S3raph schreef:
Je kan het eerst proberen de knoopcel te vervangen, kan zijn dat je hem opnieuw moet inlezen (hoeft niet perse).
Kijk dan wat ie doet.
Ik kreeg advies om al mijn sloten goed in te spuiten en zorgen dat mijn deuren en kofferbak niet te strak of slap sluiten, het droogt uit en kan tegen weken.
Probeer dat ook eens, je moet eerst alles simpel proberen op te lossen en uit te sluiten.
Als het goed is het je ook een controle lampje in de auto boven je spiegel, wat doet die?? is die aan of uit, dat heeft te maken met je centrale vergrendeling als je gaat ruiden, boven de 6km gaan ze automatisch vergrendelen (bij aan).
Hoor je ze dan wel vergrendelen??
Ik ga straks mijn deuren afstellen zodat ze sluiten zoals ze horen, niet slap en niet strak.
Stekkers en/of connectors inspuiten.
De deur connectors waardoor de binnenverlichting aan/uit gaat na kijken op goede werking, heeft ook met dit systeem te maken.
Vooral je kofferbak, daar alle connectors na kijken op corrosie/roest.
Ik kom er wel achter dat als ik de deur harder dicht doe de deuren wel sluiten .
Kan zijn dat er ergens een los contact zit hoor maar dan moet ik de deur paneel er afhalen en stekkers inspuiten met elektro- spray.
Ik kijk ook even waar de relais zit van de vergrendeling, mits het een relais is, kan zijn dat die niet goed werkt.
Als ik jou was zal ik dat ook proberen, alles eerst uitsluiten en ja dan, ik weet het niet en ben ook nog bezig.
Gr Ed[/quote]
Hallo Ed bedankt voor je reactie..
heb toevallig vandaag grotere problemen met de auto want hij wil niet meer starten.. Lijkt alsof motor geen benzine meer krijgt.. zou het ook met batterij te maken kunnen hebben van sleutel?
Ga hier ook maar een nieuw topic over plaatsen.
in ieder geval alvast bedankt en ik ga er op terug komen.[/quote]
Hoi S3raph,
Het heeft nix met je sleutel te maken maar met je startblokkering.
Het zou eruit gehaald kunnen worden om door je deuren te ontgrendelen en sluiten, dan "zou" ie weer gewoon moeten knipperen (volgens garage).
Blijft ie het nog doen, je kan hem niet meer starten!! Probeer ook maar niet hoor, geen nut.
Dit euvel had ik ook in mijn Scenic.
Auto is opgehaald en naar garage gegaan, daar kwamen ze er achter dat er (regen)water in 1 van de zekeringkasten is gekomen en was gaan roesten en door gaan branden, ze hebben toen een omleiding gemaakt zodat ik hem gewoon kon gebruiken, geen probleem verder gehad.
Dure reparatie wel na alles eerst uitgezocht te hebben en vervangen, rond de € 400

.
Heb hem verkocht kort er na omdat er problemen bleven ontstaan en dat ie het nog deed kreeg ik er nog wat voor.
Dus, open en sluit met je sleutel tot ie weer normaal knippert, kijk of dat lukt, anders word het garage werk.
Gr Ed