Alternatief voor CD speler

Winterklaar maken, handige trucjes om lastig zaken makkelijker te doen, dat soort dingen
Forumregels
Let op svp, de Tips&Tricks rubriek is -géén- vragen rubriek!
Plaats reactie

Topic author
bbill77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:06
Actief als: particulier

Alternatief voor CD speler

Bericht door bbill77 »

Blijkbaar worden er geen CD spelers meer voorzien in nieuwe wagens, ook niet als optie. Zelf speel ik altijd CDs, veel variatie en gebruiksgemak, elke dag wel een andere. Met een grote verzameling CD's zou dan plotseling Renault geen optie meer zijn (ik ga me echt niet bezig houden met het overzetten van 100den CDs naar een externe harde schijf of naar de cloud).

Maar misschien is er wel een uitweg? Heeft iemand een goede tip? Kan ik een externe CD speler via USB aansluiten, en geeft dit dan voldoende gebruiksgemak en kwaliteit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door larsdijkstra 16v »

Je kunt dan toch ook een goede usb stick ket FLAC files doen...?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bbill77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:06
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door bbill77 »

Zoals al aangegeven, ik heb een erg grote verzameling CDs. Die hebben als voordeel dat je ze meteen kan opzetten, zonder eerst via een PC te moeten rippen en overzetten op een ander medium. Als passagier kan ik meteen de liner notes lezen, snel een andere CD opzetten (eentje die net gekocht is bv, gebeurt vaak). Het is me totaal onduidelijk waarom een muziekliefhebber met een kast vol mooie albums en vaak nieuwe vondsten, deze eerst allemaal zou moeten rippen en overzetten naar een USB sticks. Wat een gedoe! Je kan evengoed een LP liefhebber proberen te overtuigen van de warme klank van mp3 :-).
Toch een vreemde strategische keuze. Er zijn vast nog wel enkele procenten mensen te vinden die graag CDs luisteren. Waarom het per definitie moeilijk maken, en zelfs de CD speler niet als optie mogelijk te maken. Toch bizar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door larsdijkstra 16v »

bbill77 schreef:Zoals al aangegeven, ik heb een erg grote verzameling CDs. Die hebben als voordeel dat je ze meteen kan opzetten, zonder eerst via een PC te moeten rippen en overzetten op een ander medium. Als passagier kan ik meteen de liner notes lezen, snel een andere CD opzetten (eentje die net gekocht is bv, gebeurt vaak). Het is me totaal onduidelijk waarom een muziekliefhebber met een kast vol mooie albums en vaak nieuwe vondsten, deze eerst allemaal zou moeten rippen en overzetten naar een USB sticks. Wat een gedoe! Je kan evengoed een LP liefhebber proberen te overtuigen van de warme klank van mp3 :-).
Toch een vreemde strategische keuze. Er zijn vast nog wel enkele procenten mensen te vinden die graag CDs luisteren. Waarom het per definitie moeilijk maken, en zelfs de CD speler niet als optie mogelijk te maken. Toch bizar?
Is helemaal niet bizar, dat heet vooruitgang en ontwikkeling :wink: je kunt van een fabrikant niet verwachten om voor die paar auto's iets apart ernaast te hebben, wordt als optie veel te duur. Voor bv de nieuwe Megane moet je dan een Rlink ontwikkelen met CD speler. Cassettes zijn toch ook uitgefaseerd? Thuis heb ik een ES Sony cassettedeck en begrijp het luistergenot van CD's op een goede CD speler :wink:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door nikk »

Er is zeker wel een alternatief te vinden:

https://www.aliexpress.com/item/Free-Sh ... 84213.html?

Bovenstaande is em misschien niet maar als je er wat tijd insteekt ga je wel iets vinden op het www.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bbill77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:06
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door bbill77 »

@nikk Bedankt voor de tip! Ik ga wat googelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bbill77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:06
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door bbill77 »

Probleem opgelost. Andere merken zien blijkbaar wel wel nog een markt in ingebouwde CD spelers (bv. Ford). Draadje mag dus dicht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door DHL »

Ze zijn niet allemaal zo vooruitstrevend als Renault hee...Een auto laten staan voor een CD-speler :) :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



felicimootje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2017 16:18
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door felicimootje »

DHL schreef:Ze zijn niet allemaal zo vooruitstrevend als Renault hee...Een auto laten staan voor een CD-speler :) :)
Ik moet zeggen dat ik het wel snap...
Had het zelf ook bijna gedaan, geen renault megane vanwege het ontbreken van een cd-speler.

Ook ik draai nog steeds cd's en koop ze nog vaak (heb er nu zo'n 1100 stuks)

Maar ik bedacht me dat er wel een oplossing voor is...
Uiteraard cd's rippen naar flac.. maar dat is iets anders.

Verder ga ik dus een discman op de kop tikken en die dan via aux in afspelen... zo heb ik ook mijn cd's als ik die net gekocht hebt zoals de ts :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DayvE
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2018 22:52
Actief als: particulier

Re: Alternatief voor CD speler

Bericht door DayvE »

Ik luister graag naar muziek vanaf mijn flash-geheugenkaart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in