Centrale deurvergrendeling slaat door.

Plaats reactie

Topic author
henriw03
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2019 22:34
Actief als: particulier

Centrale deurvergrendeling slaat door.

Bericht door henriw03 »

Hallo Forumleden,

Ik heb een Megane uit 2008. Nu is het volgende aan de hand. De auto staat op de oprit en begint spontaan uit zichzelf de deuren te vergrendelen. Terwijl de auto vergrendeld stond, het tikkende geluid plus de alarmlichten springen uit. Net zoals er gebeurd als je dit met de afstandsbediening zou doen.
Maar dit is niet 1 keer, maar wel meerdere keren achter elkaar aan, zonder enig ritme. Soms 8x in 15 seconden, soms 2x in 30 seconden. Bijzonder vind ik dit. Garage zegt breng hem maar langs als die het doen. Maar het is zo onregelmatig en ik weet ook niet wat dit veroorzaakt of hoe ik het moet opwekken om zo aan de monteur te laten zien.
In 1e instantie kon de monteur niets vinden, nu twijfel ik wel aan zijn geïnteresseerdheid, maar toch. Zelf heb ik de batterij vervangen van de autosleutel. Kon me ook haast niet voorstellen dat dit het probleem zou verhelpen, maar toch. De auto blijft het probleem gewoon laten zien.

Er is vast iemand die dit al eens eerder bij de hand heeft gehad. Ik hoop dat jullie mij de oplossing kunnen geven, of de goede kant op kunnen sturen.

Alvast hartelijke dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling slaat door.

Bericht door maestro12 »

Is het alleen op de oprit?
Dan is het waarschijnlijk iets van een WiFi modem/router of ander zend apparaat.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Centrale deurvergrendeling slaat door.

Bericht door demi »

maestro12 schreef:Is het alleen op de oprit?
Dan is het waarschijnlijk iets van een WiFi modem/router of ander zend apparaat.
WIFI zit op 2,4 GHz

En de vrijgegeven frequentie voor auto sleutels is om en nabij de 433 MHz

Denk niet dat die WIFI daar de oorzaak van is
henriw03 schreef: Megane uit 2008. De auto staat op de oprit en begint spontaan uit zichzelf de deuren te vergrendelen. Terwijl de auto vergrendeld stond, het tikkende geluid plus de alarmlichten springen uit. Net zoals er gebeurd als je dit met de afstandsbediening zou doen
heeft u voordat dit gebeurde mss een bezoek gebracht aan de Carwash? of is de keykaart mss gevallen?

Anders koppel de accu eens los, wacht een 20 tot 30 tal minuten en koppel hem weer aan (harde reset)

Betreft het een "hands free" uitvoering?
Hoe ver liggen de sleutels van de geparkeerde Megane op de oprit verwijderd? Meer of minder dan 15mtr?
Keykaart zou inwendig defect kunnen zijn en als deze dicht bij het voertuig ligt dit mss kunnen triggeren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling slaat door.

Bericht door maestro12 »

demi schreef:
maestro12 schreef:Is het alleen op de oprit?
Dan is het waarschijnlijk iets van een WiFi modem/router of ander zend apparaat.
WIFI zit op 2,4 GHz

En de vrijgegeven frequentie voor auto sleutels is om en nabij de 433 MHz

Denk niet dat die WIFI daar de oorzaak van is
Dat weet ik, maar toch was hier de Wifi modem van de buurman de oorzaak van een soortgelijk probleem en het is een kleine moeite om even een metertje te verplaatsen.
Overigens als je in de buurt van een KPN/radio zendmast woont kun je dit soort effecten ook krijgen.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Centrale deurvergrendeling slaat door.

Bericht door Mathijs »

maestro12 schreef:Overigens als je in de buurt van een KPN/radio zendmast woont kun je dit soort effecten ook krijgen.
Hou op schei uit, woonde destijds in Driebergen waar de politie verkeerscentrale zat; hoe vaak mijn alarm wel niet spontaan afging vanwege die sterke zender :fp:

Over alarm gesproken; niet zelden is een huis-alarm systeem de oorzaak. Die raamsensoren en bewegingsmelders zenden vaak ook uit op 433Mhz. Doorgaans zenden die sensoren om batterij te besparen maar om 2 redenen, namelijk om een statusverandering door te sturen (raam/deur geopend, beweging gedetecteerd, rook waargenomen) of om te waarschuwen voor een bijna lege batterij.
Op het moment dat ze gaan waarschuwen vanwege leeg rakende batterij, zenden ze om de x-aantal minuten zelfs.
Mijn autootje uit '99 was daar bijzonder gevoelig voor. Telkens werd de ECU wakker gemaakt voor een tiental minuten met de nodige ampère gebruik, met niet zelden als gevolg een te lege accu, tot een punt dat ik de antenne van de ontvanger in de auto lostrok en evengoed nog een accu-lader draadje in de grille kon monteren voordat ik de mogelijke oorzaak en oplossing kende. Buurman!!!!!! :twisted: :lol:

En tegenwoordig hebben we nog een extra stoorzender: Zonnepanelen en zelfs schuifdeuren(?)
...
Dergelijke problemen bestaan nog steeds, ondervindt Tiest van Turnhout (88) uit Raamsdonkveer. Ze kunnen niet meer bij de Lidl in hun woonplaats Raamsdonkveer parkeren. ,,Daar hapert de keyless entry van onze Toyota. Soms is de auto morsdood. Het schermpje blijft zwart of ik krijg de tekst ‘key not detected’. Na een minuut of 10 of 15 kleurt eindelijk, na veel heen en weer gezwaai met de sleutel of het plaatsen ervan tegen het dashboard, de startknop weer groen en is starten weer mogelijk.’’ Iets stoort op de frequentie van het autosleutel. ,,Wij vermoeden dat het de schuifdeuren van de Lidl zijn, maar weten het niet zeker. We blijven maar uit de buurt van de winkel. Een vriend van ons heeft het bij een bepaald terras, daar werkt zijn keyless autosleutel niet vanwege het draadloze bestelsysteem van de serveerster.’’ ....
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Yntepa
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2019 14:06
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling slaat door.

Bericht door Yntepa »

Is er niets op bedacht..?
Is er een alternatief om toch weg te komen....
Hoor graag beter voorhand weten...
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht