Bevindingen & issues Talisman na 30.000km


Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Graag wil ik mijn bevindingen met jullie delen van de Talisman Intense (sedan, 130pk Diesel (schakel) met alle opties) na 30.000km, sinds september 2016


-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik begin met het positieve:
- Rijdt heerlijk (toch erg bijzonder die 4Control)
- Rijdt zuinig (1:25 bij 100km/pu en 1:20 bij 120 km/pu)
- Rijdt stil
- Erg ruim (minimaal van het niveau BMW 5-serie en Audi A6)
- Prachtig om te zien
- Ziet er erg premium uit van binnen
- Audio geluid is meer dan prima
- Headsup-display praktischer dan verwacht
- Stoelverwarming is top (had ik nodig om warm te blijven)
- Ook erg blij met de stuurverwarming (had ik ook nodig om warm te blijven)


Issues van het niveau -zeer storend-:

- Ruitenwissersensor (De sensor is door de dealer vervangen, maar heeft geen effect gehad)
Wanneer de ruiterwissersensor op automatisch staat, komt het geregeld voor dat de snelheid van de ruitenwissers overslaan naar maximale snelheid (ongeacht de “druppelgrootte” instelling) en bij lagere rij-snelheden werkt het vaak niet.

- Verwarming/ventilatie (Via update door dealer is het beslaan opgelost. De koude lucht is nog niet opgelost!)
Na circa 30 minuten beslaan de ramen regelmatig van binnen. Wanneer zowel de verwarming als fan-snelheid op automatisch staat, wordt na circa 20min er koude lucht door de auto verspreidt (zelfs bij een ingestelde temp van 25,5 graden). Het wordt dan echt veel koeler in de auto, terwijl ik het normaal maar 19 graden wil hebben. De auto is gewoon niet behaaglijk qua temperatuur te krijgen van binnen bij koud weer. Wanneer de ventilatie op de maximale stand staat en alle drie de opties (voeten, midden en vooruit) aan staan, komt er geen lucht uit de midden stand.

- Plafond binnenkant auto (Opgelost: De dealer heeft het plafond meermaals losgehaald en nu met kit vastgezet)
Sinds de kou kraak het plafond enorm (ik heb een glazendak). Vooral op de binnenwegen, maar ook meer dan 5 uur lang op de snelweg richting Berlijn. Ik werd en word er echt knettergek van. Dit beïnvloedt de rijervaring enorm en is een premium auto onwaardig!

- Navigatie
Wanneer er een route is samengesteld (o.a. met meerdere tussenstations), waar soms veel tijd in zit om deze samen te stellen, dan verdwijnt deze zodra er een bestuurderswissel is met een eigen profiel. Dit is een reisauto onwaardig! Een eventuele “work arround” was geweest wanneer de stoelen traditionele geheugenstanden hadden gekend, deze zijn nu één op één met een profiel verbonden. Door het ontbreken van meerdere geheugenstanden van de stoelen per profiel, kan ik als rijder nu ook niet tijdens het rijden een andere stand kiezen, die ik na een uur rijden comfortabeler vind.

- Dodehoek sensor
Geregeld geeft de dode hoek sensor links als rechts een melding (oranje lamp aan) zonder dat er überhaupt een auto in de buurt is. En zo geeft de dode hoek sensor rechts vaak geen melding, terwijl er wel degelijk een auto in de dode hoek zit. Dit lijkt vaker ’s avonds voor te komen en wanneer ik in het midden van een driebaansweg rijdt. Helaas maakt dat de dode hoek sensor zeer onbetrouwbaar. Tip: Ik zou ook een lamp aan de binnenkant van de auto (in de hoek van de spiegel) plaatsen. Dit valt beter op.

- Camera achter
In het duister heeft de camera achter erg weinig zicht (slechte lichtgevoeligheid), de Volvo die ik hiervoor had, had uitstekend zicht in het duister (het kan dus wel). Hopelijk is dit via een software update te verbeteren. Ook bij regen/neerslag wordt de camera slecht afgedekt (beschermd) waardoor deze eigenlijk onbruikbaar wordt gemaakt. Bij nieuwere versies zou hier beter op gelet moeten worden.
Ook hiervan had de Volvo overigens weinig last van. PS! Let ook op dat je met de camera geen zicht het op de hoekpunten van de auto!!


- Oplevering auto (Door dealer opgelost)
Bij de oplevering van de auto, is deze 2x terug geweest om de motorkap en de twee zijpanelen (voorkant) beter af te stellen. De motorkap zat “lak op lak” tegen de zijpanelen aan en de kieren liepen (en lopen nog steeds) erg asynchroon tussen de motorkap en de zijpanelen i.r.t. links en rechts en voorkant motorkap en achterkant motorkap. Erg slordig voor een premium auto!!


Issues van het niveau -onhebbelijk/verstorend-:

- Adaptive cruise control (Lijkt iets beter na software afstemming door dealer, maar nog niet optimaal)
De adaptive cruise control werkt niet naar behoren. De auto remt erg abrupt (in plaats van geleidelijk), wanneer er een relatief groot snelheidsverschil met de voorganger is (zoals met een vrachtwagen). Door de grote afname in snelheid, ontstaat er vervolgens ook weer een groot verschil in afstand. Hierna ontstaat er een jojo-effect van 3-5 keer, voordat de snelheid van het voertuig voor me ook wordt overgenomen (adaptive). Dit kan ik het verkeer achter me niet aan doen, waarna ik de cruise control maar weer deactiveer. Ik heb hiervoor Volvo gereden, waarbij afhankelijk van snelheidsverschil met voertuig voor me, al dan niet eerder en geleidelijker werd geremd. Hierdoor ontstaat er veel meer een “adaptive” karakter van de cruise control.

- Adaptive cruise control
Maximumsnelheid voor adaptive cruise control is 140km/pu. Op zich geen probleem, maar ik rijd geregeld door Duitsland heen en dan zou 160km/pu zeer wenselijk zijn. Een welkome optie zou zijn om de adaptive cruise control uit te kunnen zetten voor standaard cruise control, waarbij er een hogere bovengrens kan worden ingesteld. Ook dit is een optie die bij Volvo aanwezig is. Hopelijk software matig via een update door te voeren.

- Navigatie
Wanneer bij een ingestelde route een betere route wordt voorgesteld, dan blijft deze veel te vaak terug komen bij selecteren van “annuleren”. Daarnaast is het ook erg irritant wanneer er geen selectie wordt gemaakt, de dialoog continue in beeld blijft. Logischer zou zijn de dialoog te verwijderen nadat er bijvoorbeeld na 40 seconden geen keuze wordt doorgegeven.

- Navigatie
Er kan niet verder worden uitgezoomd wanneer de begeleiding van een route actief is. Dit is uiterst irritant bij het afleggen van grote afstanden (hetgeen ik dagelijks doe). Wanneer er geen route is ingesteld, kan er wel verder worden uitgezoomd (via touch-screen), maar na enkele seconden zoomt deze weer helemaal in naar een default niveau, ook weer erg hinderlijk. Terwijl wanneer ik via de schuttel uitzoom (zonder actieve navigatie) blijft het zoom-niveau van de kaart wel behouden!!

- Navigatie (Lijkt na de laatste R-link software-update iets minder te zijn geworden)
Wanneer er een flitser op de route wordt aangegeven, wordt er continue een audio melding doorgegeven om de snelheid te controleren (ondanks het feit dat ik me netjes aan de snelheid houd)

- Navigatie
Er staan veel Nederlandse taalfouten in de verschillende menu’s dan wel benamingen c.q. omschrijvingen die een betere Nederlandse vertaling verdienen. Dit zijn aardig wat punten, waarbij ik hoop dat Renault Nederland deze zelf bekijkt c.q. verzameld en doorgeeft aan Renault Frankrijk.

- Kofferbak openen met voet
Erg jammerlijk dat de kofferbak niet met de voet kan worden geopend nadat er al eerder een portier is geopend (door bijvoorbeeld de kinderen). Sinds plaatsen van de trekhaak, werkt het openen van de kofferbak met de voet niet meer. Volgens mij stond dit weleens waar vermeld op de handleiding van de trekhaak zelf, maar het is wel erg jammerlijk dat een dergelijke aantrekkelijke functie niet meer werkt na montage van de trekhaak. Lijkt mij een kwestie van herplaatsen (of beter plaatsen) van deze voetsensor.

- Algemeen
Wanneer tijdens het rijden iets moet worden gepakt uit de middelconsole, is het hangend bakje in de middenconsole erg onhandig. Hier had minimaal een dubbele sluiting (zoals in de Laguna) moeten zitten voor beide opbergruimtes.

- Algemeen
Veel van de apps werken gewoonweg niet. Dit is niet van groot belang, maar lever dergelijke apps dan liever niet uit.

- Algemeen
Ik heb geen reservewiel, waardoor er een grote (opberg) ruimte onder de kofferbak beschikbaar is. Hiervoor is helaas geen net opbergsysteem aanwezig, maar gewoon een groot rond gat, waardoor spullen heen en weer botsen. Een opbergsysteem met vakken van piepschuim zou hiervoor een gewenste accessoire zijn.

- Algemeen
Bij het naderen van de auto klappen de spiegels netjes uit en gaat de verlichting branden, maar wanneer de auto niet wordt opengemaakt en je loopt weer weg van de auto, dan klappen de spiegels niet meer in.

- Algemeen
Er zit een veel te kleine brandstoftank in (circa 47 liter), had hier nu minimaal 65 liter van gemaakt.

- Algemeen
19" wielen wel mooi om te zien, maar iedere oneffenheid in de wegdek wordt dan ook gevoeld.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Alle punten zijn doorgegeven aan Renault Nederland, die ze alleen in behandeling wilde na bemoeienis via de lease-maatschappij. Uiteraard heeft de dealer deze lijst ook gehad.

In het algemeen mis ik een Renault portaal-optie voor (Talisman) rijders, waar meldingen kunnen worden gedaan die jij en andere (Talisman) rijders zouden moeten kunnen volgen i.r.t. software updates e.d. Dit zou de dealers veel ellende kunnen besparen. De dealers zelf hebben wel zoiets, maar daarin kunnen zij de punten ook niet optimaal volgen.

Hierbij wel een dikke pluim voor de leverende dealer (Bochane) die hun stinkende best heeft gedaan en doet, om alle punten op te lossen. En
Ondanks de negatieve punten, raad ik potentiële rijders er toch een proefrit in te maken en je te laten verrassen!

Wellicht hebben mede Talisman rijders tips & tweaks i.r.t. de door mij gemelde issues, ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Jumpman »

Wow dat is een hele uitgebreide opsomming.
Herken me in heel wat punten uit je lijst.
Gelukkige ook sommige niet ;-)
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door rvdgaag »

Ik begrijp je opmerking van Premium auto onwaardig niet. Renault maakt geen Premium auto's, het is een volume merk.

Ik rij zelf een volgehangen Espace omdat ik de ruimte nodig heb voor de kids, nog 1,5 jaar en dan komt de volgende auto, dat wordt weer een echte premium 5 serie touring.

Renault biedt features die op papier aardig zijn maar net niet af, hierdoor is de auto dan ook 15K goedkoper dan zijn tegenhangers van de premium merken (Mercedes, BMW, Audi). Alle waar naar zijn geld zullen we maar zeggen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

Ik herken ook veel punten en veel niet want die opties heb ik gelukkig niet. Renault is zeker niet premium en pretenderen ze ook niet. Neemt niet weg dat de kwaliteit overall wat teleurstellend is. Het is allemaal gewoon net niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

spicy
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2016 08:40
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door spicy »

Ik zit zelf nog in de sub-1000 km's, maar ik heb toch al enkele bevindingen (de meeste positief).

Mijn wagen is de Belgische "Intens" EDC. Dus zonder de 4control, met de Bose (enkel reservewiel en metaalkleur als optie)

Dit is reeds mijn 7e leasewagen (en de 5e waarmee ik 4 jaar lang ga mee moet rondbollen), dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal (polo, ibiza, scenic, golf, bmw3, V40, talisman). Daarnaast heb ik ook nog een Berlingo (wagen van mijn vrouw)
Bij geen enkele heb ik ooit ernstige technische problemen gehad.

De talisman zit het dichtst bij de BMW3, en gaat er zelfs over. Gelijkaardige wegligging, comfort,... (met het enige verschil dat er veel meer opties inzitten voor dezelfde prijs).
De BMW3 was zeker niet beter of meer "premium" afgewerkt dan de Talisman. Ook heb ik nooit begrepen wat nu de voordelen zijn van achterwielaandrijving (maar ik heb ook nooit echt last gehad van de nadelen). BMW is even goed een volumemerk, maar door er een blauw-wit logo op te plakken verhoogt de subjectieve kwaliteit.

De Volvo V40 is een leuke auto, maar toch een dipje tussen de BMW en de Talisman. Motorisch uitstekend, maar klein, vooral achterin. De vering is ook minder goed (sompig op drempels, maar toch hard in putten en dit op 16" wielen). Wat mij het meest heeft gestoord aan deze auto is het openen van de deuren na een rit. Bij het openen van de bestuurdersdeur blijven de andere deuren vergrendeld (je krijgt ze wel van binnen open, maar niet van buiten, waardoor je extra moet openklikken om deuren met kinderslot te openen).
Kwaliteit van de lak en sterkte panelen was ook maar middelmatig (wel een stuk steviger dan een berlingo, maar veel zwakker dan de lak op een bmw en golf). De V40 had toch meer last van kleine lakfoutjes en kraste gemakkelijk (nog geen commentaar hierover op de Talisman, maar op het eerste zicht lijkt het mij wel steviger, maar de echte vergelijking is pas binnen 4 jaar). Dit laatste item vind ik toch belangrijk voor een leasewagen.

De meeste zaken zijn producteigenschappen.
- De verwarming van de Talisman lijkt mij ook gelijkaardig te reageren als die van de V40 (ook hier komt er niet zo snel warme lucht uit).
- Het beslaan van de ruiten heb ik ook eens ervaren. Dit is omdat de automatische hercirculatie aanstaat. De detectie voor luchtvervuiling gaat gemakkelijk naar "vervuild" waardoor binnencirculatie lang aanblijft.
- De automaat is super, hoewel ik nog de kleine subtiliteiten aan het inoefenen ben (vb. automatische start-stop regelen vanaf pedaal)
- Deuren openen wanneer ik wil (net zoals in een bmw, golf,...). Automatisch openen/sluiten is best speciaal.
- De tank is inderdaad niet zo groot, maar dit is een trend dat ook bij andere merken te zien is (vb V40 had ook een kleine tank. De ECO versie van de nieuwe V40 heeft zelfs maar 40 liter meer). Dit is vooral voor het terugdringen van de CO2 uitstoot bij testen (discussie over de zin/onzin ervan valt er even buiten)
- Voor de rest zitten de deurpanelen perfect, geen kraakjes of piepjes. Rijdt als een tapijt (hoewel goede feedback van de weg, toch uitstekende absorptie van putten en drempels).
- Bose geluid is zeer goed, maar de Volvo had ook een uitstekend systeem (de BMW had geen versterkt geluidsysteem, dus daar geen vergelijking mogelijk).
- De USB levert meer dan 500mah, waardoor de gsm deftig kan opgeladen worden.
- Bakje in de middenconsole is inderdaad onhandig. Heb dit op de bodem van de middenconsole gelegd.
- Automatische ruitenwisser is inderdaad niet gevoelig genoeg. Ook de automatische lichten gaan te snel aan uit (vb onder brug). Dit was beter geregeld op de V40.


Ik zie ook dat de thread-starter vooral problemen heeft met zaken die zelfs op mijn auto niet inzitten (dodehoek sensor, adaptive cc, automatische koffer,...). Meldingen staan bij mij enkel "visual only", dus geen last van stemmen (enkel bij navigeren zegt de navigatie iets).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Tnx voor feedback!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

berenburg
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door berenburg »

Bij mij ook vreemde afwijking bij voorscherm, even goed gekeken zat de onderste bevestigingsbout er niet in
Rare kwaliteitscontrole bij renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Bull
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2016 10:46
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Bull »

Voorstoelen zaten ook niet goed vast, kreeg hier zelfs een terugroepactie op. Bij 50 km p/u ribbels in de asfaltweg (vaak bij stoplichten) trilt de auto ook behoorlijk zelfs in comfort stand (18" velgen)
Bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt staat dit, naast een software update, hoog op het lijstje.
Huidige auto:
Talisman Limousine, 110 DCI, Intens, Gris Casiopee
R-Link2 8.7" Bose Surround

Vorige auto:
Megane III Coupe, Dynamique, 110 DCI, Noir Etoile
Arkamys 3D Surround

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Idd minder, rijcomfort is toch het minste wat je mag verwachten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

bakicc
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:28
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door bakicc »

Ik herken heel veel problemen ook met mijn talisman. Heel jammer. Zeker de navigatie is een pijnpunt, de renail megane met TomTom + live services werkte echt perfect. Nu kijk ik eigenlijk altijd via Google maps om de file's te controleren van de route. De navi geeft continue "korte" routes aan, druk je op OK, paar seconden later weer een pop-up om de vorige correctie weer te herleiden. Heel irritant! Ik heb ingesteld dat de navi pas een pop-up moet tonen als de route 15 min. kan besparen op file, maar hier lijkt de navi zich niks van aan te trekken. Echt hopeloos!!

De kaarten worden niet geupdate, de laatste update is 2015.06. Het isn u 2017. Dit kan toch niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Erg jammer idd, en dit betreft 'slechts' de navigatie.

Hopelijk vinden ze een nieuwe en competente productmanager




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

berenburg
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door berenburg »

Jammer dat zon mooie auto zo beroerd geproduceert word.
Hiervoor een megane waar niets aan mankeerde
Ruim 5 jaar gereden zonder een extra bezoek garage
De talisman al 6 x terug geweest en nog veel onvolkomenheden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Same here, erg jammer idd. Blijf wel zeggen dat de dealer (Bochane) zijn uiterste best doet. Die zit natuurlijk ook niet te wachten op een probleemauto. Hoop niet dat de Talisman dezelfde imago gaat krijgen als de Laguna 2 ( fase 1)... maar daar zijn ze hard naar op weg!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault
Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Renier »

Tja en dat was juist de hele reden vd nieuwe naam.... :?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Mooky »

Spijtig dat u zoveel problemen ondervindt met uw Talisman. Ik heb die ervaring met mijn wagen (gelukkig) niet (m.u.v. de navigatie, het update gat van de kaarten, en het nat worden van de achteruitkijkcamera). Ben erg tevreden. Neemt niet weg dat de klachten die u ervaart bestaan en serieus genomen moeten worden door Renault. Zij dienen deze passend en spoedig op te lossen.

Een aantal zaken hadden natuurlijk geconstateerd en verholpen moeten worden met de QC in de fabriek. Lijkt mij ernstige nalatigheid in de QC. Zeker, omdat Renault met de lancering van de Talisman had gehamerd dat deze sterk verbeterd is i.s.m. Daimler i.c.m. de investering van een slordige 420 miljoen euro in de fabriek in Douai...'

Ik lees dat u de Talisman als premium bestempeld. Dit etiket heeft Renault er zelf nooit opgeplakt. Dat gezegd hebbende realiseer ik mij dat een aantal van de problemen die u heeft (gehad) met de wagen onacceptabel zijn, en dat deze zo nooit aan u afgeleverd had mogen worden (ook de verantwoordelijkheid van de dealer).

Ik hoop dat het merendeel van uw klachten, problemen en defecten, zo niet alle, netjes en spoedig worden opgelost.
Opdat Renault hiervan leren moge.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Dank voor reactie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door jefb »

Tsja, Talisman ervaringen na 500km (Geleverd eind maart 2017, Grandtour Intens 110 EDC):

Positief:
-rijdt prima, schakelt zeer soepel
-geluid valt op goede baan mee
-rijhulpsysteem dat prima werkt: rijstrookwaarschuwing
-blijft zeer mooie wagen

Negatief:
-Bose audio: zeker niet beter dan gewone standaard installatie BMW E60 (kan Bose echt niet beter)?
-FM ontvangst zeer triestig, DAB-ontvangst valt soms weg
-geluidsniveau radio enz. niet snelheidsafhandelijk? Moet regelmatig aanpassen
-parkeersensoren achter: werken blijkbaar pas als je ergens tegenaan rijdt
-regensensor: blijft 's morgens wissen
-verwarmde spiegels: helft wordt maar na lange tijd ontwasemd (wat is dat in vergelijking met BMW)
-achterruitverwarming: zowat van hetzelfde, alleen is er na 10 min nog altijd nauwelijks iets weg...
-rijhouding: armsteun bestuurder staat enorm ver weg, moet ik misschien gaan liggen tegen de deur? Was mij zo tijdens de testrit niet opgevallen
-ritseltjes op verschillende plaatsen, op slechte wegen behoorlijk rollawaai
-verkeersbordherkenning zit er regelmatig naast
-moet blijkbaar volgens de dealer toch om de 15000km binnen voor onderhoud in plaats van 30000km?
-inpassing achterklep schuin, hoewel de dealer er vooraf op geattendeerd was
-wagen geleverd met 2(!) liter diesel (kon er onmiddellijk 50 liter bijdoen)
-geen boventapijtjes aanwezig

Kortom: deze auto heeft veel uitrusting, waarvan nog niet de helft behoorlijk werkt.
Het kan alleen maar beter gaan zeker? Heb alleszins geen zin om alle weken bij de dealer te staan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

Ik was een van de eersten die grote problemen meldde hier maar ben dus bij lange na niet de enige. Blijft een mooie auto maar bouwkwaliteit is bedroevend. Lijkt wel of het haastwerk is geweest.

Begint toch een beetje op een beerput te lijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

Afbeelding

Kwaliteit van de Talisman in 1 foto. Mat versleten na 12000km Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door jefb »

Had geen premium verwacht en wou wel eens iets anders. Ben dus afgegaan op het uiterlijk en de testwagen reed helemaal niet slecht (en de mijne trouwens ook niet), maar denk eraan om toch maar de BMW G31 te bestellen (zal morgen de bankrekening even checken, want heel ander budget :-))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door jefb »

Haha, de matjes in mijn BMW E60 525d van 2009 zien er na 240.000 km nog beter uit (kan nu geen foto van nemen, want staat in de garage voor zowat de eerste herstelling uit zijn carrière, nl. defecte airco)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Mooky »

Frankko schreef:Ik was een van de eersten die grote problemen meldde hier maar ben dus bij lange na niet de enige. Blijft een mooie auto maar bouwkwaliteit is bedroevend. Lijkt wel of het haastwerk is geweest.

Begint toch een beetje op een beerput te lijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Frankko schreef:
Kwaliteit van de Talisman in 1 foto. Mat versleten na 12000km Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Openheid is prima, en klachten melden ook. Ieder betaald immers voor een product dat na behoren hoort te werken. Werkt het niet, dan hoort daar natuurlijk een herstel bij met excuses. De dealer heeft hier ook een aandeel in. Als deze een gebrek constateert dient dit hersteld te worden en niet alsdanig 'klaar' worden afgeleverd aan de klant. Maar enige nuance is ook op zijn plaats. Zoals ik al eerder meldde, ik heb die ervaringen niet op eerder door mij genoemde 'klachten' na.

Weet niet waarom of hoe dat komt, want het blijft speculatie. Wellicht ben ik niet zo kritisch, of ontgaan die zaken mij(?) Maar dat is niet hoe ik mezelf zou omschrijven, eerlijk gezegd. Wellicht komt het omdat ik in een Talisman rij die voor de pers is gebruikt (?) Of misschien heeft het te maken met de bouwperiode? Is er een gemakzucht ontstaan in de QC?

De kofferbak die geopend kan worden d.m.v. een schopbeweging werkt bij mij vlekkeloos. De digitale radio geeft geen problemen, valt niet weg. Alle panelen lijnen netjes uit. En zo zijn er talloze dingen en systemen die hier wel werken en goed zijn. Ik ben niet iemand van absolute, dus als iemand zeg dat de Talisman (in zijn algemeenheid) bedroevend is gebouwd, of dat de kwaliteit opgesomd kan worden met een foto van een matje met een slijt plek krommen mijn tenen toch wel een beetje.

Edit: kleine correcties
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault
Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Adventure »

Komop nu .. met dat matje naar de dealer, deze ruilt hem direct om!!

Afbeelding
Life is Good, Enjoy the Ride... Renault :mrgreen:
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

berenburg
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door berenburg »

Iedere 12 k nieuwe matjes? Maak ik ze niet meer schoon
Ik kreeg van de dealer maten die hij zelf heeft laten maken omdat de renaultmaten k zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door rvdgaag »

Deze matten in mijn Espace van 13 maanden oud en 50K op de klok zien er nog uit als nieuw, wellicht een exemplarisch probleem of geen naaldhakken dragen in de auto :-)
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault
Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Adventure »

rvdgaag schreef:....of geen naaldhakken dragen in de auto :-)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door jefb »

Er zijn blijkbaar verschillende Talisman matten. Heb juist de mijne opgehaald, zien er stuk anders (degelijker) uit dan diegene die in de accessoire lijst staan en voor minder geld (wel Talisman logotje, geen Renault logo) en passen perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Wanneer de matten het enige probleem zouden zijn bij de Talisman, zeg ik .... perfecte auto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door TBiRD »

Mijn matten zien er nog als nieuw uit mede doordat ik de standaard niet gebruik en een rubberen mattenset heb :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault
Gebruikersavatar

lagunaphIII
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jun 2010 23:00
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door lagunaphIII »

Hoe komt u er nou bij dat een Talisman premium zou zijn?
Het is toch gewoon een Renault...

Helaas met de bekende habbie babbie kwaliteit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

lagunaphIII schreef:Hoe komt u er nou bij dat een Talisman premium zou zijn?
Het is toch gewoon een Renault...

Helaas met de bekende habbie babbie kwaliteit

Prima, dan is het geen premium auto, wat jij wil.

Primair punt blijft dat, premium of niet, de auto op de genoemde punten gewoon goed moet zijn en dat is niet het geval.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault
Gebruikersavatar

lagunaphIII
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jun 2010 23:00
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door lagunaphIII »

Dat laatste ben ik het dan wel weer mee eens, wederom slechte beurt van Renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

berenburg
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door berenburg »

Dealers zijn bekent met de problemen, ik vind het nog steeds een slechte zaak dat autos met bekende problemen met de klant meegegeven worden.
Die vervolgens 4 of 5 keer terug moet komen als hij wat vind.
Dat een geheel nieuwe auto problemen heeft die in nieuwere fases vanuit de fabriek opgelost gaan worden
Okay maar na 1.5 jaar moet de dealer toch op de hoogte zijn van de problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault

larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door larsdijkstra 16v »

Alle dealers zijn op de hoogte van de problemen. Als er tijdens afleveren geen rode OTS op zit (herstelactie die direct moet gebeuren,auto mag niet mee) gaat auto mee. Vind wel dat alles netjes afgehangen moet worden, lang niet alle dealers doen dat.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault
Gebruikersavatar

lagunaphIII
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jun 2010 23:00
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door lagunaphIII »

larsdijkstra 16v schreef:Alle dealers zijn op de hoogte van de problemen. Als er tijdens afleveren geen rode OTS op zit (herstelactie die direct moet gebeuren,auto mag niet mee) gaat auto mee. Vind wel dat alles netjes afgehangen moet worden, lang niet alle dealers doen dat.
Dat klinkt toch ook niet al te premium, dat afhangen
De naden schelen op de verschillende plekken enorm, anno 2017.

Een premium merk als Mercedes bouwde 20 jaar gelden al auto's waar alle naden overal exact gelijk zijn.

Niks afhangen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


MyRenault
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht