Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Bullbars zijn sinds 2007 verboden. Zie het bericht van 2006 hieronder.
Het verbod hing in de lucht en het besluit is nu gevallen. Minster Peijs verbiedt vanaf 25 mei 2007 de metalen bullbars op auto’s. Kunstof bullbars mogen nog wel, omdat deze beter meegeven in geval van een ongeluk, waardoor ze minder ernstig letsel opleveren bij botsingen met voetgangers, fietsers en motorrijders.
Aan de kunstof bullbars worden nog wel eisen gesteld als het gaat over de lengte, dikte, grootte, de verhoudingen, het soort materiaal en tevens mogen de bullbars geen punten bevatten. Voor nieuwe auto’s die na 24 november 2006 voor een typekeuring komen gelden dan al de nieuwe regels
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Citaat uit de publicatie:
"De bullbar heeft in elk geval een EG-typegoedkeuring volgens Cobra en is daarmee bekeuringsvrij wat dat betreft."
Ik wil hem er beslist niet op. Ik ga dus ook niet uitzoeken of het al dan niet is toegestaan.
Renault Captur Energy TCe 90 Stop en Start Dynamique, Ivoire/Noir Etoilé
Zipper bekleding stof Noir, interieur Zwart
Wielen 17" Diamantee Noir, 16" Brock RC 14 met Continental WinterContact TS830
Pack City Camera
Armsteun
Xenon (Pilot)
Waxoyl
Niet dat ik er zelf een zou willen hebben, heb ik intussen toch nog even verder gezocht en dit gevonden.
De staatscourant van juni 2007 vermeld het volgende:
Persbericht ministerraad, 1 juni 2007;`Ministerraad stemt in met nieuwe regelgeving 'bullbars'
De ministerraad heeft op voorstel van minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat besloten dat een auto die na 24 mei 2008 in het verkeer wordt gebracht alleen een bullbar mag hebben als die een EG-typegoedkeuringsmerk heeft dat hoort bij dat type auto.
Volgens de nieuwe regels moeten bullbars voor personenauto's en bedrijfsauto's tot 3,5 ton voldoen aan testvereisten. Aangetoond moet worden dat zij dusdanig zijn ontworpen dat de veiligheid van voetgangers en fietsers wordt verbeterd en dat het aantal verwondingen wordt verminderd.
Een bullbar is over het algemeen een van ronde buizen gelaste constructie, die is bedoeld om de voorkant van een auto te beschermen. Het is sinds 25 mei 2007 al verboden niet goedgekeurde bullbars en nieuwe auto's met niet goedgekeurde bullbars in voorraad te hebben, te koop aan te bieden of af te leveren. (RVD, 01.06.2007)
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
Sorry, ik vind het persoonlijk een beetje overkill. Maar smaken verschillen
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Neee heeeelemaal niet, dit is een pushbar met goedkeuring certificaat.
Zit niet aan chassis gemonteerd, louter aan bumper en voorzijde onder.
Groetjes,....
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut