Cabasse audiosysteem

Plaats reactie

Topic author
Ackertje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Cabasse audiosysteem

Bericht door Ackertje »

Hallo,

Ik heb een Grand Espace uit 2004, uitvoering initiale. Ik ben niet tevreden over de audio installatie.
Wil deze er helemaal uit laten halen en dan een nieuwe radio, versterker en speakers erin laten zetten.
Ik wil graag een MP3 speler aan kunnen sluiten, BT telefoon en meer power kwa geluid.

Ik begrijp dat ik dan waarschijnlijk niet meer de stuurbediening kan gebruiken en de radio informatie kan aflezen in het display in het dashboard. Maar ik ga er wel vanuit dat verdere informatie die niks te maken heeft met de radio het wel blijft doen?

Heeft iemand dit al eens gedaan? Zoja, dan hoor ik graag wat je ervaring is.

Gr Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

Je moet het systeem laten zitten, het is een geweldig systeem! Er zit een aux uitgang op de radio daar kan je Ipod of MP3 speler op aansluiten. De speakers zijn bagger, dat weer ik wel. Ik heb ze zelf laten vervangen door Pioneer speakers en ik heb nu een prachtig geluid. Ook heb ik een Parrot bluetooth systeem, werkt prima in combinatie met deze radio.

Wat misschien een andere oplossing is, is bij renault de cd wisselaar van de Espace IV phase 2 bestellen. Die kan MP3's afspelen en je kan alle info op het scherm nog zien (ga ik van uit) Icm met wat nieuwe speakers zou dat een goeie oplossing zijn. (als het werkt want ik heb het nooit geprobeert.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

Helemaal mee eens! Eerst maar eens de prut speakers van Renault eruit en door degelijke vervangen.
De speakers moeten immers het geluid maken. Die van Renault zijn letterlijk van karton.... :?

Ik heb ook Pioneers in mijn Megane II. TS-Q131C voor (13 cm 2-weg compo setje) en TS-E1396 achter (13 cm coaxiale 3-weg).

Helaas kunnen er in de meeste Renault's maar 13 cm speakers en vaak is de inouwdiepte ook nog erg beperkend (in ieder geval bij de Megane/Scenic), waardoor niet veel merken/modellen zullen passen.

En ik heb op mijn Tunerlist Cabasse radio ook een Nokia BT carkit en iPod interface zitten...
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Ackertje
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Ackertje »

Northwestern schreef:Je moet het systeem laten zitten, het is een geweldig systeem! Er zit een aux uitgang op de radio daar kan je Ipod of MP3 speler op aansluiten. De speakers zijn bagger, dat weer ik wel. Ik heb ze zelf laten vervangen door Pioneer speakers en ik heb nu een prachtig geluid. Ook heb ik een Parrot bluetooth systeem, werkt prima in combinatie met deze radio.

Wat misschien een andere oplossing is, is bij renault de cd wisselaar van de Espace IV phase 2 bestellen. Die kan MP3's afspelen en je kan alle info op het scherm nog zien (ga ik van uit) Icm met wat nieuwe speakers zou dat een goeie oplossing zijn. (als het werkt want ik heb het nooit geprobeert.)
Ik heb te horen gekregen dat er op mijn radio geen AUX in op zit.
En heb je de parrot op de radio aangesloten?

Gr Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21