Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Plaats reactie

Topic author
ArjanU
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 11:53
Actief als: particulier

Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door ArjanU »

Sinds afgelopen zondag heb ik de Megane CC in mijn bezit. Ik heb een behoorlijk lijstje staan:
- leer reinigen en onderhouden;
- schade rondom herstellen;
- diverse kunststof delen binnen vervangen;
- deurhendels vervangen (met name bijrijderskant is dof/afgebladderd).

Ik heb een aantal vragen aan de Megane-rijders:
1. Weten jullie waar ik werkplaatshandboeken voor een Megane CC kan vinden?
2. Wie van jullie heeft ervaring met de zg comfortmodule voor het dak van een cc. Dan druk je 1 keer op de knop en gaat het dak open of dicht. Montage lijkt eenvoudig.
3. Ik overweeg de Megane deels opnieuw te laten spuiten. Nu zijn bepaalde delen van de bumper lichtgrijs. Kun je die delen los vervangen? Of moet je die apart laten spuiten.
4. Hebben jullie tips over waar ik het beste nieuwe of zgan interieurdelen kan vinden.
5. Hoe vaak wordt een Cabasse aangeboden voor een Megane (CC) en hoe makkelijk is de installatie?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Binnenkort nog plaatjes bij het praatje.
Hartelijke groet,

Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door nikk »

Hoi Arjan, welkom. Met leer reinigen doel je op de stoelen neem ik aan? Heb je echt leren stoelen? Meesten hebben TEP wat eigenlijk simpel gezegd plastic is. De CC van mijn vrouw heeft deze bekleding ook. Wang bestuurdersstoel scheurt en daar is voor zover ik weet niet zo veel aan te doen buiten echt laten herstellen. Is dat ook wat er bij jou speelt?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ArjanU
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 11:53
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door ArjanU »

Hoi Nikk, dank je. Ik weet niet of het echt leer is of niet. Waar kan ik dat aan zien? Het zijn stoelen met zwart-rode bekleding en deels geperforeerd 'leer'. De bekleding heeft nog geen scheuren of iets dergelijks.
Groeten, Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door nikk »

TEP ziet er niet bepaald uit als echt leer. Dunner en harder. Als jouw bekleding nog geen beschadigingen heeft is dat sowieso positief. Wellicht kan je eens wat foto's plaatsen?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dat rode leer is toch echt leer?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door nikk »

Weet ik niet maar zou mooi zijn
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ArjanU
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 11:53
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door ArjanU »

Het heeft even geduurd, maar hierbij een foto van het interieur. De voorkant van de zitting en bovenkant van de leuning is geperforeerd. Het is nergens gescheurd, maar wel wat versleten. Ik heb inmiddels een paar brochures van de Megane CC maar daar zie ik deze bekleding niet terug. Ik ben voor nu maar uitgegaan van echt leer.
Ik heb het schoongemaakt met leerreiniging en daarna de boel ingesmeerd met voeding. Het lijkt er wel van op te knappen. Ik denk nog wel een paar keer herhalen voor een echt mooi resultaat.
Verder lekt het dak aan de bijrijderskant. Daarvoor moet ik maar een afspraak maken bij een garage. Iemand nog tips voor een garage in of bij Utrecht?
Sommige delen van het interieur zijn erg beschadigd. Met name de handvatten en de knoppen van de raambediening in het bestuurdersportier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door larsdijkstra 16v »

De handvatten kun je kaal maken en zijdeglans spuiten. Ik heb dat ook gedaan bij mijn Laguna. Wel eerst deurpanelen los halen, dan kunnen de handvatten eraf. Wel plastic primer voor ondergrond gebruiken, en na de lak nog blanke lak
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ArjanU
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 11:53
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door ArjanU »

Hoi Lars, bedankt voor je reactie. Bedoel je de deuropeners aan binnen/buitenkant? Aan de bijrijderskant is de lak van de deurklink aan de buitenzijde helemaal weg. Dus daar moet ik ook wat mee. Ik bedoelde hierboven de deurgrepen waarmee je het portier dichttrekt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Arjans Megane CC 2.0 16v: vragen over werkplaatshandboeken, comfortmodule en interieurdelen vervangen

Bericht door larsdijkstra 16v »

Ja ik bedoel de deurgrepen aan de binnenkant inderdaad, waarmee je de deur dicht trekt. Opknappen is even een werkje, maar als het klaar is het heel gaaf!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht