Backup of kopie SD-kaart R-Link

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door fivari »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hartelijk bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Dat moet wel lukken. Lukt het alleen na opstart vanop de CD? Dat lijkt mij vooral nodig wanneer men de image van het systeem wil aanmaken of terugplaatsen, maar niet echt nodig voor een image van een SD-kaart.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

parleur
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 dec 2013 11:14
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door parleur »

@fivari,
Ik heb het even uitgeprobeerd want ik wist het niet zeker.
De schijf of stick is niet uitvoerbaar dus je kunt hem niet zomaar starten, het is een LIVE cd.
Als hij uitvoerbaar gemaakt moest worden zouden er ook allerlei voorzieningen op moeten komen om met alle mogelijke besturingssystemen te kunnen starten.
Dat is dus niet zo, opstarten dus vanuit BIOS.

Er is wellicht wel software die dat wel doet, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Deze applicatie gebruik ik al heel lang en heeft zich bewezen.

info
http://www.dedoimedo.com/computers/windows-image.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door Theo-R-link »

Ik moet vandaag beslissen of ik een R-link in mijn nieuwe wagen (Kangoo-Extreme) wil plaatsen of niet. Als ik de commentaren lees wordt ik angstig. Heeft dan niemand een goede ondervinding?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door MartijnEV »

Theo: ik ben tevreden over R-Link en zou het niet willen missen. Renault is hard bezig om alle kinderziektes op te lossen. Dus het komt allemaal goed. Mijn advies: bestel R-Link maar mee op je nieuwe Kangoo!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door avdvee »

Voor de duidelijkheid; de ene Rlink is de andere niet. Al was het maar omdat de Zoe Rlink actief gebruikt maakt van een eigen (3G) radio mogelijkheid en Zoe EV interactieve diensten en je bij de ene Rlink kennelijk andere mogelijkheden hebt als de andere.

Zoals Rlink nu werkt ben ik er zeer matig tevreden mee in mijn Zoe. En acht ik de bruikbaarheid minder dan die van mijn iPhone.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door Theo-R-link »

Hoewel de een positief en de andere bedenkelijk reageert, allebei bedankt.
Ik ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door sjoerd1970 »

Ik heb hem in een Renault Clio genomen, voornamelijk omdat het geluid beter is. En de navigatieinterface ook.

Ik ben zelf helemaal niet zo ontevreden, maar er zaten wel wat kinderziektes in de software en Renault is bezig die op te lossen. Ik heb een aantal keer contact gehad met dealer en renault Nederland. Ze bellen netjes terug en zijn bereikbaar (Renault).

Daarnaast ben ik van mening dat je veel meer met zo'n internet access zou kunnen doen dan nu het geval is. Dingen zoals mailen, twitter of sudoku apps vind ik helemaal niet zo relevant tijdens het rijden. Weer apps and live services is wel erg handig. En als je auto op stroom rijd is het onmisbaar om te weten waar de dichtsbijzijnde stroompaal zit. Dan ben je wel afhankelijk van RLink, die is daar in eerste instantie voor ontworpen.

Updates uitvoeren in de auto werkt slecht, daarvoor moet je de SD kaart loskoppelen en in je computer stopppen. Waarschijnlijk is de bandbreedte niet goed genoeg. Het kopen van internetaccess (eerste jaar is gratis) zou ik niet overwegen met 3G. Dat wordt pas interessant als je auto via 4G connectie heeft en de connectie als hotspot zou kunnen dienen. Dán wordt dat pas echt interessant.

Maar deze topic ging er over hoe je een backup kunt maken van je TOM TOM SD kaartje op een lege SD kaart (als backup). Is daar al nieuwe informatie over?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

Ik werd in http://www.renaultforum.nl/forum/post98784.html#p98784gewezen op deze topic want ik kan helemaal geen back up maken van mijn sd card want mijn pc ziet er helemaal geen bestanden op staan. Laat staan dat hij automatisch update. Er wordt hier ook gesproken over een Rlink progje maar wat dat is is voor mij helemaal onbekend. Ik hoop dat iemand daar meer info over kan geven en misschien ook dan hoe ik de bestanden kan zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

Heb zojuist naar Renault gebeld en die hebben de info gestuurd. De kaart is nu geüpdate dat is dus geregeld.
Alleen zou ik nog steeds graag de bestanden zelf kunnen zien op mijn sd card.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door TCe120ECD »

Rob, als je een backup wilt maken van je SDkaart, kan dat met DriveImage XML. Dan heb je een werkende nieuwe SDKaart voor in je car, zie Captur forum. Wil je de bestanden zien, dan moet je een ander bron aanboren, schijnt met Linux te lukken.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

ja o.k. dat ga ik opzoeken, bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djdevotion
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door djdevotion »

Weet er iemand welk merk en type SD kaarten er door Renault gebruikt wordt? Mijn R-Link card voor de Megane zou een 8GB kaart zijn, maar heeft meer opslagruimte dan de enige andere SD kaart die ik voorhanden heb. Zou ik ook een 16GB kaartje kunnen aanschaffen en daar een backup op kunnen zetten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

parleur
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 dec 2013 11:14
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door parleur »

ten eerste, het is niet direkt noodzakelijk een backup op een SD card te zetten. Je kunt de backup files ook parkeren op je computer, extene drive of whatever voor als je die mogelijk later nodig zou hebben. Het maken van de backup is het aller belangrijkst.
ten tweede, gebruik een standaard 8GB SD card, merk is heeft geen belang, bij een restore van de files hiernaar toe heb je een funktionerende R-Link (eigen ervaring met Clonezilla).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

Het programma maakt zelf een back up op je computer. Zelf een kopie maken kan niet, tenminste ik kan het niet want de bestanden zijn beveiligd en niet te zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

parleur
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 dec 2013 11:14
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door parleur »

@RobCaptur
Zoek in de gerelateerde topics naar de beschrijvingen die al gemaakt zijn hierover. Voor de Windows klanten is hiervoor het programma "DriveImage XML" beschikbaar: http://runtime.org/driveimage-xml.htm. Wat je daarmee maakt is een "image" van de SD card kompleet met indeling formatering etc zodat bij een "restore", met het zelfde programma je een exacte kopie krijgt. Ik heb dit getest en het werkt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

Maar kun je dan ook de bestanden lezen oftewel zien want dat lukt me nog steeds niet?

Met mijn vorige Tomtom XXL en dan met Tomtom Home was het eigenlijk wel eenvoudiger want dan kon je ook al je favorieten met je laptop er in zetten en nu moet je dat allemaal in de auto invoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

parleur
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 dec 2013 11:14
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door parleur »

@RobCaptur,
Dit zijn mijn bevindingen en mening.
Ik werk zelf in een Linux omgeving, ik kan de SD kaart openen met een bestandsmanager (nautilus), ik zie dan 4 bestanden tomtom 000 tm 003 3x 2,1 GB en 1 X 1,5 GB groot. Als ik een van deze bestanden open met een editor (gedit) dan loopt deze vast en het process moet afgesloten worden. Kennelijk is een en ander versleuteld.
Facit: Het bevestigt mijn vermoeden dat het niet de bedoeling is van TomTom om op bestandsniveau deze informatie te editen. Voor de losse TomTom navigatieapparaten faciliteren zij dat met TomTom Home. Ofschoon TomTom werkt met opensource software met een Linux kernel staan zij dat om reden van licenties e.d niet toe.
Om uw wens tot het updaten en manipuleren in te willigen van b.v. POI's zou een verzoek gericht kunnen worden aan Renault / TomTom in het faciliteren met een TomTom Home achtig stuk gereedschap voor R-Link specifiek.
Ik hoop hiermee enig inzicht geleverd te hebben in het maken van veiligheidskopien van de SD kaart en de onmogelijkheid om op bestandsniveau TomTom te bewerken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

Duidelijk verhaal @parleur.
Ik zal eens mailen naar Tomtom en Renault hierover en of zoiets, een soort Tomtom Home, mogelijk is.
Als ik een reactie krijg dan zal ik hem hier posten.

@Tomtom: Ondersteuning voor apparaten van Renault R-Link wordt geleverd door Renault. Dit geldt tevens voor de bijbehorende navigatiefuncties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

baudje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2013 12:05
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door baudje »

@Parleur de bestanden op de R-Link kaart zijn prima te openen en schijnbaar ook te editen, maar dat laatste is mij nog niet gelukt. Zie als voorbeeld bijgevoegd screenshot in Mac OS X van mijn SD-kaart nadat ik een update hierop had gezet (kaart Benelux).
Schermafbeelding 2014-02-28 om 21.20.40.png
De vier tomtom.00x bestanden zijn samen een EXT2 bestandssysteem. Op Mac te lezen door de vier bestanden naar lokale schijf te slepen en dan:

Code: Selecteer alles

cat TOMTOM.00[0-3] > tomtom.full

Code: Selecteer alles

sudo fuse-ext2 -o force tomtom.full tomtom-disk
(nadat fuse met EXT2 support geinstalleerd is).

Met Linux zelfs nog makkelijker, zie bijvoorbeeld hier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

Met een Windows computer kun je ze niet openen, tenminste ik krijg het nog niet voor elkaar.
Maar of je er iets mee kunt met een mac weet ik niet.
Benieuwd wat Renault laat weten op mijn vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mouw
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 dec 2013 14:37
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door mouw »

Met R-link explorer schijn je bestanden te kunnen toevoegen

http://www.goingelectric.de/forum/renau ... t3685.html

Zelf nog niet geprobeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

parleur
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 dec 2013 11:14
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door parleur »

Ik ben van mening dat voor de doorsnede gebruiker deze handelswijze geen haalbare kaart is, dit neigt meer naar de computer hobbysfeer (ben ik overigens niet vies van). Zoals eerder gesuggereerd zou een stuk gereedschap als ΅TomTom Home" voorhanden moeten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djdevotion
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door djdevotion »

Zojuist met Clonezilla een "disc to local disc clone" gedaan. Heb de beginners optie gebruikt zonder foutchecks etc.. Ik krijg nu in R-Link in mijn Megane de melding dat ik de Benelux kaart niet zou kunnen gebruiken in mijn navigatie. Hij herkend het kaartje dus wel, maar er zou iets anders aan. Kreeg overigens met Drive XML hetzelfde resultaat. Iemand nog tips?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

Nee ik heb helaas ook geen tips meer maar ik wacht even de reactie van Renault af want die heb ik erover geschreven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djdevotion
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door djdevotion »

De originele kaart blijft nu hangen op het laden van de Benelux kaart. Het originele kaartje heb ik iedere keer in de lock-stand gezet nadat ik het uit de R-Link haalde. Er zou dus niks aan de hand moeten zijn met het kaartje...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door RobCaptur »

Reactie Renault op mijn vraag over TomTom Home:
Op dit moment is er geen mogelijkheid om TomTom Home toe te passen op een R-Link account. Er is geen alternatief programma hiervoor. R-link wordt gestuurd vanuit My Renault en uiteraard het systeem in de auto zelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door fivari »

Ik ondernam gisteren een poging om een reserve-kopie te maken van de SD-kaart van de RLink van mijn Zoe.
Ik kocht daarvoor een 8 Gb Sd flash card van het merk Kingston.
Al mijn pogingen in de windows-omgeving liepen vast op de kaart-grootte. De RLink kaart blijkt mer sectoren te hebben dan de kaart die ik kocht. Dan maar de methode van parleur via Clonezilla geprobeerd. Zelfde probleem. Bij het restoren onderbreekt Clonezilla het proces met een gelijkaardige melding: kaartgrootte klopt niet.
Ik merk dat ook djdevotion hetzelfde probleem heeft. Vandaar mijn vraag: welke SD-kaart (merk en type) hebben diegene waarbij het gelukt is, gebruikt voor de backup? Ik begin te vermoeden dat niet alle 8 Gb SD-kaarten gelijk zijn.
Mijn kaartje: https://www.redcorp.com/en/kingston/sol ... HQ4SPl5N1l
Of kan dit met anders formatteren te maken hebben? Ik meende begrepen te hebben dat bij Clonezilla, de sectoren als ruwe data worden gekopieerd en de formatering dus geen invloed heeft.
Alvast bedankt voor de hulp.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

parleur
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 dec 2013 11:14
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door parleur »

Geachte fivari en andere forumleden.

Voor het clonen van SD kaartjes zijn applicaties beschikbaar en uitvoerig alhier beschreven.
Het probleem waar men nu nog tegen aan loopt is dat SDHC kaartjes niet allemaal dezelfde geheugencapaciteit hebben waardoor het clonen fout gaat.
Met name het Renault R-Link kaartje heeft een hoge geheugencapaciteit {opzet of toeval?}
Ik had indertijd bij toeval een reservekaartje aangeschaft dat groter was dan de R-Link kaart. Zo doende was het clonen met Clonezilla een fluitje van een cent. Het kaartje werkte daarna zonder problemen in de Captur.

Er wordt weinig gepubliceerd over de ware geheugencapaciteit van SD kaartjes, de fabrikanten vertellen niet meer dan dat de beschikbare capaciteit kan afwijken van de opgegeven waarde om reden van ........enz.

IK heb ook als proef een 16 GB kaartje geprobeerd. Resulaat: R-Link geeft een foutmelding, deze manier werkt niet.

Het kaartje dat wel werkt is beschikbaar volgens onderstaande link. Ik zou zeggen doe er uw voordeel mee zo dat je een werkende reservekopie kunt maken.

http://www.subtel.nl/cgi-bin/cosmoshop/ ... num=912367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jun 2014 20:09
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door Meerwaldt1963 »

Met R-link Explorer is het zeer gemakkelijk een backup van je sd kaart te maken.
Er zijn nog veel meer dingen mee mogelijk omdat hij de virtuele bestanden op je sd kaart laat zien.
Ik heb de informatie van http://www.tomtomax.fr gehaald dmv. De pagina te vertalen met google.
Mij is he gelukt om een werkende kopie te maken.
Ik heb een gewoon 8gb kaart gebruikt
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door Theo-R-link »

Kan je wat meer uitleg geven over op wat je geklikt hebt om die handleiding te krijgen? Ik vind daar ook dat er een gratis kaart was, maar IK vind in mijn catalogus NOOIT iets over kaarten, hoe kan dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door fivari »

Meerwaldt1963 schreef:Met R-link Explorer is het zeer gemakkelijk een backup van je sd kaart te maken.
Er zijn nog veel meer dingen mee mogelijk omdat hij de virtuele bestanden op je sd kaart laat zien.
Ik heb de informatie van http://www.tomtomax.fr gehaald dmv. De pagina te vertalen met google.
Mij is he gelukt om een werkende kopie te maken.
Ik heb een gewoon 8gb kaart gebruikt
Heb ik ook geprobeerd met hetzelfde kaartje als waarvoor de clonezilla methode faalde. Maar ook dat lukte niet met telkens de melding in de zin dat de kaart niet kan gebruikt worden. Ik doe een nieuwe poging van zodra het kaartje dat parleur heeft aangehaald is geleverd. Ik vermoed dat de kaartgrootte er voor iets tussen zit. R-Link Explorer ziet er super handig uit om POIs toe te voegen, een ander icoontje van de auto te gebruiken enz... Maar eerst moet het systeem werken en dat doet het voorlopig niet.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jun 2014 20:09
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door Meerwaldt1963 »

Ik had geen handleiding.
Wat ik heb gedaan:
Backup bestanden tomtom.000 etc gekopieerd naar een map.
Nieuwe Sd kaartje geplaats en r-link explorer gestart.
knop tools ingedrukt
Build new sd card
En dan aanwijzingen volgen

Je hoeft alleen bestand tomtom.000.000 te selecteren, de andere worden opnieuw aangemaakt op de sd kaart

Klaar
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door Huite »

:thumb:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jun 2014 20:09
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door Meerwaldt1963 »

Omdat er een update is geweest van het r-link systeem, ook meteen weer even nieuwe backup sd kaart gemaakt.
Aangezien de sd kaart al was geformatteerd voor de r-link moest ik eerst de sd kaart normaal formatteren.
Daarna r-link explorer opgestart en de sd kaart opnieuw opgebouwd met het bestand tomtom.000
Wanneer je de sd kaart niet eerst normaal formatteert werkt het niet.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



s.veldman
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2015 14:06
Actief als: particulier

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door s.veldman »

Eigenlijk is het schandalig dat Renaultdealers niet in staat zijn de gebruikers van navigatiesystemen rechtstreeks te helpen. Bovendien zouden de systemen voor een jaar of 10 gratis ge-updated moeten worden. Problemen met de systemen worden gemakshalve doorgeschoven naar de leverancier van het systeem, terwijl het in Nederland niet alleen goed gebruik maar tevens ook wettelijk verplicht is de verkoper van het product aansprakelijk te stellen voor kwaliteit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Backup of kopie SD-kaart R-Link

Bericht door Marguerite »

@s.veldman
Helemaal mee eens!
En dan nu weer dat geduvel met de TOMTOM prijzen,
al of niet op een nieuw kaartje, die totaal afwijken van onze catalogusprijs...pffff :naughty:
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht