kaart waar ook 11kW op staat; dat is weliswaar minder snel maar onder omstandigheden (voorlopig) acceptabel.

Notabene: eigenlijk te gek voor woorden dat deze laders NIET in het Renault systeem te vinden zijn :oops:
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

avdvee: de gewone 11kW palen zijn te vinden op de veelgebruikte en 'toonaangevende' site/App Oplaadpalen.nl

De redenen voor mij om zelf een 22kW/44kW kaart te maken zijn:
- Oplaadpalen.nl toont helaas geen onderscheid tussen 11, 22, of 44 kW laadpalen
- Als Zoe-rijder is dat juist essentiële informatie om je rit te kunnen plannen (moet ik 2 uur, 1 uur of 30 minuten laden bij geheel lege batterij)
- Er blijken ook 22kW laadpalen te zijn die in het geheel niet vermeld staan op Oplaadpalen.nl (o.a. de Renault ZE-dealers, EV-Box locaties, en diverse andere)

Mijn/onze kaart heeft als doel om een zo compleet mogelijk overzicht te bieden van alle 22/44kW AC laders in Nederland en België.

Met behulp hiervan zou het prima mogelijk moeten zijn om met de Zoe lange afstanden door heel Nederland af te leggen. In mijn werksituatie is dat essentieel, met kantoor op 100 km van huis en klantbezoeken door heel het land. Ik ben er van overtuigd dat dit met een Zoe prima te doen is, mits de ritten en laadmomenten zorgvuldig gepland kunnen worden en de max snelheid op de snelwegen beneden de 100 km/u blijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Dag Martijn, ik zeg het in zijn algemeenheid dat er slechts één app of kaart zou moeten zijn waar alles in staat. Niet dat jij dit zou moeten doen.

Het is werkelijk ongelooflijk in deze tijden dat een stomme database zoveel moeite moet kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Niet dat jij dit zou moeten doen.
Dat was mij duidelijk :D ; ik wist alleen niet zeker of je al op de hoogte was van Oplaadpalen.nl, Plugsurfing.nl, Openchargemap.org en derdelijke sites, die een prima basis bieden om te zoeken naar 'gewone' (11kW) laadlocaties als je geen 'haast' hebt. Sites die overigens - met de beste bedoelingen - tot doel hebben om compleet te zijn, maar dat in werkelijkheid inderdaad helaas niet blijken te zijn. Vandaar ook mijn toelichting op het ontstaan van onze eigen 22/44kW kaart.
Het is werkelijk ongelooflijk in deze tijden dat een stomme database zoveel moeite moet kosten.
Helemaal mee eens. Ik zie een 'gat in de markt'. (overigens: met meer dan 3750 pageviews blijkt de 22/44kW kaart duidelijk in een behoefte te voorzien van de huidige ca. 175 Tesla Model S en ca. 170 Renault Zoe rijders).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Vandaag is het eerste snelwegsnellaadstation van Nederland geopend. Dit station wordt geexploiteerd door MisterGreen.nl en Travelcard. Locatie: achter Shell station Haarrijn aan de A2 Amsterdam-Utrecht, bij Breukelen.

Momenteel zijn er 2 22kW AC Mennekes aansluitingen op 2 parkeerplaatsen. Later dit jaar komt er nog een 43kW AC aansluiting bij, en een 50kW DC.

Ook later dit jaar komt er een zonnepaneel-overkapping overheen en, uniek: een opslag in tweedehands (gebruikte oude) EV-batterijen (in het witte huisje naast de laadpunten) van surplus aan zonne-energie, waaruit in het donker de laadpalen van stroom worden voorzien. Dit wordt dus een behoorlijk duurzame laadlocatie.

Uiteraard is Haarrijn nu ook toegevoegd aan onze 22/44kW Google Maps kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Deze reactie kreeg ik:
Geachte heer ...........

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 9 oktober 2013 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.

Allereerst willen we u aangeven dat het in de praktijk vinden van een laadfaciliteit weinig problemen zal opleveren. Het is bij Renault bekend dat bepaalde informatie over laadpalen niet in alle gevallen accuraat kan zijn (zoals status en capaciteit), Renault is uiteraard bezig om met de verschillende partijen hier een oplossing voor te zoeken. Het is ontstaan door de snelle ontwikkelingen en verschillende aanbieders op laad gebied. We verwachten dat er de komende jaren nog een substantieel aantal laadpalen bij gaan komen, afhankelijk van de oplossing en het aanleveren van gegevens van de verschillende aanbieders kunnen we op dit moment helaas nog uitspraak doen over wanneer er een passende verbetering komt. Een workaround kan zijn om thuis via laadpalen.nl de route van te voren te plannen maar het is helaas niet mogelijk om via het R-link systeem te browsen op google maps, het R-link systeem heeft namelijk geen browser .

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.
Mocht u nog meer vragen hebben, bijvoorbeeld over onderstaande acties, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website http://www.renault.nl.
Vervolgens heb ik gereageerd met:
Geachte heer ............., dank voor uw snelle reactie.

Wat betreft informatie begrijp ik dat nagenoeg alle nieuwe 22kWh en 44kWh laadpalen ontbreken in de R-link/ TomTom. Zeker omdat ik de Zoe niet via 220 kan opladen (de ‘Schuko-lader’) betekent dit dat ik losse apparatuur (laptop of tablet) moet meenemen onderweg of inderdaad thuis op de PC zaken moet plannen wil ik niet zonder accu komen te staan. Naar ik begrijp op het Renaultforum, waar veel actieve Zoe rijders actief zijn, is het best lastig om goed te plannen zonder up2date R-link. Daarom worden alternatieve oplossingen bedacht zoals bijgesloten link naar Google Maps.

Om eerlijk te zijn vind ik dat teleurstellend en vind ik dat dit ook best aan dealers actief gecommuniceerd mag worden zodat klanten dit aspect weten VOORDAT ze een auto kopen. En dan zwijg ik maar over de mooie verkoopfilmpjes op internet die dus niet kloppen. In ieder geval spreek ik diverse ZOE-rijders op 20/10 tijdens de Zoe-fandag en zal ik uw citaat (zonder naamvermelding) doorspelen aan hen.

Met vriendelijke groet,

Arnold ........................

Nb. In hoeverre kunt u hangende het disfunctioneren van TomTom de dienst kosteloos aanbieden? Ik bedoel 169,00 euro betalen voor een niet volledig werkend product vind ik ietwat pijnlijk.
Sja en dan krijg ik deze reactie ....... :shock:
Geachte ..................,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 10 oktober 2013 ontvingen. Om uw verzoek in behandeling te kunnen nemen, vragen wij u deze e-mail, aangevuld met enkele ontbrekende gegevens, aan ons retour te zenden.
Het betreft in deze:
• De Renault-dealer waar u de auto gekocht hebt

Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.30 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 16
Laatste bezoek: 08 mar 2018 20:30

Bericht door MarcoZE »

Dank voor het toevoegen Martijn. Weet je toevallig of hij bruikbaar is met iedere interoperabele pas of alleen met een Travelcard. In de media wordt daar verschillend over gesproken.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

Top, dank je wel Martijn. Jouw 22/44kw kaart is een hartstikke fijne uitbreiding op de standaard informatie over laadpalen en maakt dat we als Zoerijders makkelijker lange afstanden kunnen afleggen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

@MarcoZE: Ik heb begrepen dat het laadpunt Haarrijn gratis is voor Travelcard houders, en voor andere kaarten ook toegankelijk, maar dan betaald.

@PieterZoe: Dankje! Ik doe dit graag. Ooit ben ik aan de kaart begonnen om te kunnen beoordelen of mijn ideaal om mijn huidige lease-auto (Volvo V60) te vervangen door een (privé-aangeschafte) Zoe praktisch haalbaar en realistisch is. Dit omdat mijn woon-werk & zakelijke ritten dagelijks 100 kilometer enkele reis of langer zijn. Om met een Zoe op die afstanden redelijk uit de voeten te kunnen ben ik dus zeer afhankelijk van laadlocaties waar ik maximaal 1 uur (22kW), liever maximaal 30 minuten (43kW) weer verder zou kunnen. De gebruikelijke sites laten bij de Mennekes-laadpunten onvoldoende het onderscheid zien tussen (AC) 11kW/22kW/43kW. Daarom ben ik begonnen om deze 22/44kW locaties zelf in kaart te brengen. En al snel bleek dat de kaart ook zeer in de smaak valt bij alle andere Zoe (en Model S) rijders.

inmiddels is het een leuke 'hobby' geworden om de kaart zo actueel en accuraat mogelijk te houden. :D
Blijf graag updates en ervaringen op deze laadlocaties delen!

@Ad: goed dat je dit aankaart bij Renault. Als de Zoe er bij ons inderdaad gaat komen (beslissing moet binnenkort worden genomen), komt er 100% zeker een iPhone houder naast de R-Link tablet, met daarop Apps en GoogleMaps met aanvullende laadpaalinfo etc. omdat R-Link inderdaad zeer onvoldoende informatie biedt. Dat TomTom abonnement ga ik er voorlopig zeker niet bijbestellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Aanstaande zondag(avond) kan ik de laadpaal bij Haarrijnen wel even testen. Met mijn Essent laadpas. Overigens is V.d. Valk Breukelen met zijn Greenflux 22 kW laadpalen vlakbij.

Morgen staat een test bij Hotel Amrath in Maarn op de planning.
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Contacteer:

2 weken terug was ik bij Hotel Amrath in Maarn en die paal werkte niet.
Bij de receptie geweest en een pas van hun gevraagd en die werkte ook niet.
het is een groene EV-box
In Veenendaal ook die dag een EV-box geprobeerd maar geen succes.
De test zoe van Autoweek bleek het daar ook niet te doen.

Ik ben benieuwd of hij bij jouw wel werkt.

Remco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Contacteer:

Na bovenstaande ervaringen heb ik ook Renault gebeld en ze vonden het allemaal zeer vervelend.....
Het lijkt me toch dat alle alarmbellen moeten gaan rinkelen wanneer er een testauto van Autoweek op diverse plaatsen niet kunnen laden. Hoeveel zoe's gaan er verkocht worden als er een slechte review in Autoweek komt te staan vroeg ik de mevrouw aan de telefoon.
Ik stelde voor om een aantal studenten in een Zoe de laadpalen in het Rlink systeem te laten testen en dit te communiceren naar de zoe rijders omdat zij niets kunnen wijzigen in het systeem. Ze zouden het meenemen zij ze.
Wat mij helemaal ergert is dat er maar een paar Renaultdealers zijn die een laadpunt hebben. Onbegrijpelijk dat met een redelijk netwerk van renaultdealers in nederland dit niet mogelijk is. Er zijn ongeveer 200 dealers.
Ze moeten wel in een duur pand zitten van de importeur maar een laadpunt kunnen ze niet verplichten. :doh:
Gisteren was ik in Barneveld bij de renault dealer en ze stonden me schaapachtig aan te staren op de vraag of ik even kon laden.... Wij zijn geen ZE dealer was het antwoord.
Ik krijg het idee dat ze er niet zo serieus mee bezig zijn.

Hulde aan het initiatief van Martijn met de google map.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

@Smartrix-Zoe / Remco: Welke EV-Box in Veenendaal was het precies (welk adres) waar je niet met je Zoe kon laden? Dan zet ik deze locatie op rood op onze Google Maps kaart.

Amrath Hotel Maarsbergen heb ik nu ook op rood gezet.

Ik heb een vermoeden dat meerdere locaties met (oudere/al enige tijd geleden geplaatste) 22kW EV-Boxen problemen zouden kunnen geven met de Zoe.

Blijf laadproblemen graag hier melden, dan markeer ik deze rood op de Google Maps kaart, en kan er wellicht door de leveranciers/installateurs t.z.t. wat aan gedaan worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Contacteer:

Het is bij profile tyrecenter Abi in Veenendaal.
Wiltonstraat 2

Zojuist antwoord gekregen van gemeente Utrecht dat er binnenkort in het winkelcentrum Vleuterweide in Vleuten een 22kw laadpunt komt omdat daar veel vraag naar is door.... Zoe rijders. :D
Ze hopen dit voor het einde van het jaar af te hebben.
Wanneer deze live gaat laat ik het weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Ik ga morgen van Almere naar Spijkenisse (om voor prodrive training instructie te geven aan nieuwe Volvo V60 plugin hybride rijders) en zal dat via de 22 kW in Haarrijnen doen (terug via het AC restaurant).
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Tja, had ik bovenstaande vanmorgen geweten. :( Ik heb niet helemaal dezelfde ervaring want het oplaadpunt bij Amrath Hotel Maarsbergen was bezet. Nog nooit meegemaakt, maar ja eens moet de eerste keer zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Dus dan maar onderweg naar huis een ander punt zoeken. Mijn rijbereik was nog 22 km. Ik had via oplaadpalen gezien dat er in Veenendaal meerdere zijn, dus op naar Profile Tyre Center. Daar aangekomen piept de laadpaal lang aaneengesloten en wordt niet vrijgegeven. Dus naar binnen, "nee, deze laadpaal is niet openbaar. Ik pak wel een pasje van ons". Collega: "is het voor een Renault Zoe? Want die laden hier niet. Daarvoor moet er een dure software-update komen en we weten nog niet of we dat gaan doen".
Oke, ik wordt vriendelijk naar het parkeerterrein bij de Jumbo supermarkt doorverwezen en daar kom ik aan met nog 12 km rijbereik. Helaas is dit zeker geen 22 kW paal en naar huis moet ik nog zo'n 70 km..... dus we staan er nog even. :| (bij 55% accucapaciteit durfde ik de thuisreis aan).

Afbeelding

Tja, dan ben je om 14:30 u klaar met je bespreking, denk je op tijd thuis te kunnen zijn. Wordt het al met al toch nog 17:30 uur. :doh:
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Grrrr, en dan staat er ook nog zo'n PH-EV (weliswaar een mooie maar toch).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Frustrerend inderdaad. Had ik ook toen ik met een Autoweek cameraman opnames wilde maken bij de opladers in de parkeergarage bij downtown Almere (gratis 1 keer schuko en 1 keer 5 kW), stonden er natuurlijk net een V60 PHEV en Fisker Karma. Gelukkig waren de opnames voor de sier en had ik juice zat voor hele dag, maar toch.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

Martijn, de snellaadpaal bij Leiderdorp is buiten gebruik. Ik heb gebeld en Love to Load zegt dat het voorlopig een testopstelling is waar je alleen als geregisseerde tester gebruik van kunt maken. Mooi balen want dit was een erg fijn punt tussen Amsterdam en Den Haag/Rotterdam.
Groet
Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Ja, daar sta ik nu. Mooi balen. De DC kant geeft geen storing maar doet het ook niet, stond ook Leaf rijder bij. Kennelijk gaf de DC kant veel storingen door de AC kant bij dcb palen (welke hebben nog meer AC 43 dan?), daarom hebben ze de zekering van de AC kant getrokken nu. Ironisch dat dus nu helemaal niemand meer kan snelladen. Op naar een 22 kWtje...
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Uitgeweken naar de gratis 24/7 22 kW in Alpen ad Rijn, accepteert wel maar begint maar niet met laden.

Kijken of ik de 22 kW bjj AC restaurant in Breukelen haal. Die langs de A2 (1 paal met 2 punten 22 kW) doet het overigens prima.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Contacteer:

Ter info.

Ik was zojuist bij de Renault dealer in Gouda waar ik mijn Zoe gekocht heb.
Zij hebben 2 palen van 22kw staan. 4 laadpunten dus van 22kw. :D
Ze staan niet achter een hek maar werken helaas alleen tijdens openingstijden en dus niet te activeren via een laadpas.
Ik heb gevraagd of er bij eventuele meetings buiten openingstijden er dan eventueel een mogelijkheid bestond dat er wel geladen kon worden.
Daar stonden ze niet negatief tegenover.

Remco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 35
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42

Bericht door electronaut »

@MarcoZE,

Ik heb de laadpaal bij Haarrijn getest en hij accepteerde mijn lolo pas. Wel een max van ~13 kW, niet echt snel dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Ik had ook opgeladen in Haarrijnen, vond het al niet snel overkomen voor een 22 kW. Rare output, 13. Hoe weet je dat eigenlijk? Gewoon verschil bekeken per tijd unit?
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 35
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42

Bericht door electronaut »

Hoi E-mission. Ik heb getimed, 1 m 11 s per procent. 1 procent komt ongeveer overeen met 250 Wh bruto. Met bruto bedoel ik wat er uit het laadpunt komt. Er rekening mee houdend dat de lader ca. 85% rendement heeft.

(3600 / 71) * 0,25 = 12,7

Bij mij thuis laadt hij altijd op 8,8 kW (geijkte tussenmeter) en dan doe ik meestal iets van 36 % per uur.

1 m 11 s per % is 51 % per uur. (51/36) * 8.8 = 12,5

Dus volgens beide berekeningsmethodes ongeveer hetzelfde resultaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut