Batterij kopen komt dichterbij?

Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door zoe2goe »

ZIe

https://www.goingelectric.de/forum/rena ... 32573.html

Wie zal het zeggen? Duidelijk is dat dit soort beleid verschillend lijkt te zijn per land. Bijvoorbeeld batterij upgrade lijkt definitief voorbij hier, en in de UK is het nooit geweest en gaat het ook nooit meer komen (zegt men), en in Franrijk draaien ze op volle toeren.

Ik ben benieuwd. Voor een niet al te lullige prijs (iets van waarde toen minus afbetalingen plus een kleine fee voor rente en ondersteuning en route) zou ik het denk ik wel zien zitten.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door fivari »

Ik ben dan weer niet van plan om een batterij met een SOH van 81% over te nemen. Dan heb ik het gevoel 4 jaar betaald te hebben voor een vervangbatterij en op het moment dat het dichterbij komt alsnog de risico's over te kopen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Sordone »

Hi Filip. Heb je wel de BMS update gehad? Zoe’s met de update zijn bijna allemaal boven de 95% met de SOH zonder dat de accu verandert.
Voor wat betreft het kopen, lijkt het erop dat het per land verschilt. Ik ga eens met RCI contact opnemen wat een koop van mijn 22kwh accu (soh 98%, 80k km) zou kosten.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Casss »

Benieuwd wat voor effect een batterij-koop op de marktwaarde van de auto heeft.
Zou best eens gunstig kunnen uitpakken. :D
Op Marktplaats zie ik de laagste vraagprijs voor een Zoe (met huuraccu) nu voor 7.800 euro te koop.
Naar mate de tweedehands prijs daalt wordt die batterijhuur voor een potentiele koper een steeds gevoeliger punt. (ik betaal incl de verzekering 95,35 euro pm ofwel 1.144 euro per jaar.) Het idee dat ze in nog geen 7 jaar nog eens de aanschafprijs kwijt zijn en er ook daarna geen eind aan komt... :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door GertjanVB »

Ze hebben/hadden bij Renault ook geen goed beeld hoe lang die batterij mee zou gaan. Mij is altijd verteld dat ze middels lease het bedrag voor die batterij bij elkaar wilden sprokkelen. Het hogere maandbedrag bij hogere km’s is er om dat bedrag eerder verzameld te hebben. In den beginne sloot je een contact voor bepaalde tijd af (3 jaar max). Bij de introductie van de koopoptie (toevallig ook na ongeveer 3 jaar) is er geen contractduur anders dan dat bij einde contract de rekening wordt opgemaakt op basis van een bedrag per km. De verschillende maandbedragen kunnen naar wens op ieder moment aangepast worden en dienen om het te verrekenen bedrag einde contract zo beperkt mogelijk te houden. Op basis van je verreden km’s wordt een jaar kilometrage bepaald, het van toepassing zijnde tarief wordt gehanteerd en het verschil met ca. 0,05 per km verrekend.

Destijds bij introductie van d koop optie was de idee dat de leaseconstructie zou eindigen en dat zelfs de ZOE rijders die die drie jaar hadden volgemaakt de accu cadeau zouden kregen. Tot op heden niet gebeurd, maar zoals met alle lease, is dit wel gebaseerd op een looptijd, dus de gedachte is niet vreemd, dat na x jaar een ander tarief van toepassing zou mogen zijn, immers de batterij is al (grotendeels) betaald.

Uit de prijslijst is af te leiden dat de 22 kWh en de 43 kWh accu beiden voor € 7.900,00 worden aangeslagen. Bij 7.500km jaar is dat bedrag na 11 jaar bereikt, voor de veelrijders bij onbeperkte km’s na 6 jaar (gebaseerd op Max tarief 22kWh batterij). Onze koploper km’s is OlafH die bijna op de 150.000 km zit, ergo als hij de ZOE begin 2013 had aangeschaft 30.000km/jaar; met 5 jaar lang de hoogste lease zal hij over een jaar de waarde van de batterij betaald hebben (versimpeld). Interessant om te zien wat er dan gaat gebeuren als je RCI belt met het verzoek een ander lease tarief te willen afspreken of botweg te zeggen dat de huurkoopovereenkomst is afgelopen en of je de eigendomspapieren mag ontvangen. OlafH heeft hem later gekocht meen ik, dus de situatie is hypothetisch. De waarde van € 7.900 is natuurlijk discutabel en als er lieden op het forum zijn die de batterij al zowat betaald hebben (de lease in de eerste jaren was voor veelrijders wat hoger) dan ben ik benieuwd naar hun acties/ervaringen. Ik vermoed dat we nog even moeten wachten.

Wellicht, en niet geheel toevallig op het moment waarop de eerste ZOE-rijders hun batterijwaarde betaald hebben, zal er een volgende stap bekend worden bij de introductie van de nieuwe ZOE begin volgend jaar....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door zoe2goe »

1) boze tongen zullen gaan beweren dat de koop-optie alleen aan de orde komt als de batterij onder de 80% SOH komt. Dat zijn overigens dezelfde tongen die beweren dat de laatste LBC update niet anders is dan het gebruiken van de reserveruimte (of sowieso een sprookje) en dat de de hoge SOH niks anders is dan een uitstel van liability.

2) we spreken hier vaak van lease, maar het goede Engelse woord is volgens mij rent: het is huur. Er is geen enkele contractuele verplichting om de batterij voor koop aan te bieden.

3) In de wetenschap dat ik zelf dit draadje heb geopend....... Het enige concrete verhaal in goingelectric is van iemand die weet van iemand die een batterij upgrade a 3500 euro heeft gedaan, en vervolgens de oude batterij heeft gekocht voor nog eens 1900 euro extra voor een home storage. Als het al waar is (de auteur kon mij niet in contact brengen met de eigenaar), dan is het nog steeds zo dat die eigenaar in een ZOE met een huuraccu rijdt. De niet onredelijke veronderstelling is dan dat 1900 plus de vermeden logistieke afvoerkosten méér was dan de boekwaarde en economische waarde van de batterij.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door zoe2goe »

In het Duitse forum........

Offizelles Schreiben von Renault Deutschland ging an die Händer.
Also meldet euch bei Interesse beim Händler und er kann den Preis bei Renault anfragen.

Achtung -> Gerüchte und Hörensagen:
So wie ich grob mitbekommen habe geht es nach dem Alter des Akkus und nicht nach der Laufleistung.
Auch der Zustand (SOH) soll wohl gerüchteweise nicht in den Preis einfließen. Beim Kauf wird der Zustand nur ausgelesen um das zu protokolieren.
Es ist ausschließlich das Alter entscheidend für den Preis.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door HarmOtten »

Interessant dat ze puur naar de leeftijd van de batterij kijken om de prijs te bepalen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Sordone »

Dit is het antwoord van RCI op mijn vraag of ik mijn huidige 22 Kwh huuraccu kan kopen i.p.v. huren:
"Het is helaas niet mogelijk om een gehuurde batterij over te nemen."
Is geen woord Frans bij en dus duidelijk voor nederlandse klanten denk ik dan.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Casss »

Heeft iemand nog informatie gekregen over de mogelijkheid de huur batterij te kopen?
Zie ook dit draadje https://www.goingelectric.de/forum/view ... &start=380

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door RogerS »

Vreemd dat men in Zwitserland wel de accu kan kopen en hier in Nederland niet...

Laatste prijsofferte op het goingelectric forum is 2945€ voor een accu uit 08 - 2013. Dat is toch interessant...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Sordone »

Ik heb later nog wel telefonisch contact met RCI gehad en men rekent met € 9000,- voor de accu en ongeveer met 10% afschrijving voor elk jaar dat de accu oud is. Als je dit interessant lijkt dan zou ik weer contact met RCI opnemen aangezien ik de indruk kreeg dat hier wel mogelijkheden zijn. Let wel: "ohne Gewähr".
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door RogerS »

Ik had een email gestuurd naar RCI Nederland met de vraag of de accu ook gekocht kan worden. In de email onder andere verwezen naar de situatie in Zwitserland. Na 2 weken het volgende antwoord ontvangen:

Beste meneer Schuncken,
In Nederland bestaat deze mogelijk helaas niet. De importeur Renault Nederland hanteert een andere policy dan Duitsland of Zwitserland.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door OlafH »

In Nederland hebben we wel degelijk een koop optie voor je bestaande accu. RNL en RCI hebben een afschrijvingstabel waaruit ze je kunnen aanbieden je accu te kopen op basis van kilometers en jaren. Via je dealer kun je dit regelen. Blij wordt je er niet van, tenzij je heel veel rijdt. Anders zou ik lekker de ontzorgende huir blijven betalen.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TimV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2019 02:22
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door TimV »

Hier in België kan je een huur niet omzetten naar koop. Of hebben ze in de garage ons foutief geïnformeerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Casss »

Ik vernam vandaag van RCI dat het helaas niet mogelijk is om de batterij over te nemen. Renault Nederland staat alleen in hoogst uitzonderlijke gevallen dat toe, wanneer een auto geëxporteerd wordt naar een land waar geen RCI vestiging zit om de batterijhuur over te nemen.

Wanneer iemand wel een overnameprijs heeft gekregen, dan ben ik benieuwd via welke weg...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door OlafH »

Via de dealer toen ik hem inruilde.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door NielsO »

Het valt mij op dat er de laatste tijd ZOE's op Marktplaats staan met de mogelijkheid tot batterijkoop. Is er misschien, vanwege het totaal afstappen van batterijhuur bij de nieuwe ZOE's, een verandering in beleid?
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Casss »

Als u direct reageert op het vorige bericht, wilt u dan niet de "citaat" knop gebruiken.Moderator


Kan het zijn dat de Renault dealer de ingeruilde Zoe's met batterijhuur bij verkoop om mogen zetten naar batterijkoop om zo deze gemakkelijker weer 'kwijt' te raken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Dave_de_W »

Vanaf 1-2021 kan je de accu overnemen van rci. Nieuwwaarde €7.000 ex btw en afschrijving in 120 maanden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door NielsO »

Dat zou dan betekenen dat je voor een 2013 ZOE de batterij voor onder de 2500,- incl. BTW over kan nemen... Klinkt erg interessant!

[mention]Dave_de_W[/mention] Heb je hier misschien een bron van?
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Dave_de_W »

Rci

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Haaren
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 dec 2020 15:46
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Haaren »

beste business voor RCI: hebben eerst jaren aan huur ontvangen, nu het risico op vervangen groter wordt gauw verkopen.
Ik doe het iig niet.
Zoe 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door ZoeKees »

Ik vind het wel interessant. Weet iemand hoe het zit met garantie bij overname? In Groot Brittannië is het sinds een tijdje ook mogelijk de batterij over te kopen. Daar krijg je 8 jaar of 160000 km garantie op minimaal 66% SOH, als ik het mij goed herinner.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Mastah »

Naar ik weet is de 8 jaar / 160.000km met capaciteit van minimaal 70% tegenwoordig een wettelijke garantie-verplichting. Ik neem aan dat dat telt vanaf het eerste moment dat de accu/auto in gebruik genomen is. Je koopt immers een "2e hands"-batterij.

Heb zelf de Q210 niet meer, maar denk dat het sommetje best interessant kan zijn. Een deel wat in je in huur hebt betaald was naast afschrijving van de accu immers ook een abonnement op de Renault-routeservice en vaak ook de verzekeringskosten van de accu. En als je hem eenmaal hebt gekocht, stijgt de restwaarde van je auto, mocht je deze in de toekomst willen verkopen.

Misschien dat RCI heeft besloten tot deze beleidsverandering omdat mensen minder kilometers rijden door de Coronacrisis? Dat zet hun verdienmodel vast onder druk, omdat de waarde-vermindering van de accu meer wordt beïnvloed door de tijd dan door de kilometers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Casss »

NielsO schreef: 30 dec 2020 23:16 Dat zou dan betekenen dat je voor een 2013 ZOE de batterij voor onder de 2500,- incl. BTW over kan nemen... Klinkt erg interessant!

@Dave_de_W Heb je hier misschien een bron van?
Onze Zoe is van eind 2013.
Ik twijfel of overname op dit moment wel of niet verstandig is. De accu geeft met Canze app een baterijgezondheid van 81% .
Ik begrijp dat de accu over 120 maanden/10 jaar wordt afgeschreven. Onze Zoe is 8 jaar en een paar maanden oud.
Zou je er van uit kunnen gaan dat RCI over een jaar weer 12 maanden van de overnameprijs er af haald en eind 2023 je de accu "gratis" krijgt? Dan maakt het niet zo heel veel uit en heb ik de resterende periode tot eind 2023 een betere garantie (onder accuhuur regime).
Of is deze overname mogelijkheid een tijdelijke actie ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door ZoeKees »

In Groot Brittannië hanteren ze een minimumprijs van £2750 geloof ik. Denk dat Renault hier ook wel een minimumprijs heeft. Bij 8 jaar oud en 81% zou ik ook de huur houden denk ik. Bij koop zou je garantie al verlopen zijn.
Heb je de software update al gehad? 81% is behoorlijk laag.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door NielsO »

Inmiddels antwoord van RCI:
voor een ZOE uit maart 2015 vragen ze 2809,- ex. BTW voor de batterij.

Betekend dat ik voor mijn huidige huurprijs na iets meer dan 3,5 jaar de kosten eruit heb.
Neem aan dat het natuurlijk ook iets met de restwaarde van de auto doet en moet niet vergeten dat ik dan geen garantie meer heb, ik zelf nog een verzekering moet afsluiten en ik ook weer op zoek moet naar een wegenwacht achtige service.
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door djeffoo »

Net gehoord dat koop vanaf deze maand (Jan 2021) mogelijk is.

We hebben een Q210 met 128.000 km van 31-5-2013 (en dus 7 jaar + 8 maanden oud)

Hebben hem eigenlijk al ingeruild voor een R110 met koopaccu, maar als de overname prijs gunstig is voor de 22kw accu annuleer ik de inruilen op het koopcontract misschien nog wel.

Zijn er meer met 2 Zoe’s op de oprit die ook permanent afscheid van alle ICE’s hebben genomen?
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Mastah »

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.Moderator


Welke inruilprijs heb je gekregen? Lijkt me relevant voor je beslissing. Zonder inruil kan je ook wellicht nog meer korting bedingen op de R110.
Ook interessant voor het sommetje: je kan natuurlijk altijd een 22kWh scoren met de 2.0000 subsidie en vervolgens daar de accu van kopen. Wellicht eentje met dezelfde leeftijd maar met minder kilometers op de teller, voor netto hetzelfde geld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door djeffoo »

Qua waarde van de auto klopt de inruilprijs prima, maar als ik zie wat nu de prijzen voor een vergelijkbare Q210 zijn: deze zijn "opeens" allemaal E2000,- te duur....Kort omschreven; zowel voor de inruil als voor de nieuwe geen E2000 bij de prijs opgedrukt gekregen (R110 was aangeprijst als zakelijk voerrtuig ex btw, en nog niet omhoog geprijst als marge auto).

Ons besluit is echter genomen en akkoord: we ruilen niet in..... :D en onze Megane estate diesel gaat particulier te koop.

De R110 krijgt iig een trekhaak voor een fietsendrager en de zeldzame korte afstandjes met de kar. Bij grotere kans op een boete, vakantievracht of een rit naar Maastricht gaan we het meemaken of schoonouders, buren, snappcar of gewoon huren voor ons volstaat.

maar ach, wanneer de stap ICE -> EV voor velen nog moeilijk / ver weg lijkt, dan zal de straf van max 4 x per jaar weer even EV -> ICE ook wel meevallen denk ik :dance:

Toegevoegd in 4 minuten 32 secondes:
On Topic: 128500 km, mei 2013; overnameprijs accu (stand feb 2021) E1792,- ex btw.

Rekensommetje (E7000/120 termijnen) klopt dan bij 92 maanden sinds productie en- 6 maaanden niet betaald? (tijdens bedrijfsvoorraad / import periode wellicht!?)

(we denken er over na, huur contract gaat sowieso naar 7500 km/j /ofwel E 59,- p/m)
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Gliset »

Ook hier inmiddels aanbod RCI binnen. Voor onze R90 (feb 2018) is het aanbod €5277 ex (€6385,17), oftewel ca 4,5 jaar accuhuur. Krijg uit de mail overigens niet het idee dat dit erg vrijwillig is bij RCI, ze willen liever dat je blijft huren:
Afhankelijk van de ouderdom van de batterij kan het dus zijn dat u de batterij koopt zonder enige vorm van garantie (reeds verlopen) en dat een eventuele reparatie of volledige vervanging (wat aardig in de kosten kan lopen) van de batterij geheel voor uw eigen risico is.
(Wat best logisch is gezien het verschil in opbrengst).

Beslissing nog niet eenvoudig (want ook iets met heb ik zoveel geld nog in die oude sok onder mijn bed...)
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Roy-ZOE »

Mijn ervaring is een andere. Denk dat het erg ligt aan de ouderdom en leasebedrag/aantal km's (laag-hoog) en wat je al aan 'upgrade' hebt betaald.
Mijn 40 kWh accu is onder het upgrade programma in 2017 ingebouwd in mijn ZOE uit 2013.

Vandaag de batterij (na ongeveer 4 jaar lease tegen het 20.000 km/jr tarief) overgenomen voor bijna 2500 euro inclusief BTW.
SOH: 94% en garantie op de batterij tot in 2025 (8 jr na levering)
Erg vlotte en correcte communicatie met RCI. Tip -> bellen!

Ik denk een goede deal (=ongeveer 2 jr huur en nog 4 jr garantie.) en het maakt de auto beter verkoopbaar!

Ik ga er zelf geen plezier meer van hebben, want ik verkoop de auto deze week. Sinds 31 december rijd ik in een uit Aiways U5. De eerste 2021 premium modellen (samen met 2 anderen) in NL. Een nieuw avontuur!

Wilde dit graag tot slot van mijn ZOE-periode met jullie delen.

Veel plezier met je ZOE!

Groet, Roy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Dave_de_W »

Roy, hoe kan het dat je zo'n lage overnameprijs betaald? 7000 euro ex btw en afschrijving in 10 jaar of wordt bij jou gerekend vanaf 2013?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Roy-ZOE »

Ik weet het niet. Kan me voorstellen dat de 3500 euro kosten voor omwisselen accu ook een stuk afschrijving omvatte. Dat was nl wel veel geld voor maximaal een dag werk. Ik heb ondertussen ook al bijna 48 keer 118 euro huur afgetikt voor de nieuwe batterij. -> 5600 euro + 3500 = 9100 euro. Ik dat licht bezien vind ik de prijs best reeel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht