AchterRamen Schakelaars defect. Direct doorlussen werkt wel.
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jun 2016 09:36
- Actief als: particulier
AchterRamen Schakelaars defect. Direct doorlussen werkt wel.
Model/uitvoering :Grand Scenic 2.0
Bouwjaar :2005
Brandstof :Benzine
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste Renault, een Grande Scenic, Leuke auto maar toch jammer van al die elektronische storingen. Ik heb een raar probleem met de achterramen, Ik heb al de zoek functie door gespit maar ik heb toch nog wat hulp nodig.
Toen ik de auto kocht deed het raam Rechts Achter het niet. Het complete mechanisme met motor was weg.
Links achter gaat het raam naar beneden en omhoog als ik deze bedien van de bestuurdersstoel, maar als ik het raam van de schakelaar links achter bedien gaat deze alleen maar naar beneden (of ik nou op omhoog of omlaag duw). Ik heb de schakelaar van rechts achter getest op het raam links achter. Precies hetzelfde probleem, met elke klik (omhoog of omlaag) gaat het raam naar beneden.
Voor rechtsachter heb ik een nieuw mechanisme met motor gekocht. Als ik deze via de schakelaar probeer te bedienen werkt het mechanisme niet (Beide schakelaars van de achterdeuren geprobeerd). Heb het mechanisme voor de rechterkant ook aan gesloten op de Deur links achter, daar werkt het wel maar weer alleen omlaag.
Nu komt het rare, Als ik direct massa (min) geef op de witte stekker van de Schakelaar dan werkt het mechanisme wel, Omlaag en Omhoog. Dit werkt aan beide kanten, Links en rechts achter.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Bouwjaar :2005
Brandstof :Benzine
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste Renault, een Grande Scenic, Leuke auto maar toch jammer van al die elektronische storingen. Ik heb een raar probleem met de achterramen, Ik heb al de zoek functie door gespit maar ik heb toch nog wat hulp nodig.
Toen ik de auto kocht deed het raam Rechts Achter het niet. Het complete mechanisme met motor was weg.
Links achter gaat het raam naar beneden en omhoog als ik deze bedien van de bestuurdersstoel, maar als ik het raam van de schakelaar links achter bedien gaat deze alleen maar naar beneden (of ik nou op omhoog of omlaag duw). Ik heb de schakelaar van rechts achter getest op het raam links achter. Precies hetzelfde probleem, met elke klik (omhoog of omlaag) gaat het raam naar beneden.
Voor rechtsachter heb ik een nieuw mechanisme met motor gekocht. Als ik deze via de schakelaar probeer te bedienen werkt het mechanisme niet (Beide schakelaars van de achterdeuren geprobeerd). Heb het mechanisme voor de rechterkant ook aan gesloten op de Deur links achter, daar werkt het wel maar weer alleen omlaag.
Nu komt het rare, Als ik direct massa (min) geef op de witte stekker van de Schakelaar dan werkt het mechanisme wel, Omlaag en Omhoog. Dit werkt aan beide kanten, Links en rechts achter.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 07:51
Re: AchterRamen Schakelaars defect. Direct doorlussen werkt
Er komt dus geen stroom op de schakelaar? Controleer de deurstekker eens.
Hide post links |
-
Sorry, Ik heb nogmaals gekeken, ik geef hem geen stroom, ik geef direct min (massa) op de stekker. Ik Heb een draadje die ik aan een stukje ijzer aan de deur bevestig en het andere uiteinde duw ik in de stekker, dan gaat het raam omhoog, duw ik het uiteinde in een ander gaatje van de stekker dan gaat het raam naar beneden (dit werkt links en rechts achter). Zodra ik dit probeer met de normale schakelaar van de deur, gebeurt er rechts achter niks en links achter gaat het raam alleen maar naar beneden (ook als ik op omhoog duw gaat het raam naar beneden)
Alleen van de bestuurdersstoel gaat het raam links achter omhoog. Rechtsachter werkt niet via de bestuurdersstoel.
Alleen van de bestuurdersstoel gaat het raam links achter omhoog. Rechtsachter werkt niet via de bestuurdersstoel.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Kijk eens onder de bestuurdersstoel of de stekker die daar zit , niet weg gerot of slecht is.
Zit onder het laatje , als er een keer water in de auto gestaan heeft , door bv. een verstopte paravan , wil er daar nog wel eens een probleem ontstaan.
Tevens als er een verkeerd type raammotor elektronika is gemonteerd of schakelaar krijg je ook de meest vreemde dingen.
Zit onder het laatje , als er een keer water in de auto gestaan heeft , door bv. een verstopte paravan , wil er daar nog wel eens een probleem ontstaan.
Tevens als er een verkeerd type raammotor elektronika is gemonteerd of schakelaar krijg je ook de meest vreemde dingen.
Hide post links |
-
Schakelaars zijn origineel. Ik zou de nieuwe raammotor verdenken, maar aangezien als ik de nieuwe raammotor van rechts in plug op de stekker in de linker deur werkt hij wel met de originele schakelaar (wel alleen maar naar beneden, precies zoals het 'oude' linker raam motor)
Ik ga morgen de stekker bekijken
Ik ga morgen de stekker bekijken
Hide post links |
-
Bedankt! er zijn inderdaad een paar draden van de stekker helemaal geoxideerd. Iemand toevallig een link voor draad schema's ?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-