Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Bij de halfjaarlijkse poetsbeurt van de auto viel me op dat er schimmel zat in de verdiepte bagageruimte van mijn Scenic (de ruimte onder de laadvloer). De vloerbedekking rechtsachterin de bagageruimte (dus in hoek van achterkant auto/achterlicht)...
Ik wil graag het kunststof deel tussen de beide portieren het zit met 1 torque schroef vast aan de onderzijde, ik ben bang dat ik de boel sloop als ik er aan ga rukken.Heeft iemand een tip voor mij??
Mijn auto is De grand Scenec 2 liter uit 2008.
Ik heb al meerdere topic's bekeken over dit onderwerp maar er is niet echt een duidelijke oplossing wat het zou kunnen zijn.
Ik zal het hele verhaal ff vertellen:
Ik heb sinds kort een renault scenic uit 2005 met elektronische...
Met de warme dagen van afgelopen week viel het me op dat als de climate control op auto zet en op 15 graden er eigenlijk maar weinig gebeurt.
Hij blaast dan maar heel zachtjes terwijl je zou verwachten dat hij vol gaat blazen om de temperatuur naar...
Als ik dakdragers zoek op marktplaats zijn er genoeg. Maar ik heb een (te openen) dakraam in de auto. Zijn de dakdragers daar ook voor geschikt? Niet dt dat ding perse open moet, maar stel dat dat per ongeluk gebeurt...
Ik heb onlangs een Scenic ph2 van 2005 gekocht, waar ondanks de parkeer sensoren de vorige eigenaar toch geregeld een taaie struik aan tikte, en de trim (kappen op de achter bumper) niet meer mooi zijn. Ook was deze eigenaar niet echt...
Jullie kennen het natuurlijk, het raam mechanisme van de Scenic II (bj 2004 heb ik)
Helaas ging er 2 weken terug met de deze kou het mechanisme helemaal stuk en moest bij de dealer een nieuwe laten monteren.
Grapje €300...
Ik heb een Scenic type 2 uit 2004.
Ik kan op de knop van de buiten spiegels draaien naar beneden zodat de spiegels ingeklapt worden.
Echter sinds de was straat vanmiddag, die mijn spiegels naar buiten heeft gedraaid heb ik problemen....
Het viel me op vakantie in de file op dat dat ik de auto vond zingen als je hem in zijn toeren uit liet rollen, toen ik erop ging letten hoorde ik dat ook soms bij een constant toerental, vooral wat lager in de toeren.
Als ik de airco uitzet is het...
Ik heb een probleempje, wat een groot probleem aan het worden is doordat ik vanavond de laadruimte van mijn grand scenic nodig heb.
Het probleem is dat de rugleuning van de achterste stoel niet meer neerklapt.
Nu heeft de stoel ook wel eens...
Renault Scenic type 2
De kachel ventilator maakt een enorme herrie. Dit is steeds na het wassen of veel regen, moet dus een vochtprobleem zijn. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik ben gewend mijn telefoonhouders altijd met een Brodit proclip vast te maken aan het dashboard ipv zuignap; dichterbij en zit beter vast. Ook voor de scenic die ik eind januari ophaal is er één te krijgen:
Onlangs heb ik tweede hands originele dakdragers gekocht voor mijn Grand Scenic II. Bij deze dakdragers zaten geen rubbers. Ik weet niet of er uberhaupt rubbers bijhoren. Kan iemand mij dat vertellen?
Ik heb me aangemeld voor dit forum wegens het volgende:
Mijn schoonouders reden vanmiddag rustig over de provinciale weg, toen vanuit het niets het panoramadak van hun twee jaar oude Scenic 2 sprong. Het hele dak viel in 1000enden stukjes over...
Sinds februari rijd ik naar tevredenheid n een Grand Scenic uit 2005.
Achterin zit de bagageafdekhoes, die je kan oprollen.
Maar als ik de 3e zit gebruik en de stoelen omhoog klap, dan haal ik de rolhoes (natuurlijk) weg.
Sinds kort hoor ik een tikkend geluid als ik de aanjager aanzet.Dit geluid neemt toe zodra ik de aanjager hoger zet.
De kachel en de airco werken prima.Het gaat om een Scenic 1.5dci uit 2006.
Heeft iemand misschien een idee wat dit...
Gisteren bij het monteren van de winterwielen moest ik bij het reservewiel zijn. Toen ik de bodem van de kofferbak opende schrok ik me rot. Mijn reservewiel lag bijna voor de helft (!) in het...
Wie weet hoe dit precies zit? In het rubberen doorvoer deel... (Waar de kabelboom en de motorkapopenkabel doorloopt) zat een extra gat met een rubberen plug aan een touwtje van rubber. Deze plug (zon 2 cm lang en 5 mm dik) heb ik eruit getrokken om...
Heb op vakantie dakdragers en een dakkoffer op mijn scenic met panoramadak gehad.
Wat een herrie maakte dat, was haast niet te harden in de auto, konden elkaar nauwelijks verstaan.
Harder dan 110 was eigenlijk niet te doen.
We hebben op een gegeven...
Van mijn scenic2 wil een van de achterstoelen niet los. Als ik de zwarte hendel omhoog trek dan laat de stoel niet los uit 1 van de 2 bevestigingsgaten in de vloer.
Wat kan ik doen om de stoel alsnog los te krijgen? Iemand ervaring hiermee?
Van mijn scenic 2005 is het linker raammechanisme stuk gegaan.
het blijkt het plastic glijstuk te zijn waar het raam aan vastzit (gebroken).
Natuurlijk is het nu weer zo dat je het complete mechanisme vervangen moet.
Wie o wie heeft er een idee of...
Model: Scenic 2, 2004 privilege luxe, 2.0 16v met Climate control
Heb de auto nu 3 weken in bezit en er zelf al 2600km mee gereden zonder grote problemen, heb de luchtfilter, interieurfilter, oliefilter en motorolie vervangen(5w40), ook de...
Wil de schakelaar in de handgreep van de linker voordeur (en later linkerachter en rechtsvoor) vervangen wegens defect, maar weet niet goed hoe de deurpaneel te verwijderen.
Wel wat lopen zoeken, maar in de ene situatie halen ze bijvoorbeeld wel de...
Bij mijn Renault Scenic II uit 2004 hangt er een losse plastic slang aan het voeteneind van de bijrijderszijde onder het dashboard uit.
Heeft iemand enig idee waar deze van is, en waarvan het losgeschoten kan zijn?
Bestaat er eigenlijk een complete handleiding van een Scenic II? Nu mijn auto 8jaar is geworden ben ik er uiteindelijk achter gekomen hoe je hem in vrijstelling kan zetten. Dit stond niet in de bijgeleverde handleiding die ik destijds...
Al tijden wil het raam rechtsachter geen mm bewegen. Zojuist heb ik de schakelaars gecontroleerd, deze werken. Ook is er gewoon 12V. Als je de schakelaar bedient hoor je (in beide richtingen) een soort 'klik'. Alsof de motor wel...
Het volgende, mijn achterramen van mijn gs willen niet omhoog en naar beneden, als ik de knop bedien op het linker voorportier, dan hoor ik wel dat de motor klikt, dus volgens mij wel wat wil doen, maar dan toch stiekem niet.
Is dit de bekende...
Na goed 2ton gereden te hebben is de bestuurdersstoel niet meer zo fris. Is het mogelijk deze te wisselen met de bijrijdersstoel ?
Dan zit er wel geen hoogteverstelling op, maar dat is niet zo erg. Kun je het gordelslot wisselen, aansluiting...
Onlangs heb ik een Scenic gekocht uit het jaar 2005.
Omdat de radio wat dieper in het dashboard valt vraag ik mezelf af of er een
DIN 1 radio / navigatie met klapscherm hierin past :?:
Niet dat ik vanaf de bodem moet kijken hoe ik moet...
Hoi,
Ik heb een GScenic waarvan de kachel niet warm wil worden. De temp.meter staat normaal, als ik tijdje stil sta slaat de ventilator ook aan. Dus de motor is gewoon op...
Ik heb onderstaande dakdagers voor mijn Scenic uit 2007 met panoramadak op het oog.
Weet iemand of er bij deze dragers van die kunststof kapjes/dingen tussen de bevestigingspunten van de auto en de dakdragers
gemonteerd horen te worden?
Ik heb een renault grand scenic techniline uit 2006
1.9 dci 130 pk .
De auto word goed warm, maar de kachel blast allen maar koud lucht pas op 27 graden word blast warm lucht
ik heb al de kachelmotor vervangen ,kachelweerstand vervangen ,en hij...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum