Carminat navigatie zonder cd's

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie

Topic author
liner
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Carminat navigatie zonder cd's

Bericht door liner »

Hallo,

Ik hoop dat ik alles goed doe, want ik ben vandaag nieuw op dit forum. Mochten er dingen verkeerd gaan, wil iemand mij daar dan op wijzen. Merci!
Mijn naam is Erwin, ik woon in Heemskerk en ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Scenic RX 4 uit 2000. Ziet er nog prachtig uit en rijdt geweldig. Gekocht bij een garage die 2e hands auto's verkoopt. Geen dealer.

Door mijn goedgelovigheid bij de verkoop ben ik er vanuit gegaan dat de cd die meegeleverd werd (een illegale met als opschrift: talen cd navigatie systeem renault scenic normaal + RX4) gewoon zou werken.
Helaas blijkt dit niet waar te zijn.

Ik krijg allereert de melding dat er geen cd in de speler zit (een carminat cd speler van Philips, onder de passagiersstoel geplaatst). Wanneer ik vervolgens de bijgeleverde cd invoer krijg ik als melding dat het een foutieve cd is.

De afgelopen dagen ben ik wat aan het rondsurfen geweest om na te gaan wat voor systeem ik nu precies heb en ik denk dat het gaat om Carminat Informee 1. Ik heb een groot (nou ja, groot) kleurenscherm midden /boven op het dashboard zitten. Ik kan met een draaiwieltje/drukknop door de instellingen scrollen en klikken.

Bij de systeeminfo vind ik de volgende gegevens:
- serienr: SY587/62
- HW nr:0209
- SW nr:0250
- prod week: 42
- prod month :00

Volgens mij heb ik een kaarten cd nodig om te starten en kan ik daarna de talen cd gebruiken .
Heeft iemand een idee of dit een juiste gedachte is? En klopt mijn idee over welk systeem ik heb?

Alvast bedankt voor de moeite.

Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 mei 2025 11:52
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

De talen cd heb je volgens mij maar éénmalig nodig, namelijk om eventueel de talen van het systeem te wijzigen.
Daarna heb je een kaarten cd nodig, die je in het systeem laat zitten.

Deze kaarten cd's zijn te koop bij onder andere Navteq, of als je niet persé de meest recent wilt, kun je op marktplaats kijken, maar let wel op wat je je dan in de handen laat drukken.

http://renault.navigation.com/is-bin/IN ... elcomePage

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
liner
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2

Bericht door liner »

Bedankt voor je reaktie!

Na wat gemopper bij de autohandelaar heb ik uit een andere Renault occassion een kaarten CD Benelux gekregen die wel bleek te werekn. Zodra ik de Cd er in deed werkte alles.
Ik hoef dus gelukkig niet verder te speuren.

Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

naed
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1

Bericht door naed »

Bij Navco.nl hebben ze veel spullen voor de navigatiesystemen van Renault. Ze hebben goede service en snelle levering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut