automatische versnelling clio 1.4

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
tinuske
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier

automatische versnelling clio 1.4

Bericht door tinuske »

[ik heb al enige tijd een probleem met mijn aotomatische transmissie. Bij het wegrijden gebeurt het vaak dat hij bijna niet in de versnelling valt en/of maar heel moeizaam optrekt. er begint dan ook regelmatig een oranje waarschuwingslampje branden wat zou kunnen wijzen op een electronisch probleem. mij is o.a. verteld dat dit meer voorkomt bij de Clio. Iemand anders zei dat heel de bak vervangen moet worden of geresiveerd wat dan zo"n 2000 euro zou gaan kosten. Een ander vertelde dat het op te lossen is door een klein onderdeel te vervangen!
8) Weet iemand misschien raad voor dit probleem. De auto heeft slechts 55.000 km gelopen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31

Bericht door jasper11turbo »

Het lampje duid op een electronische storing , en vooral omdat het niet permanent gebeurd sluit ik mechanisch uit .

Omdat het electronisch , vraag ik u of de rekeneenheid al eens in uitgelezen door een renault dealer ?

welke storing kwam er toen naar voren ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 19 mar 2025 08:20
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Ik doe ook even een gooi hoor, al is Jasper veel beter onderlegt dan ik, maar toch.

Heb een keer ervaren met een Renault automaat dat die als het ware niet lekker in zijn versnellingen stak.

We hebben de auto op een bepaald moment verkocht, en de nieuwe eigenaren zijn er mee naar Frankrijk gereden, om hem daar te gebruiken bij hun tweede huis.

Tijdje later kregen we te horen dat ze iedere keer doodsangsten uitstonden als ze de berg afgingen, want hoewel ze de auto dan handmatig in zijn tweede versnelling zetten, leek hij toch op te schakelen naar de derde, dus zonder motorrem naar beneden....

Nu moet je natuurlijk net in Frankrijk met zo'n probleem naar een Renault dealer gaan.... de monteur maakte een proefritje, trok vervolgens het plastic plaatje eruit wat bij de selecteur handel zat en dient om de gekozen versnelling aan te geven, en maakte wederom een proefritje. Probleem was opgelost.

Wat bleek (heb het plaatje (en de rekening <zucht>) per post ontvangen), het plastic plaatje was wat uitgelubberd, en ging daardoor dwars zitten bij de selecteur handel, waardoor die als het ware steeds tussen de versnellingen in het slotje viel, ipv precies in de versnelling zelf. Kortom, de automaat moest zelf maar zien uit te vinden in welke versnelling die nu stond....
Zou een (in ieder geval bij die monteur) bekend probleem zijn geweest.

Een ervaring van mijn eigen automaat, welke ook wel een beetje op deze klacht lijkt, was te weinig ATF in de bak.
Bijvullen loste het probleem op, en het lampje bleef weer netjes uit.
Toevallig is de onderhouds interval voor mijn automaat precies............. 50.000 Km ..........
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31

Bericht door jasper11turbo »

60.000 .............. automaat ad4 , ad8 , ar4 ..
Olie met zeef vervangen .

elke 60.000 kilometer... doet iedereen dit ?? neehhhhh , kost teveel geld .........

Gevolg , sloperijen liggen bezaaid met automaten.

Wat kost er dus veel geld in dit geval ????????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Ik zou ook denken eerst de transmissie olie vervangen, lost wel vaker problemen op

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut