Carminat Bestemming invoeren

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
CJB
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:41
Actief als: particulier
Locatie: 1703 RR

Carminat Bestemming invoeren

Bericht door CJB »

Sinds kort een nieuwe Laguna met het carminat systeem en geintegreerde telefoon. Was ik gewend aan een VDO MS4200 waar je altijd onder het rijden een bestemming kon invoeren blijkt dat bij het Carminat systeem vele functies tijdens het rijden zijn geblokkeerd waaronder een bestemming invoeren. Zelfs het telefoonboek kan niet opgeroepen worden tijdens het rijden om een nummer te selecteren wat toch wel een hele beperking is van het geintegreerde telefoon systeem. Juist met deze blokkering gaat men andere trucs uithalen om te kunnen bellen wat veel gevaarlijker is. Alleen van te voren opgenomen namen/nummers die met stem kunnen worden opgeroepen kunnen gebeld worden. Verder kunnen alleen bestemmingen in het adres boek opgeroepen worden die van te voren zijn vastgelegd of het navigeren met de cursors om een bestaande route te veranderen wat volgens mij net zo de aandacht afleidt van het verkeer dan eenbestemming invoeren. Ook vele instellingen kunnen niet tijdens het rijden opgeroepen/veranderd worden.

Het is wettelijk niet verboden en niet gevaarlijker een bestemming in te voeren dan in een handsfree telefoon een nummer te zoeken en te bellen. Ik vind dat leveranciers van dit soort systemen niet op de stoel van de wetgever moeten gaan zitten en elke gebruiker, al dan niet via een optie, alle functies ook tijdens het rijden beschikbaar moeten stellen.

Wie heeft deze ervaringen ook en heeft daar al een oplossing voor gevonden?

p.s. OOk natuurlijk bij de dealer aangemeld maar dat is al weer 2 weken geleden en daar vewacht ik niet zo veel van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Hallo,

Zover ik weet is hier niets aan te wijzigen.
Deze blokkering is ingebouwd zodat de bestuurder zijn/haar aandacht meer bij de weg kan houden, wat dan weer veiligheidsverhogend is.
En zoals een ieder weet heeft Renault veligheid de laatste jaren erg hoog zitten.
De enige mogelijkheid is om de telefoon en het navigatiesysteem een keer goed in te stellen. Kan je een leuk avondje mee zoet zijn denk ik zo.

Succes ermee.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
CJB
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:41
Actief als: particulier
Locatie: 1703 RR

Bericht door CJB »

Leuk bedacht Antonio maar we leven niet in een statische wereld. Als ik eenmalig alles inbreng en er komt niets bij dan is dat een oplossing. Maar vandaag belt een klant waar ik naar toe moet en voer het nieuwe telefoonnummer in het adresboek van mijn telefoon in. Auto staat geparkeerd. Er belt nog een nieuwe klant waar het nummer van wordt vastgelegd in mijn telefoon. Nu ga ik op weg en moet ineens die klant bellen. Helaas kan ik niet in mijn telefoonboek kijken en is er ook geen tijd geweest om elk nieuw nummer of bestemming onmiddelijk in het Carminat systeem op te nemen waarvan trouwens het aantal telefoonnummers dat opgeslagen kan worden beperkt is!! IK ga trucs uithalen om toch te bellen wat veel en veel gevaarlijker is en alleen maar afbreuk doet aan de kennelijk bij Renault zo hoog in het vaandel staande veiligheid. ALs de veiligheid dan zo belangrijk is dan moet je alles in het systeem blokkeren want elke handeling leidt de andacht af dus ook het instellen van opties die nu onder het rijden wel toegangkelijk zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

En daarom gebruik ik liever mijn gewone telefoon met bluetouth headset, ipv de autotelefoon...
Maar is bij jouw navigatie ook niet de optie om het nummer op te noemen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht