Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Omdat mijn stuurwiel een knarsend geluid maakte wanneer ik er aan draaide als ik de richtingaanwijzer aan had staan heb ik de bedieningsunit achter het stuur gedemonteerd en de palletjes van de richtingaanwijzer een beetje ingevet. Geluid was daarna weg.
Alleen is sindsdien het airbag lampje gaan branden
Nu heb ik al meerdere malen de stekkers aan de airbag gecontroleerd, de sleepring ed doorgemeten, maar hier zit geen draadbreuk in.
Heeft iemand enig idee hoe het dan toch kan zijn dat ik deze melding krijg? En is die eventueel te resetten, dat die blijft staan na een eerder los contactje ofzo?
Alvast bedankt want inmiddels ben ik ten einde raad. PS claxon en cruisecontrol werkt gewoon.
Denk dat ie door het loshalen een fout heeft geconstateerd en opgeslagen in het systeem.
Aan de clip en resetten om melding weg te krijgen.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Nou ik heb hem laten uitlezen, het is een melding die ze niet kunnen wissen en ze zeggen dat het in het stuur dan wel sleeplint zit.
Ik heb alles al 5 keer in en uit elkaar gehaald en ook de weerstand door het lint gemeten, die is gewoon goed.
Iemand nog ideeën?
Ik heb ooit net zoiets meegemaakt. De storing moet automatisch weggaan zodra het probleem is opgelost.
Ik heb uiteindelijk voor 100,- een “nieuw” instrumentencluster bij een sloop kunnen vinden. Daarna was het opgelost.
Bij mij gebeurde het toen ik een ander (lederen) stuur monteerde in een Scenic.
Let wel op dat het onderdeelnr hetzelfde moet zijn.
Het gaat dus om de hele kolom met schakelaars voor lichten/ruitenwissers.
Waarschijnlijk ligt het toch aan de sleepring, alleen bij die Scenic kon ik geen losse sleepring vinden, dus moest het hele cluster vervangen.
Ik heb nog maar een keer alles uit elkaar gehaald en op één kabeltje meet ik toch wel iets meer weerstand, een ohm of 4-5. Het lint ziet er verder helemaal onbeschadigd uit, maar het zal dan toch wel daar in zitten dat ie die iets hogere weerstand als storing oppikt.
Ik heb zon nieuwe kabel besteld en dan zal ik wel zien of het dan opgelost is.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een renault Clio 2021 het airbag lampje ging branden. Was toevallig dicht bij de dealer. Diagnose gesteld blijkt dat draadboom linkerdeur storing geeft en zou vervangen moeten worden.
Ik vindt erg snel in auto van net 4 jaar .
Ik...
Beste Vrienden
Heeft er iemand van de Renault Megane CC rijders een elektrisch schema van de airbags .Meer bepaald een schema van hoe de Kleuren zijn aangesloten voor de stekker onder de passagier stoel.
Gisteren gewoon met de auto gereden en vanochtend opeens de melding “oliedruk defect en motor start dus niet. Tevens krijg ik een melding selecteer vrijstand terwijl deze in ze vrij staat.
Sinds gisteren zijn mijn partner en ik eigenaar van een eerste generatie Twingo (2003). Top auto!
Nou heeft het kleine Twingootje een aantal problemen, waaronder technische problemen. We hebben al een beetje sleutel ervaring, maar...
Ik rijd een Renault Kangoo uit 2000 hier brandt sinds kort het airbag lampje van.
Het brandde in eerste instantie af en toe en later is het constant gaan branden, ik heb de aansluitingen als gesoldeerd onder de stoel.