bandenspanningssensoren grand scenic bj 2007
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 aug 2020 10:09
- Actief als: particulier
bandenspanningssensoren grand scenic bj 2007
Goedenmiddag,
Ik heb een grand scenic uit 2007, welke in het dashboard het welbekende auto'tje met de 4 banden aangeeft. Als ik dan naar mijn ventielen op mijn banden kijk zie ik hier niets bijzonders aan en lijken deze op het eerste gezicht op normale ventielen zonder sensoren. Mijn vraag is dan ook, hebben alle scenics standaard deze sensoren en is het zo dat als je de 4 bandjes in je display hebt staan dat dit dan ook betekent dat je sensoren hebt of hoeft dit niet altijd het geval te zijn. Hoe zou ik dit makkelijk kunnen zien of ik ze wel of niet heb.
Ik vraag dit omdat ik winterbanden wil kopen en niet weet of ik al dan niet ook nog sensoren moet kopen.
Hoor het graag.
Ik heb een grand scenic uit 2007, welke in het dashboard het welbekende auto'tje met de 4 banden aangeeft. Als ik dan naar mijn ventielen op mijn banden kijk zie ik hier niets bijzonders aan en lijken deze op het eerste gezicht op normale ventielen zonder sensoren. Mijn vraag is dan ook, hebben alle scenics standaard deze sensoren en is het zo dat als je de 4 bandjes in je display hebt staan dat dit dan ook betekent dat je sensoren hebt of hoeft dit niet altijd het geval te zijn. Hoe zou ik dit makkelijk kunnen zien of ik ze wel of niet heb.
Ik vraag dit omdat ik winterbanden wil kopen en niet weet of ik al dan niet ook nog sensoren moet kopen.
Hoor het graag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Re: bandenspanningssensoren grand scenic bj 2007
Zet is ene op 1.5 bar en rij 100 meter... Geen waarschuwing, geen bandendrukcontrolesysteem. Zullen wel nog andere manieren zijn maar is zolang geleden dat ik het niet meer weet of je het aan de ventielen kan zien (alu ventielen tov rubber ventielen)
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Wielen met sensoren hebben speciale aluminium ventielen, dat zie je zo. Zijn ze van rubber, of gedeeltelijk van rubber, dan heb je geen sensoren.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 17 aug 2020 10:09
Top, bedankt. Aangezien ik dus gewoon rubberen ventielen heb, ga ik er van uit dat ik geen sensoren heb. Weet je dan waarom ik wel die 4 bandjes in mijn display heb staan?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Richtrip, staat me ergens iets van voor dat ze ook geleverd werden met rubber ventielen en toch controlesysteem omdat die alu ventielen makkelijk breken. Maar ik durf er niks op verwedden want ben het echt niet zeker meer, is te lang geleden.
Want die 4 wielen zag je toch enkel maar als er een controlesysteem inzat? Maar ook hiervan ben ik niet meer zeker.
Verdomme mijn geheugen laat me in de steek. Denken dat ik er zoveel van verkocht heb en mijn vrouw zelf ene gehad heeft
Ik word oud
:(:(
Want die 4 wielen zag je toch enkel maar als er een controlesysteem inzat? Maar ook hiervan ben ik niet meer zeker.
Verdomme mijn geheugen laat me in de steek. Denken dat ik er zoveel van verkocht heb en mijn vrouw zelf ene gehad heeft

Ik word oud

BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Ik heb ze nog nooit gezien met rubber ventielen. Alleen met aluminium. Dat is balen. Mijn vader had de gewoonte om metalen dopjes te gebruiken i.p.v. de zwarte plastic dopjes om de ventielen af te sluiten, dat staat mooier.
Dus bij mijn Scenic ook van die dopjes erop. Maar metaal en aluminium gaat niet zo goed samen, dus het dopje zat bijna vast op het aluminium ventiel. Ook verdween de schroefdraad van het aluminium ventiel gewoon, het werd een soort van gruis.
Zonder ventielen zijn de vier banden gewoon zichtbaar op het display van de auto, dat is standaard.
Dus bij mijn Scenic ook van die dopjes erop. Maar metaal en aluminium gaat niet zo goed samen, dus het dopje zat bijna vast op het aluminium ventiel. Ook verdween de schroefdraad van het aluminium ventiel gewoon, het werd een soort van gruis.
Zonder ventielen zijn de vier banden gewoon zichtbaar op het display van de auto, dat is standaard.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja zal wel zijn zoals je zegt..
Bij mijn eerste Espace van 2008 waren het ook alu dopjes (wel op alu ventielen). Moest daar regelmatig vet aan doen of kreeg ze niet meer los. Stond zo eens in een benzinestation om mijn banden op te pompen en gelukkig was er een vriendelijk man die me bezig zag en die had een tang in de wagen.
Mijn nieuwe Espace heeft standaard plastic dopjes. Ze blijven dus hun modellen telkens weer verbeteren tijdens de loopbaan en niet alleen bij een phase-verandering. Zelfs kleinigheden worden blijkbaar nog veranderd.
Bij mijn eerste Espace van 2008 waren het ook alu dopjes (wel op alu ventielen). Moest daar regelmatig vet aan doen of kreeg ze niet meer los. Stond zo eens in een benzinestation om mijn banden op te pompen en gelukkig was er een vriendelijk man die me bezig zag en die had een tang in de wagen.
Mijn nieuwe Espace heeft standaard plastic dopjes. Ze blijven dus hun modellen telkens weer verbeteren tijdens de loopbaan en niet alleen bij een phase-verandering. Zelfs kleinigheden worden blijkbaar nog veranderd.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut