Afscheidstournee ...

algemene zaken betrekking tot het Avantime gedeelte
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
S&F
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2013 21:37
Actief als: particulier

Afscheidstournee ...

Bericht door S&F »

Dag forumleden,
In december 2012 kochten wij onze eerste Avantime; een paarse 2.2 DCI met iets meer dan 3 ton op de teller.
Was een probeer-auto; ik wilde al heel lang ooit een keer zo'n auto en de vrouw des huizes heeft gelukkig ook een voorkeur voor 'anders dan anders'. De probeer-auto functioneerde tien maanden en 25.000 kilometer naar tevredenheid en moest toen plaats maken voor een volgende Avantime-droom; de blauw/grijze 14-JB-SG, naar mij later bleek bekend van meerdere berichten op dit forum. Betreft een 3.0 V6 in Privilege uitvoering, door toenmalig eigenaar D.S. in 2011 uitgerust met een LPG-g3 installatie. Wij bereden de wagen het afgelopen jaar plezierig en probleemloos van 217.000 naar 254.000 kilometer.
Sinds de zomer gecombineerd met een tweezits cabriolet; een BMZ Z3 Roadster uit 1999. Betekende wel dat we ineens een miniwagenpark van drie auto's in bezit hadden ... ; da's dusdanig meer dan genoeg dat het eigenlijk te veel is ... .
Vooral ook vanwege de strijd om een binnenplaats in de garage die berekend is op 2 auto's ... .
Maar goed, wij proberen wel eens wat!
Gedurende de zomer heeft de BMW Z3 het cabrio-vuur dusdanig opgestookt dat we op het idee kwamen om de combinatie van Z3 en Avantime plaats te laten maken voor één grotere cabriolet op LPG of diesel. Vorige week beide auto's op MP aangeboden; BMW al binnen drie dagen gereserveerd voor een Belgische koper die al een tijdje op zoek was.
En daarna uiteraard geconfronteerd met het feit dat er voor de Avantime op korte termijn maar weinig tot geen concrete kopers te vinden zijn en de auto ook bepaald niet geliefd is als inruiler ... . Toch hebben we achteraf gezien vrij snel een deal kunnen sluiten; vanaf zaterdag 01-11-2014 zal er (weer) een Saab Cabriolet in de garage staan.
Bouwjaar 2005, donkerblauwe metallic lak met blauwe stoffen kap. Sinds 2013 uitgerust met een LPG-installatie.
Betekent dat we nog een paar dagen genieten van een soort van afscheidstournee in de Avantime; 't is mooi geweest.
Wat daarna rest zijn nog vier Michelin winterbanden op stalen velg in de maat 225-55-16 en 2 originele dakdragers.
Liefhebbende kopers mogen zich daarvoor melden; af te halen in het Oldambt te Groningen.
S&F

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Afscheidstournee ...

Bericht door Wim de Vries »

Dag,
Jullie waren vorig jaar even bij ons op de Avantime meeting in Zuidlaren? Jammer dat je de Avantime weg doet het is en blijft een geweldige auto. Ik zag jullie Avantime al staan op marktplaats.
Dus nu op weg met een Saab.
Succes en veel plezier met de Saab,
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tom schalm
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:12

Re: Afscheidstournee ...

Bericht door tom schalm »

Deze auto staat inmiddels te koop in Veendam. Van buiten ziet zij er prachtig uit, vervolgens in gestuurd, niet overtuigend denk dat de schokbrekers niet meer goed zijn, van binnen manco's: schuiflade gaat niet dicht en de cd speler werkt niet, verder niet uitgewoond, maar met wat cosmetische foutjes...
Ik heb er vanaf gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Afscheidstournee ...

Bericht door Wim de Vries »

Hoi Tom,nieuwe schokbrekers heb ik er ook al onder, vind de orginele zowiezo slecht. Het eerste wat ik gedaan heb toen ik de Avantime kocht en dat al bij 125000km. Die gas installatie drukt ook continu op de schokbrekers, verbaast me niet dat ze af zijn. Ik geloof dat je voor een 300€ een paar Monroe's er onder hebt. En dan gaat ie veel mooier over een verkeersdrempel dan voorheen.
De lade sluiting is een kwestie van een nieuwe sluiting monteren, die gaan op den duur kapot. Maar dat is te regelen. Ik weet een adresje die ze op voorraad heeft en voor niet al te veel euro's.
De cd speler gaan op den duur kapot, ze zijn niet zo best. In duisland kun je een binnenwerk kopen en er zijn nog 2de hand te koop.
Groeten,
Wim

Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tom schalm
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:12

Re: Afscheidstournee ...

Bericht door tom schalm »

Ha die Wim, t is al weer een jaar later...nadat mijn saab 9-3 ttid " op" was heb ik nog even in een volvo v50 gestuurd... doodsaaie bak.... maar wel ok...een D5 automaat... toen... spotte ik een xm, een belgische 2.1 td exclusive automaat uit 2000 met herleidbaar 48.000 km...die heb ik sinds 4 maanden...van binnen echt als nieuw van alles elektrisch, ben er erg content mee, maar feit blijft dat de avantime veel mooier is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tom schalm
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:12

Re: Afscheidstournee ...

Bericht door tom schalm »

Ha Wim, hoe is't, begrijp ik nou dat je inmiddels 2 avantimes hebt???
Net op le bon coin gekeken: veel mooie avantimes te koop, helaas ook vele zonder navigatie..., t blijft kriebelen, ik vind ze zo mooi! Nog altijd jammer dat de 2.2 dci nimmer met automaat geleverd is, ik zweer bij n automaat... Maar ben super tevreden met mijn huidige limousine de xm, de meest luxe uitvoering én automaat, helaas geen open dak...Betaal me suf aan wegenbelasting, want diesel en rijd tegenwoordig veel minder, want werk nu in de stad Groningen...De Avantme spot ik maar weinig, vlgs mij heeft iemand in Eelde/Paterswolde er een...
Groet Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Afscheidstournee ...

Bericht door Wim de Vries »

Hoi Tom,
Wij hebben een Avantime Diesel erbij, helemaal opgeknapt en rijdt echt heerlijk. Wat betreft navigatie, er zat geen navigatie in. De bult bij Chstiaan Hüther gekocht en er een Tom Tom go 5200 in gezet. Beter als het oude systeem en er is niets aan het oorspronkelijke design verloren gegaan.
De wegenbelasting neem ik maar op de koop toe, jij en ik wonen in Drenthe en daar heb je de hoogste provinciale opcenten.
Maar mocht je eens willen sturen in de diesel dan ben je altijd welkom.
We moeten elkaar eens tegen komen op de A 28 waar wij ook iedere dag rijden richting Groningen.
Groet,
Wim.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tom schalm
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:12

Re: Afscheidstournee ...

Bericht door tom schalm »

Gaaf! we gaan elkaar vast eens treffen, mijn zoon wil graag eens foto's maken, de Avantime vindt hij veel mooier.. en dat is ook zo....Ja in Drenthe hebben we wel pech met de MRB...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Afscheidstournee ...

Bericht door Wim de Vries »

Leuk om weer eens een bakkie te doen en ik begrijp je zoon helemaal!!!
Kijk ook even in dit forum bij Renault 5, dan naar algemeen en dan naar algemeen opknap project EBS. Daar is onze R5 te zien.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in