Oke....ik moest even wachten tot medio deze maand en heb nu geld beschikbaar om de 1.9 DTI te laten chiptunen.
Ik had al gebeld naar Chip4power te Almere, die hebben op internet een aktie voor 225.- euro incl. .. en die zei : geen probleem...komt u maar langs, (ik HAD nog duidelijk verteld dat mijn 1.9 DTI uit juni 2001 komt)....hij steekt de stekker (OBD2 heet die geloof ik ?) in het zekeringskastje en constateerde op zijn laptop dat hij er niet *in kwam*...mompelde iets over ECU eruit en EPROM los solderen en daarna Herprogrammeren, maar dat er dan wel 125 euro bij kwam.
Ik gaf aan daar niet mee akkoord te gaan, hij deed de garagedeur open...en of ik maar wilde gaan.
Niet bepaald een adres die ik zou willen aanbevelen dus.
Er zijn nog 2 opties : eentje uit Zaandam en eentje uit Huizen...beiden hebben aangegeven dat je bij deze DTI een ouder programma moet hebben, die wel toegang heeft tot de Eprom.
Tsja, na 43 jaar autorijden is dit weer een hele nieuwe ervaring voor mij
Ik laat hier wel weten of het gelukt is en wat de resultaten zijn...tenslotte rijden er nog meer Renaults rond met de 80 PK 1.9 DTI van rond 2000.....alhoewel ik er soms ook eentje tegen komt met 90-100 pk (zoals bij de Master en Scenic), waaruit ik dus de conclusie trek dat deze 1.9 DTI meer kan hebben dan de huidige 80 pk.
Mocht het mij echter allemaal
te link gaan worden...en straks misschien met een beroerd lopende diesel te maken krijg, dan laat ik het maar zo.
Wat niet kan, kan niet
Mocht iemand echter een tip hebben voor een goed adres die ten hoogste 300 a 350 euro vraagt (meer is het mij echt niet waard), dan graag hier even vermelden.