bandencontrole werkt niet
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 jan 2011 17:33
- Actief als: particulier
Plotseling zegt het display 'bandenspanning kon niet gecontroleerd worden'. Ik zie wel dat de boordcomputer zoekt naar de gegevens, hij laat wiel voor wiel zien dat hij geen waarde vindt. Ik heb geen nieuwe banden of winterbanden geplaatst. Het lijkt mij sterk dat er 4 sensoren tegelijk stuk zijn. Dus is het vermoedelijk de ontvanger?
Waar zit dat ding en wat kan ik er eventueel aan doen? Zou hij ook gewoon vervuild kunnen zijn vanwege alle sneeuw/pekel troep?
Waar zit dat ding en wat kan ik er eventueel aan doen? Zou hij ook gewoon vervuild kunnen zijn vanwege alle sneeuw/pekel troep?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
De laatste tijd werkt mijn bandenspanningscontrole niet meer. Ik heb geen nieuwe of winterbanden geplaatst en het lijkt mij sterk dat er 4 sensoren tegelijk stuk zijn. De boordcomputer zoekt per wiel naar de spanning maar toont alleen ----- (streepjes). Tot slot verschijnt dan de melding 'controle bandenspanning niet gelukt'.
Ik denk dat het aan de ontvanger ligt. Waar zit dat ding? Zou zo'n apparaat vervuild kunnen zijn? Kan er iets gereset worden? Zit er een batterij in?
Ik denk dat het aan de ontvanger ligt. Waar zit dat ding? Zou zo'n apparaat vervuild kunnen zijn? Kan er iets gereset worden? Zit er een batterij in?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Re: bandencontrole werkt niet
Welkom hier.
Ik heb je beide berichten samengevoegd
Mbt je vraag, hier een foto vd ontvanger onder een Laguna II (technisch grotendels gelijk aan de Espace IV, zeker voor het bandenspannings systeem. Hij zit onder de auto, ergens in het midden (om alle 4 de wielen goed signaal te kunnen ontvangen)

Wat nog wel eens gebeurd is dat de stekkerverbinding vd kabel vd ontvanger door corrosie geen goed contact meer maakt.
Bij mij heeft de dealer de beide stekkers eraf geknipt en de verbindingen rechtstreeks gesoldeerd.
Een nieuwe kabel kan ook een optie zijn, die kan je op zich makkelijk zelf vervangen, kost zo'n €27,- bij de dealer
Ik heb je beide berichten samengevoegd

Mbt je vraag, hier een foto vd ontvanger onder een Laguna II (technisch grotendels gelijk aan de Espace IV, zeker voor het bandenspannings systeem. Hij zit onder de auto, ergens in het midden (om alle 4 de wielen goed signaal te kunnen ontvangen)

Wat nog wel eens gebeurd is dat de stekkerverbinding vd kabel vd ontvanger door corrosie geen goed contact meer maakt.
Bij mij heeft de dealer de beide stekkers eraf geknipt en de verbindingen rechtstreeks gesoldeerd.
Een nieuwe kabel kan ook een optie zijn, die kan je op zich makkelijk zelf vervangen, kost zo'n €27,- bij de dealer
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Bedankt voor je snelle reactie. Sorry dat ik de vraag 2 keer stuurde.
Ik zal bij gelegenheid (= beter weer
) eens onder de wagen kijken hoe de ontvanger er bij hangt. Mocht ik de kabel willen vervangen haal ik die dan bij de dealer of is er een naam of type waarmee er online gewinkeld kan worden?
Ik zal bij gelegenheid (= beter weer

Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Je zou hem bij de sloop kunnen halen maar gezien de kosten zou ik een nieuwe doen, weet je zeker dat hij goed is
Hij is nieuw alleen bij de dealer te verkrijgen
Hij is nieuw alleen bij de dealer te verkrijgen
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 24 aug 2011 22:00
hallo allen
Heb een espace IV uit 2003 en heb het zelfde probleem (geen storingsmelding, maar alleen " streepjes" op het display)
Ik heb de reactie gelezen mbt de de zender/ontvanger onder de auto, mijn vraag: hoe zit deze stekker vast? Ik krijg hem zo niet los, zit er ergens een borging???
Arnold
Heb een espace IV uit 2003 en heb het zelfde probleem (geen storingsmelding, maar alleen " streepjes" op het display)
Ik heb de reactie gelezen mbt de de zender/ontvanger onder de auto, mijn vraag: hoe zit deze stekker vast? Ik krijg hem zo niet los, zit er ergens een borging???
Arnold
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in