clio2 ph2 2005 1.4 16v fuseekogels maatvoering?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 aug 2024 21:08
- Actief als: particulier
clio2 ph2 2005 1.4 16v fuseekogels maatvoering?
Hallo ik heb sinds kort een clio 2 ph 2 2005 een 1.4 16v.Hij kraakt behoorlijk in de voorwielophanging en ik voel speling aan voorwiel in verticale richting en ook links - rechts, dus ik denk zowieso fuseekogel en stuurkogel. Als ik op kenteken zoek op diverse sites vind ik verschillende maten fuseekogels qua conusdiamter en mn bijgeleverde bouten.. Weet iemand wat het meest gangbaar is? de bouten m12 of m10 en de meest gangbare conusdiameter? ik zie veel 16mm als conusdiameter. ik begrijp dat ik van tevoren 2 a 3 verschillende fuseekogels kan kopen en dan de niet passende terugbrengen maar ik dacht wellicht weet iemand hier iets meer....
Alle raad is welkom
Alle raad is welkom
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 18:55
Re: clio2 ph2 2005 1.4 16v fuseekogels maatvoering?
Sowieso eerst goed kijken wat er mis is, preventief stuurkogel vervangen is niet nodig bijvoorbeeld.
Het is bij een webwinkel slim de verschillende maten te bestellen, ik kan wel wat zeggen en heb jij dadelijk iets anders. Wie weet is er in het verleden wel een ander fuseestuk gemonteerd.
Als je de auto even een dag kan missen is eerst goed controleren wat er nu versleten is, loshalen en opmeten welke maat het is en dan pas bestellen.
Het is bij een webwinkel slim de verschillende maten te bestellen, ik kan wel wat zeggen en heb jij dadelijk iets anders. Wie weet is er in het verleden wel een ander fuseestuk gemonteerd.
Als je de auto even een dag kan missen is eerst goed controleren wat er nu versleten is, loshalen en opmeten welke maat het is en dan pas bestellen.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 04 aug 2024 21:08
Dank voor de reactie!
ja klopt, denk dat snelste is maar een aantal maten tegelijkertijd bestellen, ik voel flinke speling als ik aan bovenzijde aanwiel ruk en bij links -rechts idem dito evenals hard geknak bij drempels en hoogteverschillen.
Evenals bij aan stuur draaien dus denk echt dat ook minstens een stuurkogel aangedaan is. Morgen haal ik de boel (deels)los om op te meten.
Iemand enig idee welke online shops het snelst zijn met versturen?, want diverse hebben ca 1 week levertijd (geven ze aan in laatste stap v bestellen en in de praktijk is dit dan vaak ca 8 a 10 dagen.in mïjn ervaring!) Als dit reklame.zou zijn stuur dan een pb of email oid aub. De lokale onderdelenwinkel is ook geen heilige, moet ook bestellen, geen voorraad hierin, sneller maar ook veel duurder.....en terugname na speciaal bestellen is niet vanzelfsprekend.
ja klopt, denk dat snelste is maar een aantal maten tegelijkertijd bestellen, ik voel flinke speling als ik aan bovenzijde aanwiel ruk en bij links -rechts idem dito evenals hard geknak bij drempels en hoogteverschillen.
Evenals bij aan stuur draaien dus denk echt dat ook minstens een stuurkogel aangedaan is. Morgen haal ik de boel (deels)los om op te meten.
Iemand enig idee welke online shops het snelst zijn met versturen?, want diverse hebben ca 1 week levertijd (geven ze aan in laatste stap v bestellen en in de praktijk is dit dan vaak ca 8 a 10 dagen.in mïjn ervaring!) Als dit reklame.zou zijn stuur dan een pb of email oid aub. De lokale onderdelenwinkel is ook geen heilige, moet ook bestellen, geen voorraad hierin, sneller maar ook veel duurder.....en terugname na speciaal bestellen is niet vanzelfsprekend.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 18:55
Als je nu eerst kijkt wat er mis is, dan is het wellicht zelfs sneller / goedkoper om enkel het nodige bij de lokale leverancier te halen.
Wellicht is er ook een stabilisator rubber stuk bijvoorbeeld, of een veer gebroken.
Winparts.nl bijvoorbeeld is vaak vlot.
Wellicht is er ook een stabilisator rubber stuk bijvoorbeeld, of een veer gebroken.
Winparts.nl bijvoorbeeld is vaak vlot.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 23:56
Eerst kijken idd welk onderdeel er stuk/versleten is.
Ik lees hier wel vaker : gokken is dokken
Ik lees hier wel vaker : gokken is dokken
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut