Carminat DVD vs Carminat TomTom+ Arkamys 3D Sound System?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 5042

Carminat DVD vs Carminat TomTom+ Arkamys 3D Sound System?

Bericht door Verwijderd 5042 »

Binnenkort zal ik een nieuwe leasewagen mogen kiezen en ik was eens aan het rondkijken voor opties voor de Renault Megane III Grand Tour

Ik vroeg me hierbij af wat de beste keuze is:

ofwel

Carminat DVD + handenvrije Kit Bluetooth en wisselaar 6CD's in front

ofwel

Carminat TomTom + Radiosat 3D Sound by Arkamys, mono-CD, MP3, Plug & Music + handenvrije Kit Bluetooth

Bij dit laatste, zit deze handvrije Bluetoothkit ingebouwd of gaat het over iets extern?
Is de GPS met TomTom beter dan de DVD-versie?

Dank bij voorbaat voor jullie raad :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Heb zelf de DVD versie met 6 CD wisselaar en handsfree Bluetooth in de Laguna (was toen nog geen TomTom versie leverbaar).

Ik zou nu echter absoluut kiezen voor de TomTom versie. Heb zelf nog een paar jaar oude TomTom One en die is vele malen beter dan het dure Carminat systeem. Lees hier op het forum ook alleen maar positieve verhalen over de TT versie. Denk dat Renault op termijn hun eigen Carminat zelfs helemaal gaat loslaten.

Grootste voordelen tov Carminat zijn: bedieningsgemak, duidelijkheid vd kaarten en vooral de update frequentie van het kaartmateriaal (TomTom minstens 4x per jaar vs Carminat maar 1x per jaar :? )

Hoe de Bluetooth carkit vd TT versie werkt weet ik niet, bij de Carminta versie werkt het prefect en het complete systeem is met je stem te bedienen.

Is er nog een verschil in het audio gedeelte tussen beide systemen?
Het Carminat DVD systeem is het top-of-the-line systeem wat Renault in de Laguna leverde wat vermogen betreft. Klinkt prima, al heb ik er later nog wel een actieve subwoofer op aangesloten 8)
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 5042

Bericht door Verwijderd 5042 »

Thanks voor de snelle reactie!

Is de navigatie bij Carminat DVD zonder 3D-beeld zoals een TomTom of nog anders? En is de Carminat-software voor de rest nog ok of toch eerder onhandig? Zijn verder de updates voor TomTom betalend of gratis?

Is het waar dat je bij het Carminat DVD-systeem geen AUX of USB-aansluiting hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Re: Carminat DVD vs Carminat TomTom+ Arkamys 3D Sound System

Bericht door Socrates »

Hmm, ik vind de Carminat nauwkeuriger dan de tomtom. De tomtom vertrouwt alleen op GPS signalen en moet dus eerst even een locatie vinden (maar dat gaat heel snel). Carminat leest o.a. ook de pulsen van de wielen uit.

Met carminat kun je dus in een parkeergarage of tunnel rijden zonder GPS ontvangst terwijl het systeem gewoon werkt.
Ik heb beide systemen gehad en ik zou voor carminat kiezen omdat ik het nauwkeuriger en sneller vind.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht