Het batterij-pakket van haar auto raakte onlangs (medio november 2018) defect. Hoewel de auto net 1,5 jaar oud is, kan dat ten allen tijde gebeuren. Dat vinden we vervelend, maar dat begrijpen we. Zij heeft de "lease-battery option" en je zou verwachten dat er snel een nieuw pakket geïnstalleerd kan worden. NEE dus: tot op heden kan Renault NL zelfs niet aangeven wanneer er een pakket geleverd kan worden

De dealer treft geen blaam, die stelt een zelfde leen-Zoe ter beschikking.
Vandaag had ik telefonisch contact met een communicatie-medewerker van Renault NL. Van haar begreep ik dat door de groeiende markt het moeilijker is geworden om snel vervangende batterijen te krijgen. Ze begreep mijn commentaar op de situatie (mn. het ontbreken van een batterij reparatie mogelijkheid in Nederland), maar kon geen duidelijkheid geven over de termijn waarop we een vervangend batterij-pakket tegemoet kunnen zien. Kortom: de gewenste informatie laat op zich wachten.

CONCLUSIE
Renault is niet voorbereid op problemen samenhangend met de overgang naar elektrisch rijden!!

VRAAG
Hebben jullie hier al een dergelijke ervaring opgedaan?