Bouwjaar : ______2006_________
Brandstof : __________lpg_____
Beste allemaal,
Ik ben sinds kort de eigenaar van een Grand Scenic op lpg uit 2006 gekocht van particulier, ik dacht dat er niet veel mis kon zijn met een km stand van 126000...

De auto is niet dealer onderhouden en ik ben momenteel aan het uitzoeken wat me te wachten staat.
Ik ben er achtergekomen dat de bobine's onder de olie zitten, ik heb mij laten vertellen dat dit niet goed is en dat de klepdeksel pakking moet worden vervangen. Bij het uitlezen van het systeem geeft de 2e bobine een foutmelding en dit zou een gevolg kunnen zijn van de lekkage??
Sporen van lekkage koelvloeistof op het motorblok, en de koelvloeistof is blauw ipv rood. Is dit inderdaad per definitie fout? Is dit systeem door mij zelf af te persen om de lekkage te vinden?
De stuurinrichting heeft te veel speling, één garage zegt dat dit komt door het lager van de schokbreker en een stuurkogel, een andere garage beweert dat het beide stuurkogels zijn en dat je het schokbreker lager niet belast kan controleren.
Andere kwalen als een verstopte parfan afvoer heb ik dankzij jullie al kunnen oplossen.
Alvast bedankt!