camera uitbreiden?

Plaats reactie

Topic author
advanbrunschot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:48
Actief als: particulier

camera uitbreiden?

Bericht door advanbrunschot »

Mijn Talisman is uitgerust met het herkennen van verkeersborden, daarom zal er achter de voorruit een camera geplaatst zijn. En die camera heeft een sensor die de beelden doorstuurt naar iets wat de herkenning van de verkeersborden doet. Nu had ik gedacht, die beelden kun je toch opslaan op een geheugenkaart en dan heb je een dashcam die perfect weggewerkt is.

Zou Renault daar niet aangedacht hebben (dan mogen ze mijn idee kopen), of zijn er andere dingen die deze toepassing tegen houden?
Renault Talisman Estate 150EDC Intense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: camera uitbreiden?

Bericht door cortrans »

Helaas is dit geen “gewone” camera zoals een dashcam dus uw idee gaat niet helemaal op (als is ie leuk bedacht).
Het ook een soort database van gegevens, want hij leest niet echt de verkeersborden (goed te zien bij tijdelijke werkzaamheden bijvoorbeeld)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
advanbrunschot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:48
Actief als: particulier

Re: camera uitbreiden?

Bericht door advanbrunschot »

Ik had juist de indruk van wel, want als ik ergens een snelheidsbord zie wat volgens mij tijdelijk is, dan komt toch de juiste snelheid in beeld. Ik zal het eens gaan testen, gewoon het bord afdekken. Of zou dat niet verstandig zijn?
Renault Talisman Estate 150EDC Intense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: camera uitbreiden?

Bericht door cortrans »

Haha, probeer het, en je weet het.
Ik lees het wel in de krant


Verzonden vanaf mijn iPhone 7
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
advanbrunschot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:48
Actief als: particulier

Re: camera uitbreiden?

Bericht door advanbrunschot »

Ik vond het idee van een database met de snelheidsborden de moeite om er eens verder naar te kijken. De test om een bord af te gaan dekken, ga ik toch maar niet uitvoeren. Met deze komkommertijd voor de pers zou ik dan mogelijk het nieuws halen en dat wil ik niet echt.
Ik rij regelmatig door de polder over een weg naar een brug met een gewichtsbeperking aangeduid door het verkeersbord. Dit lijkt best veel op een bord van een snelheidsbeperking. Mijn Talisman denkt dat kennelijk ook en geeft dat ook aan in het dashboard en op het navigatiescherm, maar dan wel met getal 20. En enkele honderden meters verder verdwijnt de aanduiding 20 weer, maar op dat stuk weg staat helemaal geen enkel verkeersbord.
Ik ga er vanuit dat als het een database is met de snelheden gekoppeld aan de GPS-positie, dan dit bord er dan niet in zal staan.
Vandaar dat ik nog steeds gok op de camera die de borden langs de weg scant. En dan nog steeds mijn vraag van waarom niet uitbreiden met een geheugenkaart en te gebruiken als een dashcam.

AfbeeldingIMG_6042 by advanbrunschot

AfbeeldingIMG_6043 by advanbrunschot
Renault Talisman Estate 150EDC Intense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: camera uitbreiden?

Bericht door cortrans »

Als het echt via een camera werkte zou hij elk verkeersbord moeten herkennen........ En dat doet hij dus niet..........
dus........ :doh:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
advanbrunschot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:48
Actief als: particulier

Re: camera uitbreiden?

Bericht door advanbrunschot »

Zou dat echt zo zijn? Of herkent het algoritme een rond wit bord met rode rand en zwarte cijfers erin? Er zijn hier een aantal nieuwe wegen op het industrieterrein. Ik hoop dat daar ergens een dergelijk snelheidsbord komt te staan en als de auto het bord dan wel herkend, dan kan het niet uit een database zijn.
Renault Talisman Estate 150EDC Intense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: camera uitbreiden?

Bericht door A110 »

De camera en ECU (rekeneenheid) zijn één geheel. Deze zijn zo geprogrammeerd dat deze unit verkeersborden kan herkennen, wegbelijning en voorliggers kan herkennen.
De radar die achter de bumper/voorfront zit weggewerkt kan dan weer de afstand detecteren. Camera en radar werken dus samen op die manier kunnen ze ervoor zorgen dat er een ingreep ingezet kan worden door de auto te laten afremmen of afstand te houden voor de adaptieve cruise-control.

Het zijn zeer ingewikkelde systemen en moeten ook goed gekalibreerd zijn. Zelfs na het wisselen van zomer/winter wielen met andere hoogte moet het al opnieuw gekalibreerd worden.

Dus het is niet een camera die je als dashcam kan gebruiken. Daar is de software niet voor gemaakt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
advanbrunschot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:48
Actief als: particulier

Re: camera uitbreiden?

Bericht door advanbrunschot »

Ik snap ook wel dat het geen kwestie is van ergens een slot maken voor een geheugenkaart. Maar als je een objectief heb met daarachter een sensor, dan heb je al best veel om er een digitale camera van te maken. En die op die manier te gebruiken als dashcam.
Renault Talisman Estate 150EDC Intense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht