Antennetip voor betere ontvangst

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Pimoso
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 aug 2009 16:04

Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door Pimoso »

Mijn Kangoo had bij aanschaf een zeer magere ontvangst van de radio, ondanks dat er een antenne van een meter op het dak zit...dacht ik....totdat ik besloot om de antenne in te korten tot zo'n 30 cm (gewoon afzagen en dopje overzetten) en nu is de ontvangst super! dus kleiner is beter in dit geval, staat ook toffer. Ik dacht die antenne is alleen maar esthetisch dus laat hem die taak maar goed uitvoeren en toen bleek ie ineens technisch te willen werken! Ik heb wel het schroefdraad ingespoten met WD40 voor soepel draaien en contact...dus misschien was WD 40 alleen voldoende geweest...hoewel ik de indruk heb dat zo'n lange antenne helemaal niet meer wordt geplaatst op moderne auto's, waarschijnlijk waren die speciaal voor franse zenders...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door CPTR »

Een jaar geleden aangemeld en nu je eerste bericht plaatsen met een fantastische tip, chapeau Pim :Yes:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door ericon »

Idd :Yes:

Heb laatst ook de antenne van mijn Scenic 2005 vervangen door een Hirschmann vanwege de beroerde ontvangst, is nu perfect!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door de mon »

Is ze ook goed voor AM die Hirschman.Wat ik niet begrijp dat de antenne een lus maakt en terug bijeen komt in de radio.Men ziet alleen de staaf met het draadstukje dat dan kontakt maakt.Een antenne is toch 75 Ohm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door BramvT »

Pimoso schreef:Mijn Kangoo had bij aanschaf een zeer magere ontvangst van de radio, ondanks dat er een antenne van een meter op het dak zit...dacht ik....totdat ik besloot om de antenne in te korten tot zo'n 30 cm (gewoon afzagen en dopje overzetten) en nu is de ontvangst super! dus kleiner is beter in dit geval, staat ook toffer. Ik dacht die antenne is alleen maar esthetisch dus laat hem die taak maar goed uitvoeren en toen bleek ie ineens technisch te willen werken! Ik heb wel het schroefdraad ingespoten met WD40 voor soepel draaien en contact...dus misschien was WD 40 alleen voldoende geweest...hoewel ik de indruk heb dat zo'n lange antenne helemaal niet meer wordt geplaatst op moderne auto's, waarschijnlijk waren die speciaal voor franse zenders...
AH, goeie tip :Yes:

Ik zit ook met een niet zo'n beste ontvangst op de FM...plus dat ik steeds zit te hannessen met die lange antenne als ik door de wasstraat moet (heel gedoe met die plakdopjes erop zetten), omdat ik hem er gewoon niet meer vanaf krijg.
Is niet typisch Renault hoor, zat ook 20 jaar te vloeken op de Citroen antennes (ook meestal vastgeroest)....blijft Frans hè ? :)
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hendricus
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2010 14:49
Actief als: particulier

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door hendricus »

Op mijn nieuwe Kangoo zit een korte, dikke rubberen antenne voor zowel radio als tomtom. Tijdens onze vakantie was ik onlangs stomverbaasd, toen ik in Zuid-Belgie Radio 2 (NL) al loepzuiver kon ontvangen in combinatie met radio Renault Renault. Had ik nog nooit meegemaakt! Ook niet met de Kangoo's die ik voorheen gereden heb! Normaal was dit pas vanaf de de grensgebieden het geval.
Kennelijk is er in de loop van de tijd best wel e.e.a. verbeterd in dit opzicht!

groeten,
Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kangista
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:13
Actief als: particulier

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door Kangista »

Ik heb een onlangs een Kangoo gekocht uit 2003, met slechte radio-ontvangst. Twee radio's geprobeerd, geen verschil. Dus ik heb de tip van het antenne inkorten uitgeprobeerd. Veel slechter kan het niet worden, dacht ik. Helaas: nul verschil. Dus ik zoek verder naar een oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JosEmmeloord
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2013 23:26
Actief als: particulier

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door JosEmmeloord »

In een goede autoshop zijn wel antenne versterkers te koop. Deze zet je tussen de radio en je antenne,plus draad op de blauwe draad van de radio en klaar.
Beter een scheetje voor iedereen, dan buikpijn voor mij alleen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kangista
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:13
Actief als: particulier

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door Kangista »

Ik heb een simpele antenneversterker a 9 euro ertussen gestopt en nu heb ik inderdaad behoorlijke ontvangst. Het is nog niet super voor alle zenders, maar 10x beter dan voorheen. Voorheen vond de automatische zoeker van de radio niet één zender. Nu plenty. Afijn: probleem opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kangista
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:13
Actief als: particulier

Re: Antennetip voor betere ontvangst

Bericht door Kangista »

Het probleem bleek bij verder rijden niet opgelost met de goedkope antenneversterker. De volgende stap was de aanschaf van een nieuwe antenne (niet-Renault). Die loste het probleem voor driekwart op. Helemaal zuiver is het helaas nog niet, maar voorlopig doe ik het ermee. De antenneversterker bleek overigens met deze nieuwe antenne tot een slechtere ontvangst te leiden, dus die heb ik er weer uit gehaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Slechte dab+ ontvangst.
    door Berry777 » » in R-Link 2
    2 Reacties
    415 Weergaves
    Laatste bericht door Berry777