Gisteren, zaterdag, heeft hij mij weer in de steek gelaten.
Dit is de tweede keer binnen een jaar. (zie eerder in dit topic twee pagina's terug)
Ditmaal stond ik met een kofferbak vol boodschappen bij de supermarkt en de startmotor draaide maar de motor sloeg niet aan.
Zegt het display “STOPPEN OM BESCHADIGING VAN DE MOTOR TE VOORKOMEN” en even later “FOUT IN ESD”.
Nog een paar keer geprobeerd maar het zelfde resultaat.
Renault Service gebeld en die zouden iemand sturen maar dat kon wel drie kwartier duren.
Ondertussen familie gebeld om mijn vrouw en de boodschappen op te halen, zat ook diepvries bij.
Monteur komt en stapt in de auto en hij start gewoon, ik balen.
Toen hij zijn handterminal op de auto aansloot (aansluiting zit onder het rubberen matje bij de SD-kaart) zag hij dat er twee fouten in het geheugen waren gedumpt maar dat hij nu geen fout meer aangaf.
Een fout in het motormanagement en een fout in de EDC- versnellingsbak, het display gaf toch duidelijk aan “ESD”.
Hij was van een bergingsfirma en adviseerde mij om naar de dealer te gaan omdat deze meer in de computer kan zien dan dat hij in zijn terminal zag.
Nou vooruit dan maar weer, hele zaterdag naar de klo*&#!.
Bij de dealer werd mij vertelt dat het niet goed was, toen ze de Captur op de computer hadden aangesloten kregen ze een melding van Renault dat er een onderdeel vervangen moest worden maar de monteur kon niet vertellen wat, het was een automatisch berichtje.
Omdat hij het nu wel weer doet “mocht” ik hem wel weer meenemen naar huis.
Maandag moet ik mijn Captur bij hen langsbrengen en dan gaan ze met Renault bellen over hoe en wat.
Ik ben benieuwt wat hier uit komt, ik had net weer een beetje vertrouwen in mijn Captur gekregen na mijn vorige debacle maar dat is weer in een klap weg.
Ik heb meer dan twintig jaar met NISSAN gereden, 1x Bluebird, 3x Primera, 2x Qashqai en ben al die tijd alleen maar bij de garage geweest voor onderhoud dus dit valt mij vies tegen.
Word vervolgt…………………….