bumper trim kopen. waar ??
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 mar 2016 19:49
- Actief als: particulier
bumper trim kopen. waar ??
Goedendag,
Ik heb onlangs een Scenic ph2 van 2005 gekocht, waar ondanks de parkeer sensoren de vorige eigenaar toch geregeld een taaie struik aan tikte, en de trim (kappen op de achter bumper) niet meer mooi zijn. Ook was deze eigenaar niet echt zuinig met spullen in de kofferbak leggen. Dus ik wil graag deze kappen compleet vervangen of laten spuiten in auto kleur.
waar (buiten de dealer) zijn zulke dingen te koop ?
Ik weet ze ook niet te vingen via Google, omdat ik niet weet hoe die dingen heten.
Ik heb onlangs een Scenic ph2 van 2005 gekocht, waar ondanks de parkeer sensoren de vorige eigenaar toch geregeld een taaie struik aan tikte, en de trim (kappen op de achter bumper) niet meer mooi zijn. Ook was deze eigenaar niet echt zuinig met spullen in de kofferbak leggen. Dus ik wil graag deze kappen compleet vervangen of laten spuiten in auto kleur.
waar (buiten de dealer) zijn zulke dingen te koop ?
Ik weet ze ook niet te vingen via Google, omdat ik niet weet hoe die dingen heten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Re: bumper trim kopen. waar ??
Auto demontage bedrijven , genoeg aanbod , zeker als je ze wilt laten spuiten.
Hide post links |
-
nou ja, het gaat dan om nieuwe. spuiten doe ik als ik de oude bekraste er op laat zitten. ik wilde eens zien wat zo'n trim compleet nieuw kost. vind dat matt ook wel mooi.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Buiten de dealer , nergens anders te koop , helaas.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 01 nov 2023 17:02
Op verschillende websites kan je deze nieuw aankopen. Alleen niet van Renault zelf. Vaak wel alleen met grondlaag. Dus zelf nog spuiten en afwerken etc...
Bijvoorbeeld hier: http://www.artaparts.nl/renault-renault ... lles/0/338
Ik was zelf op zoek naar hetzelfde omdat ik met een combinatie zit van een zilverkleurige SCENIC II phase 2 maar met de (lelijke) naakte plastiek donkergrijze bumpers/strips. Ik had al hier en daar geïnformeerd hoe ik deze het goedkoopst kan spuiten in carrosseriekleur, maar voorlopig nog niets gevonden. Of te duur.
Ik weet wel dat het ergens beter is om een setje dat al gespoten is te kopen en deze te overspuiten, op die manier hoef je niets te schuren, grondlaag spuiten, schuren etc.... omdat dit er al opzit natuurlijk. Een bumper spuiten vraagt veel meer tijd en speciale lak dan gewoon een stuk plaatwerk. Bumpers krimpen en zetten uit bij koude en warmte. Na paar maanden kan je lak er gewoon afschilferen als je het verkeerd aanpakt.. Als ik hier verkeerd ben, dan hoor ik het graag.
Maar vindt nu maar een verkoper die een compleet setje wil verkopen...
Ik vind het er persoonlijk veel mooier uitzien, beide in dezelfde kleur. En ook qua doorverkoopwaarde.
Bijvoorbeeld hier: http://www.artaparts.nl/renault-renault ... lles/0/338
Ik was zelf op zoek naar hetzelfde omdat ik met een combinatie zit van een zilverkleurige SCENIC II phase 2 maar met de (lelijke) naakte plastiek donkergrijze bumpers/strips. Ik had al hier en daar geïnformeerd hoe ik deze het goedkoopst kan spuiten in carrosseriekleur, maar voorlopig nog niets gevonden. Of te duur.
Ik weet wel dat het ergens beter is om een setje dat al gespoten is te kopen en deze te overspuiten, op die manier hoef je niets te schuren, grondlaag spuiten, schuren etc.... omdat dit er al opzit natuurlijk. Een bumper spuiten vraagt veel meer tijd en speciale lak dan gewoon een stuk plaatwerk. Bumpers krimpen en zetten uit bij koude en warmte. Na paar maanden kan je lak er gewoon afschilferen als je het verkeerd aanpakt.. Als ik hier verkeerd ben, dan hoor ik het graag.
Maar vindt nu maar een verkoper die een compleet setje wil verkopen...
Ik vind het er persoonlijk veel mooier uitzien, beide in dezelfde kleur. En ook qua doorverkoopwaarde.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 19 jun 2022 17:39
Ik heb zelf ook een zilvergrijze uit 2008 waar deze delen week in kleur zijn maar dit is mat, volgens mij is dit standaard zo bij alle kleuren.seenikII schreef: Ik was zelf op zoek naar hetzelfde omdat ik met een combinatie zit van een zilverkleurige SCENIC II phase 2 maar met de (lelijke) naakte plastiek donkergrijze bumpers/strips. Ik had al hier en daar geïnformeerd hoe ik deze het goedkoopst kan spuiten in carrosseriekleur, maar voorlopig nog niets gevonden. Of te duur.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 01 nov 2023 17:02
Mijn model is ook uit 2008. Maar ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Een foto zal alles duidelijk maken (snel even wat beelden vanop Google gehaald):SmitLC schreef: Ik heb zelf ook een zilvergrijze uit 2008 waar deze delen week in kleur zijn maar dit is mat, volgens mij is dit standaard zo bij alle kleuren.
Links is zoals mijn wagen nu is, rechts zou leuk zijn. Je ziet duidelijk dat de donkergrijze bumpers en strips in dezelfde kleur gespoten zijn als de rest van de wagen. Naar wat ik weet, was het een optie op de Scenic II (alleen bij phase 2?) en bij de laatste reeks van de Scenic II (2009) standaard.
Ik wil hier zeker niet het topic van marcofr kapen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Lid
Ik snap precies wat je bedoelt, wat ik bedoel is dat deze delen wel in dezelfde kleur zijn als de rest van de auto maar dan niet glimmen zoals de rest van de auto, dit maakt het spuiten een stuk makkelijker.
Hide post links |
-
- Lid
Hier nog een plaatje van een rode waarop goed is te zien wat ik bedoel.

Hide post links |
-
Mijn auto gaat vanmiddag al naar de spuiter, alwaar de vóór en achter bumper gedemonteerd worden en compleet in auto kleur gespoten gaan worden. Ook de matte kap op de kofferklep uiteraard ......
@ Seenikll: het word door een auto schade herstel bedrijf gedaan. Dus geen achteraf scheurende plastic delen ofzo .....
De auto krijgt vervolgens een complete polijst beurt, poetsbeurt enz. Dus einde van deze week hebben wij een mooie nette en glimmende Scenic voor de deur !!
ik maak wel effe wat foto's van de vóór en na behandeling. Mischien zet het wat mensen aan het denken.
ik koop wel gelijk zo'n chrome bescherm strip voor boven op de bumper. Ziet er naar mijn mening wel mooi uit, en uiteraard gelijk beschermend.
@ Seenikll: het word door een auto schade herstel bedrijf gedaan. Dus geen achteraf scheurende plastic delen ofzo .....
De auto krijgt vervolgens een complete polijst beurt, poetsbeurt enz. Dus einde van deze week hebben wij een mooie nette en glimmende Scenic voor de deur !!
ik maak wel effe wat foto's van de vóór en na behandeling. Mischien zet het wat mensen aan het denken.
ik koop wel gelijk zo'n chrome bescherm strip voor boven op de bumper. Ziet er naar mijn mening wel mooi uit, en uiteraard gelijk beschermend.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-