Hallo,
Wij hebben een renault scenic 1.6 automaat uit 1999.
Al sinds we deze auto hebben gekocht, een jaar geleden, springt het storingslampje van de automaat aan als we een krullende oprit van een brug opreden dus in een lange bocht naar rechts zeg maar. Na stoppen en opnieuw starten was dit weg en konden we gewoon verder rijden.
De laatste tijd sprong af en toe het storingslampje aan ook zonder dat we een bocht maken. Vanochtend sprong het al aan bij het starten: de auto ging niet vooruit. Na een paar keer uitzetten en starten pakte hij ineens de versnelling en kon ik toch wegrijden, met brandend lampje, maar het schakelen ging heel schokkerig en onregelmatig. Na stilstaan bij een kruispunt kreeg ik de auto bijna niet meer van de plaats en ik hoorde een gierend geluid. Eenmaal het kruispunt over de motor weer uitgezet en mijn afspraak afgebeld. Dit was een tamelijk lang gesprek, een minuut of tien, en hierna wilde ik proberen om toch maar naar huis te rijden. Wat schets mijn verbazing: niks meer aan de hand.
Wel zei onze monteur na een reparatie enige tijd geleden " iets " te horen aan de bak tijdens het rijden. Wat het was kon hij niet precies zeggen want het verdween ook weer.
Olie hebben we gepeild: nog ruim voldoende. Dit was met draaiende motor.
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Automaatpech
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 jul 2013 17:48
- Actief als: particulier
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 mei 2025 08:48
- Contacteer:
Re: Automaatpech
Tsja, het is dat je zegt dat de automaat vloeistof voldoende in voorraad is, want de symptomen die je noemt zijn toch echt die van een automaat met te weinig ATF er in.
Maar kijk eens voor het wegrijden of er een vochtige plek onder de auto is, heel misschien is het de druksensor van de automaatbak die lek is. Die 'bepaalt' de schakelmomenten. Al is mijn ervaring wat beperkt tot een andere automaat, moet ik er gelijk bij zeggen.
Maar kijk eens voor het wegrijden of er een vochtige plek onder de auto is, heel misschien is het de druksensor van de automaatbak die lek is. Die 'bepaalt' de schakelmomenten. Al is mijn ervaring wat beperkt tot een andere automaat, moet ik er gelijk bij zeggen.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 jul 2013 17:48
Re: Automaatpech
Bedankt voor de reactie!
Onder de auto is het altijd droog en, in principe, geeft de renault het aan als het oliepeil te laag is. Mocht te weinig olie de oorzaak zijn zouden de klachten dan niet constant zijn? Het gaat zomaar weken goed om dan vervolgens de hele week weer mis te gaan.
Onder de auto is het altijd droog en, in principe, geeft de renault het aan als het oliepeil te laag is. Mocht te weinig olie de oorzaak zijn zouden de klachten dan niet constant zijn? Het gaat zomaar weken goed om dan vervolgens de hele week weer mis te gaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut