Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
R.S.
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2017 09:49
Actief als: particulier

Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door R.S. »

Na enig zoekwerk op dit forum en na lang twijfelen heb ik de armsteun 'Armster 2' in mijn Captur geplaatst en heb er tot nu toe geheel geen spijt van.
Hij zou te laag zijn! Dat schrok me wat af want dan heb je er natuurlijk weinig aan.
Met mijn lichaamslengte van bijna 2 meter heb ik de stoel natuurlijk nooit bovenin staan. Ik gokte erop dat bij mij de steun wel goed zou passen en die gok was een prima gok. Het monteren is heel eenvoudig. Met vier schroeven dient de voetsteun aan de armsteun te worden gemonteerd. Dan vier gaatjes van rond 3 mm boren en de voetsteun met vier schroeven vastzetten.
Het vastklikken van de gordel is even wennen omdat de ruimte wat krapper is geworden maar dat went snel. Meestal zet ik de armsteun na de rit omhoog en dan is het vastklikken van de gordel weer eenvoudig geworden. De rugleuning verstelling van de stoel is nu wel wat lastiger te bereiken maar bij mij wordt daar eigenlijk nooit aan gedraaid. Wil je dat wel dan is het makkelijk om van de achterzijde van de armsteun de knop op te zoeken en te verstellen.
Verder is het een prima stevige steun die zich in vier klikjes in hoogte laat verstellen. Ik ben er heel blij mee. Zie onderstaande afbeeldingen van mijn prachtige Captur. De armsteun is hier zwart maar er is er ook één in zilvergrijs te bestellen. Ik heb hem besteld bij Autotaalshop maar zag hem ook bij diverse andere bedrijven staan. Na de bestelling was de steun met een paar dagen binnen.
Link naar de webwinkel is: https://www.autototaalshop.nl/armster2- ... af-04-2013

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door Gl1800 »

Ik overweeg deze ook aan te schaffen, maar twijfel omdat een kennis van mij er een van renault heeft die ook alleen op de middenconcolw vastzit, en die middenconsole kan deze krachten niet aan en daardoor gaat deze steeds weer opnieuw los zitten.
Nu heeft Renault inmiddels een modificatie hiervoor bedacht, onder de middenconsole komt een metalen versteviging, die het losraken verhindert.
Deze armsteunen hebben de volgende bestelnrs 82 01 598 421 en 82 01 600 081 .
Zie op de afbeelding 12,13 en 14 voor de aanpassing met de verstevigings beugel.
Dus R.S.heb jij geen last van los raken van de middenconsole?
En hoe lang heb je hem al?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R.S.
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2017 09:49
Actief als: particulier

Re: Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door R.S. »

Allereerst excuses voor het vergeten van mijn naam, ik heet Ronald.
Dus R.S.heb jij geen last van los raken van de middenconsole?
En hoe lang heb je hem al?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die ervaring nog niet heb omdat ik de wagen en console daarvoor te kort in mijn bezit heb om dit te kunnen beoordelen. Ik kan me er echter wel wat bij voorstellen. De bijgevoegde tekening zal ik uitprinten want dat gaat bij mij misschien nog komen. ZOu je voor mij ook de pagina ervoor hebben? Dit omdat daar misschien beschreven staat hoe de console verwijdert dient te worden zonder de boel te beschadigen.

Groet Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door Gl1800 »

Bedankt Ronald,
Hier kun je het hele pdf bestand vinden
http://www.tech-accessoires.renault.com ... en/zoeken/
Gewoon een van de bestelnummers zonder spaties invoert bij rfeerentie
8201600081

Groeten Hans
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R.S.
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2017 09:49
Actief als: particulier

Re: Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door R.S. »

Hans,

Bedankt voor de link. Daar is veel te vinden en dat kende ik nog niet.
Het modificatie pakketje is prima alleen betwijfel ik of deze ook voor de 'Armster 2' geschikt is. De voetsteun komt niet geheel overeen met die wie door Renault wordt gemonteerd wanneer je die mee besteld. Ik denk trouwens dat de steun gewoon door de dealer gemonteerd zal worden maar dat terzijde.
Zo heeft de voetsteun van de 'Armster 2' geen middenschroef in achterste deel. Het schroefdraad-clipje die op dat achterste spantje wordt gemonteerd is bij de 'Armster 2' zinloos omdat daar geen bevestiging zit. De voetsteun van de 'Armster 2' heeft vier schroeven die allen horizontaal worden aangebracht. Echter nu ik weet hoe de console kan worden gedemonteerd kan ik zelf ook wel wat versteviging fabriceren mocht de steun los gaan zitten.

Groet Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door Gl1800 »

Dat laatste was ook mijn gedachte. Maar vroeg me vooral af of de Armster los gaat zitten zoals bij die kennis van mij. Vind het zeker de mooiste.
Maar iI twijfel daarom ook nog tussen die van Kamei, die wordt onder de stoel bevestiging gemonteerd.
Dus zeer stevig. Maar vind die bevestigingsbeugelster op het eerste gezicht niet mooi uitzien. Maar wellicht als hij is ingebouwd vallen die beugels uit het zicht.
Ik heb ook ergens hier op het forum gelezen dat bij de Kamei het extea bakje achterin kan blijven bestaan.
Ik ben dus eigenlijk ook nog op zoek naar een foto vanaf de achterbank van een ingebouwde Kamei armsteun.
Groeten Hans
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R.S.
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2017 09:49
Actief als: particulier

Re: Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door R.S. »

Hans,

Ja daarom wou ik de Kamei ook niet hebben. Ik zal te zijner tijd hier nog eens een ervaringsbericht plaatsen.
Ik heb trouwens net bij een 'third-party' bedrijf een trekhaak laten plaatsen welke nogal wat goedkoper was dan bij de Renault dealer. Mocht je daar straks nog wat mee willen dan loont het zich bijzonder even wat rond te googelen.

Groet Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door RenaultCaptur »

Zie rubriek: te koop aangeboden.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



johnmarlou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:23
Actief als: particulier
Locatie: maastricht

Re: Armsteun van 'Armster 2' past perfect in Captur

Bericht door johnmarlou »

Hoi Ronald

Ik wilde vragen hoe de armster2 is in de Captur,zit hij nog vast? ,Ik ben ook van plan om er eentje te gaan kopen ,maar wilde even vragen of je nog tevreden bent met de armster.
Ik twijfel nog tussen de Armster en de Kamei ,wie kan mij hierbij helpen of goede raad geven
Ik hoor graag van je

johnmarlou@ziggo.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht