Hartstikke fijn Martijn. Ik zag dat je de 22kw ook al apart hebt gelayerd. Je kunt nu ook simpelweg alles behalve 43kw weghalen uit de hoofdlayer dan wordt dit vanzelf de 43kw layer.
Nog een tip voor de Androidgebruikers. Sinds kort is het mogelijk om de ac-lader kaar op jet Google maps te tonen. Voordelen onderweg:
- je ziet real-time je locatie
- met 1 klik zie je meteen je actuele afstand naar een snellader
- je kunt alle layers uitzetten (behalve de 43kw) en dan makkelijker bepalen wat je volgende laadpunt wordt. En als je die niet haalt, dan zet je even de 22kw layer aan en maak je opnieuw je keuze
Gegeven het grote aantal snellaadpunten maakt dit dat je eigenlijk helemaal niet meer van te voren hoeft te plannen. Gewoon je bestemming invoeren in Rlink-Tomtom en de Google maps erbij houden om op basis van je verbruik/range ad-hoc te bepalen waar je even moet bijladen.
Er zijn wel een paar handmatige stappen nodig om ac-lader in Google maps te bekijken, en je moet dit steeds herhalen als de kaar wijzigt, maar dat gaat zo makkelijk dat het de moeite loont (vind ik)
Op je pc/Mac:
1. ga naar ac-lader.nl en klik op share/exporteren naar KML
2. exporteer de layers apart (ik exporteer alleen de 43kw en de 22kw)
3. in je download folder moet je beide files (die op .kmZ eindigen) even UNZIPPEN. je houdt dan 2x een doc.kml file over
4 ga naar
https://www.google.com/mymaps en create new map
5. in de eerste layer importeer je de eerste doc.kml (en die noem je 43kw)
6. voeg een layer toe en importeer hier de andere doc.klm (en die noem je 22kw)
Android
- Open de Maps app en ga naar My maps. Selecteer hier je kaart 43kw en zet vervolgens naar eigen believen 22kw uit of aan
Mocht Martijn de kaart aangepast hebben, dan gooi je in je eigen map het betreffende layer weg en exporteer/importeer je het opnieuw. Lijkt gedoe maar is klusje van een minuut en het voordeel van de gelayerde Google maps onderweg is erg groot