S3raph schreef:hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en hoop dat ik het op de juiste plek plaats.
Ik heb een Renault Scenic uit 1999 en sinds gisteren doet de Centrale deurvergrendeling het niet goed.
Als ik nu via de sleutel wil ontgrendelen gaan alleen de deur van de bijrijder open en de kofferbak. Het gebruikelijke knipperen van het knipperlicht doet gewoon wel maar de chauffeurs kant en de achterdeuren gaan niet meer open.
Tevens is het zo dat ik nu de chauffeurs kant met de sleutel open maak en daar reageren de andere deuren ook niet meer op. Of dit al zo was weet ik niet aangezien ik de afstandsbediening gebruikte.
Ik heb de batterij in de sleutel nog niet vervangen omdat ik van mening was dat daar niks mis mee kan zijn omdat de auto wel reageert?!
Iemand een idee of een oplossing.
Alvast bedankt,

Hoi S3raph,
Vocht zoals regen, mist en hoge luchtvochtigheid is storings gevoelig bij Renault.
Ik zit ook met mijn centrale vergrendeling te kloten, alleen in de ochtend is het goed en middag weigeren ze, de lampen knipperen wel maar sluiten of openen niet.
ik heb als eerste de knoopcel in de sleutel vervangen (een 3V 1620).
Gelijk open en dicht, mooi, opgelost, NEE dus, dag later hetzelfde en dan is het niet de knoopcel.
Jou deuren werken voor een deel zeg je, dat wil zeggen dat je afstandbediening werkt (voor een deel dan).
Je kan het eerst proberen de knoopcel te vervangen, kan zijn dat je hem opnieuw moet inlezen (hoeft niet perse).
Kijk dan wat ie doet.
Ik kreeg advies om al mijn sloten goed in te spuiten en zorgen dat mijn deuren en kofferbak niet te strak of slap sluiten, het droogt uit en kan tegen weken.
Probeer dat ook eens, je moet eerst alles simpel proberen op te lossen en uit te sluiten.
Als het goed is het je ook een controle lampje in de auto boven je spiegel, wat doet die?? is die aan of uit, dat heeft te maken met je centrale vergrendeling als je gaat ruiden, boven de 6km gaan ze automatisch vergrendelen (bij aan).
Hoor je ze dan wel vergrendelen??
Ik ga straks mijn deuren afstellen zodat ze sluiten zoals ze horen, niet slap en niet strak.
Stekkers en/of connectors inspuiten.
De deur connectors waardoor de binnenverlichting aan/uit gaat na kijken op goede werking, heeft ook met dit systeem te maken.
Vooral je kofferbak, daar alle connectors na kijken op corrosie/roest.
Ik kom er wel achter dat als ik de deur harder dicht doe de deuren wel sluiten .
Kan zijn dat er ergens een los contact zit hoor maar dan moet ik de deur paneel er afhalen en stekkers inspuiten met elektro- spray.
Ik kijk ook even waar de relais zit van de vergrendeling, mits het een relais is, kan zijn dat die niet goed werkt.
Als ik jou was zal ik dat ook proberen, alles eerst uitsluiten en ja dan, ik weet het niet en ben ook nog bezig.
Gr Ed