Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb in oktober 2024 mijne nieuwe Clio Alpine afgehaald. Nu na een dagje of 2 viel mij op dat er een raar geluid uit het dashboard komt dus afspraak met de dealer gemaakt. Je kan het vergelijken met een pomp die droog staat en geluiden maakt ook hoor ik een soort van klep geluiden precies. Nu staat de auto al meer dan 10 weken bij de dealer voor herstellingen maar de auto is nog steeds stuk. Nieuwe gas op aircocompressor gezet, paar weken later het aircoventiel vervangen, de aircocompressor was het volgende en nu hebben ze heel het dashboard eruit gehaald en de binnenradiator vervangen. De auto blijft het hebben volgens de dealer en Renault hoofdkantoor en ingenieurs in Frankrijk zijn er nu mee bezig. Iemand dit al voorgehad? Ik wil graag de verkoop ontbinden of dat ze mij een nieuwe auto geven. Want vraag me af in welke staat ik mijn auto terug ga krijgen die ik maar 2 weken in gebruik heb gehad. Communicatie bij de dealer is ook 0 ze steken heb op Renault zelf, die bellen mij wel maar veel nieuws hebben ze ook niet buiten ja we zijn er mee bezig. Laatste telefoon zeiden ze wel dat ze meerdere Clio's hebben ontdekt met hetzelfde probleem en dat het wel positief voor mij was . Was beter met mijn Clio IV blijven rijden waar niks mis mee was . De 27000euro had ik wel ergens anders beter voor gebruikt.
Zijn een weekje later en ze zijn in Frankrijk aan het onderzoeken wat het probleem is bij de nieuwe clio's. Dus ga mijn auto een tijdje nog niet zien. Spijtig dat ge zo slecht beschermd zijt bij een fabrieksfout. De auto is 4 maand oud geworden en staat nu al 11 weken in herstelling bij de dealer. Heb een onderzoek geopend bij een advocaat en met een expert enzo gaan we nu mijn geld proberen te recupereren. Het zou mogelijk zijn maar kan een 3 a 9 maanden gaan duren juridisch.
Nooit leuk.....je denkt lekker te gaan genieten van je nieuwe bolide en hebt dit voor. Ik neem aan dat je wel een vervangwagen hebt van de garage voor dit "probleem " ?
Ben FF niet op het forum geweest en lees gisteravond dat er met zowat alle clio's V hybride een probleem zou zijn....en ook alle auto's met die motor...zal me binnenkort ook maar eens tot mijn garage wenden om te horen wat ze er van weten. Ik hoop voor jou dat alles goed komt !
Ja, rij nu al bijna 3 maanden met een vervangauto. Een 3 tal weken terug belde de garage mij dat ze de vervangauto terug moesten hebben. Maar heb toen naar het hoofdkantoor gebeld en die hebben toen kunnen regelen dat ik de vervangauto mag houden. Want bij de mijn ligt het dashboard er volledig uit .
Ben benieuwd wanneer er een positief bericht gaat komen want is sinds de aflevering niks anders dan negatief geweest. Volgens het hoofdkantoor is de vervangauto ook de compensatie voor de miserie die ik heb gehad maar vind dat maar mager antwoord van hun.
Grt Michael
Laatst gewijzigd door Pepone op 23 feb 2025 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote verwijderd.
Niet meer dan normaal dat je die vervangwagen kan rijden tot het ( hopelijk ) opgelost is !
Ik snap ook wel dat niet elke dealer staat te springen om aan iedereen zomaar een vervangwagen mee te geven , stel dat er 10 van zulke " probleem "auto's zijn bij 1 dealer , dan heeft ie geen vervangwagens meer voor normale klanten...die bvb voor een groot onderhoud een vervangauto nodig hebben... Je zal als dealer al vloeken dat er 1 geval is en dat is 1 auto minder om uit te lenen , laat staan meerdere gevallen... Mijn ervaring met Renault is dat ze toch wel altijd proberen om de klant tevreden te houden , al is het niet altijd even makkelijk en zijn er soms echt wel dingen mis waar ze geen oplossing voor hebben . Als jij dan net diegene bent is dat dikke pech . Denk niet meteen dat dit enkel bij Renault gebeurt , elk merk heeft wel wat ( zoek anders FF op IVM 1 bepaalde motor bij Peugeot/Opel ? waar de levensduur van die motor echt te wensen over laat...)
Ik had eerst een Captur Phev gekregen maar ben er mee in panne gevallen na een week. Ging nog maar 30km/u en een kerstboom van lichtjes op het dashboard. Een heel gedoe geweest toen om een andere te krijgen dus de dealer is 2 auto's kwijt door mijn probleem want die Captur was voor langere tijd uit zeiden ze... Heb nog niet veel geluk gehad en de dealer was ook niet zo happy daardoor. Maarja ik heb er ook niet voor gekozen vind ik. Woensdag gaan ze mij bellen dus zal hier het ook nog op de hoogte houden of er nog iets gevonden word van oplossing.
Grt.
Laatst gewijzigd door Pepone op 24 feb 2025 00:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote verwijderd.
Vandaag de auto teruggekregen na 12 weken bij de dealer te zijn geweest. Heel het airco systeem is vervangen dus volgens Renault is de auto comform volgens de normen. Het probleem is nog altijd niet opgelost volgens mij heeft de airco er ook niks mee te maken. Maar Renault heeft het afgesloten na 3 maand. Dealer raad aan om via bijstandsverzekering klacht in te dienen en contact op te nemen met de klantendienst voor meer info. Nu hebben ze heel mijn dashboard beschadigd en de auto zo teruggegeven dus nog meer miserie dan ervoor .
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedendag,
Ik heb geprobeerd mijn achterbumper te demonteren om nieuwe kappen aan de rechterachterzijde te plaatsen. Tot nu toe heb ik de volgende stappen ondernomen:
1. Ik heb drie schroeven losgedraaid bij de laadruimte, onder het rubber.
2. Ik...
Sinds half augustus 2024 hebben we een Dacia Duster Hybride 140 hiervoor een Renault Kangoo 1.2.tce automaat b.j. 2018.
Beide hebben een Cruise control, de werking van de Dacia is naar mijn mening dat hij veel te snel/ heftig naar zijn vooraf...
De kaartversie 2024-06 is nu beschikbaar voor download. 21,6 GB groot.
Historiek:
Kaartversie / kwam beschikbaar in
2024-06 / Dec 2024
2023-12 / Jun 2024
2023-09 / Feb 2024
2023-06 / Nov 2023
2022-12 / Mei 2023
2022-06 / Okt 2022
2021-12 / Mei...
Toevallig bij de dealer.
Melde men mij dat de Australe weer een OTS 0EAN Fota -Australe nieuwe update nodig heeft
E-tech 100 ELEC-CCS2- IVC herprogrammeren.