carminatneurose

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
richard68
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:15
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

carminatneurose

Bericht door richard68 »

Hallo Renaultfans,
Ik kom uit pure frustratie ook maar een paar schoten lossen op Renault. Ik heb januari 2005 mijn Scenic afgeleverd gekregen met het pictogramnavigatiesysteem (mooi woord voor galgje, je zou bijna zelf gaan hangen!).
Wat een drama, wat een schande! Dat Renault zich dit aan heeft laten smeren, en nog sterker, dat ik het me aan heb laten smeren!
Ik had een TomTom navigatie met Ipaq, wat was dat een zaligheid! Met dat systeem kon je nog een beetje anticiperen waar je de volgende hoek om moest!
Het is enorm langzaam, ben vaak al een kilometer of 2 onderweg als gemeld word dat de route berekend word, en een km of 5 als ik de uiteindelijke route krijg.
Je word door het centrum geleid terwijl er een snellere rondweg omheen ligt, wat nou dynamisch! Mijn pak is uit de mode voordat hij herberekend heeft.
De cd roms zijn van 2003, waarschijnlijk toen ze gebakken werden ook al 2 jaar oud, schat dus dat de kaartgegevens zo'n 5 jaar oud zijn.
De upgrade schijnt te koop te zijn voor € 154,--, dat ga ik er niet voor uitgeven. Kocht een nieuwe auto, wil ik ook nieuwe cd's!
Heb dus ook maar een klacht ingediend bij Renault, die gaan mijn dealer op de hoogte stellen van mijn klacht (!?), als ik over iets tevreden ben, is het wel mijn dealer.
Affijn, de klacht is in behandeling en ik zal wel, net zoals een paar mensen op dit forum, ook het bos in gestuurd worden.
Renault Scenic, perfekte auto moet ik zeggen, sinds januari 32.000 km weg zonder ene storing ( behalve lekke ventielen van dat spanningscontrolesysteem).
Renault als organisatie? Ik voel me ronduit belazerd!
Het grappige is dat de Renault configurator op de site geen optie meer heeft voor dit systeem, zouden ze het opgegeven hebben om dit wanprodukt te leveren? Zou leuk zijn als ze de miskochte Reanaultrijders dan een software oplossing bieden zodat wij ook uit ons leed verlost zijn!
Zouden we niets gezamenlijk kunnen organiseren om ze wakker te schudden op dat vriendelijke 0800 nummer?
Ik hoop op reakties!
En anders, koop een kompas en een frisse uitklapkaart voor op schoot, of TomTom, dat was voor mij probleemloos!
Groetsels uit Rotterdam!
Carminat psycholoog

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hullemah
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:23
Actief als: particulier
Locatie: gelderland

carminat

Bericht door hullemah »

Ik zit precies in het ellendige schuitje waar jij ook in zit.
Ook in Januari mijn nieuwe scenic gekregen,ook met veel te verouderde software.
Ik heb al een maal of acht kontakt met renault gehad,maar je wordt naar het kastje en dan weer naar de muur gestuurd
Nu hebben ze me beloofd dat er in Augustus een Update uitkomt en die kan ik tegen de gereduceerde prijs a 150 eurie kopen.Ik neem dit niet heb een nieuwe auto gekocht met verouderde navigatie.
En wat misschien het beroerdste is,is dat de software gedeelte niet geupdate word,m.a.w hij blijft traag en langzaam
etc,dus als iemand wat wil met organiseren,mij hebben ze
GRTZ ui Epe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
richard68
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:15
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Bericht door richard68 »

Hoi Hullemah,
Prima!
Ik heb tot op heden geen antwoord ontvangen van Renault Nederland, als ik dit krijg zet ik dit even op het forum.
Ik denk er hetzelfde over als jij, ik hou je op de hoogte en misschien krijgen we nog wat meer mensen zover dat we gezamenlijk actie kunnen ondernemen tegen de arrogantie van Renault.
Groeten uit Rotterdam!
Carminat psycholoog

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hullemah
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:23
Actief als: particulier
Locatie: gelderland

carminat

Bericht door hullemah »

Hoi Richard,

Heb gisteren Renault weer gebeld en heb weer mijn frustratie geuit(voor de zoveelste maal)met 1 verschil
als ze nu niet met een passende oplossing komen,dat ik ze de oorlog verklaar(zo ervaar ik het momenteel)heb ze ook aan gepakt over de werking van het systeem het is tergend langzaam en alles wat jij ook al hebt beschreven.
Ze ging het doorspelen aan de desbetreffende persoon en krijg hier bericht over.
Ik ben nu dus wachtende op hun antwoord want ik pik het niet langer.
Ik kriijg het sterk vermoeden dat het een verouderd spulletje is en dat ze het nog effe snel op de markt gedumpt
hebben.
Als ik bericht heb zet ik het uiteraard op dit forum.
Ik heb al 1 persoon die er ook zo over denkt,we zijn dus al met zijn drieen.
We houden mekaar op de hoogte,we zullen met zijn allen renault to een goede oplossing dwingen,desnoods
de media inschakelen.
Grtz ui t Epe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
richard68
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:15
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Gratis!

Bericht door richard68 »

Hoi Hullemah!
Nog maar weer een keer gebeld, ze belden terug en ik kreeg ze nu voor niets opgestuurd! Dat is wat anders als 300 euro met 50% korting, het lijkt wel een soort handjeklap wat Renault Nederland uitvoert. De nieuwe cd's ijn goed te noemen, alleen de snelheid van het systeem is nog steeds hopeloos!
Succes, bel ze nog een keertje!
Richard
Carminat psycholoog

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in