Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Nou... vanavond voor het eerst met een lege accu gestaan. Ik heb de 10 km niet gehaald vanaf de melding "beperkte prestaties". Maximaal laten uitrollen en tot stilstand komen aan het begin van de afrit bij Bloemheuvel aan de A12 waar een Fastned station staat. Te ver om te duwen in je eentje langs een drukke snelweg, dus vriend van me gebeld die me lachend met zijn ICE de laatste paar honderd meter naar de stekker heeft gesleept.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link:
BBcode:
HTML:
" title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Ik laat deze maar niet thuis zien. Ik zeg d'r altijd dat je ook met beperkte prestaties vanaf a44 thv Elsgeest best nog wel thuiskomt in Sassenheim/ grens Lisse en dus de fastned gerust kan overslaan als het koud is
Zijn er trouwens voorschriften qua slepen? Ik herinner mij dat zowel de vorige auto van mijn vrouw (Saab 9-3 Aero cabrio automaat) als de XC70 D5 AWD van mijzelf enkele jaren terug er niet van hielden. Maakt dat voor een Zoe iets uit?
Niet nagekeken, maar gewoon contact aan, in N zetten en slepen maar. Voordeel van de Zoe is dat stuurbekrachtiging en remmen gewoon werken als je gesleept wordt.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link:
BBcode:
HTML:
" title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Hoorde onlangs bij de VER bijeenkomst in Tilburg dat dit de standaard laadmethode was van Vincent Evers in zijn Leaf (een van de eerste in NL en anderhalve laadpaal in het land)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
We hebben gisterenavond zo'n zelfde situatie gehad. We waren op weg naar Fastned de Slenk en de Zoe ging in het rood en gaf een range van 10km aan met nog 8 km naar de Slenk. Dus denk je dat haal ik maar ons madammeke dacht daar anders over. Nu moet ik zeggen dat ik wel op 100 km/h bleef rijden. Op ca. 1 km van de Slenk stonden we op de vluchtstrook en de Zoe weigerde te rijden. En wat doe je dan ? Duwen ? Renault Route service bellen om 1 uur 's nachts ?
Nee, met 4 jaar "accu ervaring", kijk je goed naar het verkeer en stap je veilig uit (alarmlichten aan) en laat je de Zoe 10 minuten slapen. Dan herstelt de accu zich weer een beetje van de "ontlaadstress" en konden we weer 700 meter rijden maar dat was niet genoeg.
Hier een foto gemaakt.
Zoe gestrand.JPG
Dus nogmaals 10 minuten laten slapen en toen konden we met max. 30 km/h naar de lader rijden waar we in 10 minuten genoeg range hadden om thuis te komen. We love the Zoe and problem solved in 30 minutes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Dank je Jeroen, toch maar meer reserve aanhouden. Maak je wel minder mee. Ook zo saai.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut