Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
België heeft de eer en het genoegen om als testland te fungeren, ik kijk er naar uit !
Nu nog de vraagstelling, wikken en wegen, gaan we € 3500 betalen + verhoogde huurprijs en de batterij blijft eigendom van RCI, of € 10.000 , eigenaar worden van de batterij, geen batterijhuur en onbeperkte kilometers, garantie van 8 jaar en herstelling of vervanging bij een SOC van 60 of 65% (de juiste waarde is mij ontgaan).
Bij een batterij die degradeert per (volledige) laadcyclus staat de degradatie van de batterij in verhouding tot het aantal afgelegde km gedeeld door de capaciteit van de batterij. In die context vind ik het niet noodzakelijk logisch dat voor een grotere batterij meer huur per km moet betaald worden. De meerprijs van de batterij wordt immers gerecupereerd door langer met dezelfde batterij te kunnen rijden en dus langer huur te innen. Zeker in het huidige tijdperk waar financiering gratis is.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Inderdaad belangrijke afwegingen.
Worden het netto bedragen waar we hier over praten of staat dat ook nog niet vast ?
Heb geen idee hoeveel Zoë rijders er in Nederland gebruik van willen maken.
Gaat het een toewijzing worden door Renault Nederland voor rijders die zich daar al hebben gemeld ?
Voorlopig nog geen duidelijkheid daarover of weet iemand op dit forum al iets meer ?
Als je het hele filmpje goed bekijkt krijg je antwoord op al deze vragen. In short: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Beste Hachy,
Fimpje is niet in de Nederlands en bovendien slechte geluidskwaliteit dus neem mij niet kwalijk dat ik niet op al mijn vragen het juiste antwoord heb kunnen halen.
Wie het eerst waar komt blijft ook mijn vraag: Renault Nederland of de dealer ?
Ik neem het je ook niet kwalijk volgens mij maakt 'waar' niet zoveel uit; zal toch bij een z.e. Dealer moeten gebeuren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Op het Tweakers forum meldde NielsTn dat een maat van hem de papieren heeft getekend bij de dealer.
Ik ga dan ook morgen gelijk even bellen naar Aalsmeer.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Wel aangemeld bij Renault Nederland met de toezegging dat ik een mail zou krijgen zodra het mogelijk is.
Tot nu toe nog niets vernomen dus succesvol moet ik nog even afwachten.
Nog nergens gezien dat het al is uitgevoerd bij een dealer.
Graag laat ik mij hier op de hoogte houden.
Hoe staat het met jullie gevoel m.b.t. de garantie op de motor en de elektrische delen die daarbij horen? Ik heb net een motorwissel, nieuwe kabelboom en aandrijfschakelaar laten vervangen onder garantie, maar zoiets kost al gauw € 10.000,00 zonder garantie....
Er schijnt dan wel met de 'coulanceregeling' veel mogelijk te zijn, maar de extra kosten voor vervangend vervoer en 'brandstof' blijven ook jouw deel als klant. Ik weet niet goed wat te kiezen.....
Vrijdag werden de documenten online gezet en wat betreft de beperkte beschikbaarheid... naar verwachting komen er dit jaar 40 stuks naar Nederland. Hoe dat dit verdeeld zal gaan worden is nog even afwachten. De mogelijkheid tot het bestellen van de nieuwe 41KW batterij is er in ieder geval!
renault15.17 schreef:Zo, de upgrade is besteld. De belangstelling is bij mijn dealer groter dan verwacht. Ik was nu al de 5e die de upgrade besteld heeft.
renault15.17 schreef:Zo, de upgrade is besteld. De belangstelling is bij mijn dealer groter dan verwacht. Ik was nu al de 5e die de upgrade besteld heeft.
De 5e bij jouw dealer of de 5e landelijk?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
5e bij mijn dealer. Vogels in Gemert. Overigens is er nu ook weer sprake van dat het slechts een inventarisatieformulier zou zijn.... In ieder geval is er nog steeds niet bekend wanneer de eerste upgrades zullen gaan plaatsvinden.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Het is inmiddels mogelijk om uw huidige 22 kWh batterij te laten vervangen door de 40 batterij. De batterijupgrade is alleen beschikbaar voor bestaande batterijhuurcontracten die na upgrade worden omgezet naar een nieuw batterijhuurcontract tegen de tarieven van de Z.E. 40 batterij. De aanvraag voor batterijupgrade en het uitvoeren van de werkzaamheden kunnen alleen worden uitgevoerd door een Z.E. Center.
De totale kosten voor de batterijupgrade bedragen ?3.500,-incl. btw. Dit is een vast tarief, dat vastgesteld is voor alle landen in Europa.
U dient er rekening mee te houden dat ondanks een upgrade van de batterij, de auto niet dezelfde prestaties kan leveren als de ZOE die standaard af fabriek met de Z.E. 40 batterij is uitgerust. Naast de batterij zijn ook andere productaanpassingen van invloed op de actieradius waar u in dit geval niet van profiteert.
Net even contact gehad met Terwolde. Daar moeten ze zich nog inlezen en zetten ea op de mail. Ik wacht het even af.
@Nivve
Jij gaat voor de upgrade accu begrijp ik ? Heb jij een schatting gemaakt of wat zijn jouw ideeën over de restwaarde van de auto met en zonder upgrade accu ?
Ik twijfel vooralsnog een beetje, maar gezien het bedrag wat een Purmerend edition kost + upgrade accu is het natuurlijk wel weer een mooie deal...
Waar koop je immers een auto met een 41 kWh accu voor zo'n bedrag ALS je ze al kunt kopen ( Ampera-E en Model 3 zijn nog niet te krijgen en peperduur)
Ik heb geen NEDC bereik gebruikt, maar het bereik dat de EV-database gebruikt. Die hebben voor alle modellen het (naar hun mening) reële bereik bepaald. Dat is op gelijke manier gedaan en dus vergelijkbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
@jsj over Purmerend edition gesproken. Je zou het ook kunnen vergelijken met de 41 kWh zoe's die binnenkort als Purmerend edition op de markt gaan komen. De in Januari 2017 verkochte modellen met x km aantal mogelijk al volgende maand beschikbaar. Ik had zo 3 jaar geleden een half jaar oude Zoë gekocht met slechts 1000 km.
Volgens Renault heb je dan ook een extra range tov ombouw...en waarschijnlijk ook weer extra jaren garantie wegens nieuwere auto
Ook formulier getekend bij Bochane Almere. Is aanvraagformulier, geen aanbetaling nodig (in tegenstelling tot bewering van Arend). Eigenlijk is dit formulier niets meer dan een intentieverklaring, want ze weten niet wanneer het plaats zal gaan vinden..
Casss schreef:@jsj over Purmerend edition gesproken. Je zou het ook kunnen vergelijken met de 41 kWh zoe's die binnenkort als Purmerend edition op de markt gaan komen. De in Januari 2017 verkochte modellen met x km aantal mogelijk al volgende maand beschikbaar. Ik had zo 3 jaar geleden een half jaar oude Zoë gekocht met slechts 1000 km.
Volgens Renault heb je dan ook een extra range tov ombouw...en waarschijnlijk ook weer extra jaren garantie wegens nieuwere auto
Daar heb je een punt inderdaad, je hebt dan wel weer een nieuwe en frisse auto met eea aan verbeteringen. Mijn Zoe was 8 maanden oud toen ik haar kocht en had maar liefst 26 km op de teller ...
Vanmorgen gebeld door onze dealer. Het is nu officieel mogelijk om opdracht te geven voor een batterijwissel. We zijn meteen in de auto gestapt.
De dealer had een volledig stappenplan voor het indien van de opdracht. O.a. moet hij met RCI bellen voor een verwachte leverdat. Maar deze kon RCI nog niet geven. Het zou pas in het 4e kwartaal op gang komen, mits ....
De dealer raadde dan ook het betalen van een aanbetaling af. We hebben natuurlijk wel het opdrachtformulier ingevuld en ondertekend.
Bij hem waren we de 1e.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel - juli 2023 omgeruild voor een R135 Intens van 2019
Ik ben vanmorgen naar de dealer geweest en heb de bestelling geplaatst. Er moet o.a. een foto van de batterij gemaakt worden (ivm mogelijke schade) en er wordt een nieuw huurcontract afgesloten (de maandelijkse huurprijs stijgt met €10.-). Het is nu nog onbekend wanneer de accu beschikbaar is.
Jsj schreef:Net even contact gehad met Terwolde. Daar moeten ze zich nog inlezen en zetten ea op de mail. Ik wacht het even af.
@Nivve
Jij gaat voor de upgrade accu begrijp ik ? Heb jij een schatting gemaakt of wat zijn jouw ideeën over de restwaarde van de auto met en zonder upgrade accu ?
Ik twijfel vooralsnog een beetje, maar gezien het bedrag wat een Purmerend edition kost + upgrade accu is het natuurlijk wel weer een mooie deal...
Waar koop je immers een auto met een 41 kWh accu voor zo'n bedrag ALS je ze al kunt kopen ( Ampera-E en Model 3 zijn nog niet te krijgen en peperduur)
Nu inderdaad besteld, maar ik heb geen berekening gemaakt over de restwaarde. Ik ben van plan om de Zoe helemaal op te rijden en heb daarom niet zoveel behoefte aan de bepaling van de restwaarde.
Onze overweging is simpelweg dat het onze primaire auto is (2e is een Fluence) en dat we toch met enige regelmaat een lange rit maken elders in Nederland. En hier helpt een grote accu enorm bij.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Voor zover ik heb begrepen gaat het nu als volgt: de klant kan bij een officiële Z.E. dealer zich inschrijven d.m.v. een inschrijfformulier voor de 41KW accu. De aanbetaling wordt optioneel en de Z.E. dealer mag zelf de keuze maken of dat dit wel of niet nodig is.
De kosten van de wissel, €3.500.-, veranderen niet. Echter is de batterij nu niet meer direct te bestellen maar kan men zich officieel inschrijven voor de lijst met gegadigden voor de 41KW accu.
Deze lijst wordt op volgorde van inschrijving afgewerkt. Naar verwachting komen er de komende maanden per maanden 5 nieuwe batterijen naar Nederland tot september. Vanaf oktober is de verwachting dat er grotere aantallen naar Nederland zullen komen, zeer positief dus.
Bovenop de 3500 euro komt natuurlijk nog de afrekening van de huidige gehuurde batterij. Als je huidige huurcontract nog niet is afgelopen, wordt er gekeken hoeveel kilometers je meer/minder gereden hebt als overeengekomen in je contract.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel - juli 2023 omgeruild voor een R135 Intens van 2019
Ook ik heb een bestelling geplaatst vandaag ,lijkt mij de beste optie.
Ben uitermate tevreden nu als het enige minpuntje ,de range , als dat op deze manier kan worden opgelost wil ik hem het liefst ook helemaal oprijden.
Terloops bij de dealer een uitdraai laten maken voor inruil op een nieuwe ruim 17000 bijbetalen ,scheelt toch een slok .
Bovendien zou ik na de upgrade ook niet meer weten waarom.
Kortom ik ben blij dat het voor de rijders van het eerste uur mogelijk wordt gemaakt door Renault
Tsja. Het wordt saai, maar ook ik heb vandaag het contract voor de batterijwissel getekend bij de dealer in Leeuwarden. Volgens hem was ik de eerste in Noord-Nederland, maar ik weet niet of dat klopt. In ieder geval wordt het nog dringen met maar 40 nieuwe accu's voor Nederland beschikbaar
Smarti48 schreef:Bovenop de 3500 euro komt natuurlijk nog de afrekening van de huidige gehuurde batterij. Als je huidige huurcontract nog niet is afgelopen, wordt er gekeken hoeveel kilometers je meer/minder gereden hebt als overeengekomen in je contract.
Al heeft dat natuurlijk niets te maken met de batterijwissel, maar of je uberhaupt altijd te veel of te weinig hebt betaald
Enige kosten, van de wissel zelf dus, die ook op het formulier staan is het checken van de kilometerstand op het moment van de wissel. Staat in kleine lettertjes.
Al snap ik niet waarom zoiets kleins opeens buiten de 3500 gehouden wordt
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Smarti48 schreef:Bovenop de 3500 euro komt natuurlijk nog de afrekening van de huidige gehuurde batterij. Als je huidige huurcontract nog niet is afgelopen, wordt er gekeken hoeveel kilometers je meer/minder gereden hebt als overeengekomen in je contract.
Al heeft dat natuurlijk niets te maken met de batterijwissel, maar of je uberhaupt altijd te veel of te weinig hebt betaald
Enige kosten, van de wissel zelf dus, die ook op het formulier staan is het checken van de kilometerstand op het moment van de wissel. Staat in kleine lettertjes.
Al snap ik niet waarom zoiets kleins opeens buiten de 3500 gehouden wordt
Btw, is er nog een bron van die 5 per maand of 40 accu's dit jaar? Tot nu toe heb ik het alleen hier nog gehoord en ook de dealer wist er niets over behalve dat ze na opdracht het gingen regelen...
Edit: Sorry, dacht een edit te doen, maar was blijkbaar een nieuwe post
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut