Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hoi ik heb pas een megane cabrio gekocht uit 97
met een elektrisch dak
Alleen lukt het me niet om het dak te openen
Het enige wat ik hoor is een piep geluid (net of je iets fout doet ofzo)
In het kort de procedure voor het openen van het dak:
- Draai de centrale ontgrendel hendel een kwart slag opdat de grendels los zijn en duw het dak een eindje omhoog.
- Druk nu op de toets voor het openen/sluiten van het dak en houd deze ingedrukt totdat het dak volledig geopend is, en de afdekplaat volledig gesloten is.
- Het dak zal aan de voorzijde een eindje omhoog gaan en aan de achterzijde opklappen om de afdekplaat vrij te maken. Hierna klapt de afdekplaat open, waarna het dak zich in de opbergruimte vouwt. De afdekplaat sluit zich. Wanneer deze geheel gesloten is zal een luide pieptoon dit aangeven.
Voor het sluiten van het dak:
- Druk de toets voor het openen/sluiten van het dak in en houdt deze ingedrukt totdat het dak niet verder gaat.
- De afdekplaat zal openen en het dak omhoog komen. De afdekplaat zal sluiten waarna het dak naar beneden vouwt tot op de afdekplaat. Tevens komt dan de voorzijde een eind omlaag.
- Trek het dak verder dicht aan de centrale hendel. Draai deze een kwart slag om het dak te vergrendelen.
Het dak kan alleen geopend en gesloten worden indien de motor loopt, de versnelling in vrij of neutraal/parkeren staat en de handrem is aangetrokken.
Indien de volgende procedures goed nagevolgd worden zouden er zich geen problemen moeten voordoen.
Is dit wel het geval, neem dan contact op met uw Renault Dealer.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goeiedag beste Renault liefhebbers,
Mijn schoonouders rijden met een Renault megane II coupé/cabriolet 1.9 dci bj. 2004 waarvan de koelvloeistof verdwijnt tussen het blok , auto is binnen geweest in garage en die wist te vertellen dat de...
De wagen trekt wel goed op, hij doet het niet altijd.
Aan de batterij meet ik 14,3 V
Ik weet niet zeker of de oorzaak te vinden is aan de ontsteking, of bijvoorbeeld iets aan het vliegwiel.
De koppeling is vrij straf.
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie
Ik ben bezig om mijn kachel ventilator te demonteren omdat er heel veel blad in zit,
De ventilator zit aan de bestuurderskant, en bij het weghalen van het interieur filter en huis zie ik em zitten.