Goedemorgen,
Ik heb een probleem met mijn trafic 2.0 diesel uit 2008. 2 weken geleden is verstuiver 2 vervangen. Ik heb het eerst niet door gehad. Maar nu reed ik gisteren op de snelweg en ik kon niet harder dan 120 130 plankgas in zijn 6. Met name rond de 2200 toeren trilt de auto. Het lijkt in mijn ogen alsof ie een cilinder overslaat. Hij doet dit met name in de 4e 5e en 6e versnelling. Stationair trilt de auto niet. Ook de turbo is goed. HIj geeft rijdend een LAAD waarde van 218 -220 aan. Er branden geen lampjes zoals voor het vervangen van de verstuiver. Dit is door een reanult dealer gebeurd.
We hebben de auto aan de boschkast gehangen en decorrectiewaardes op de verstuivers bekeken. Volgens mij is de ontstekingsvolgorde bij de renault traffic 1-3-4-2.
De correctiewaardes waren:
1 = 0.6
2 = 0.7
3= 0.7
4= 1.8
De luchtwaarde was wat laag. Maar weet de waarde niet meer.
Nu is het in mijn denkwijze zo. Dat 1.8 uitschiet ten opzichte van de rest. Dus de 4e verstuiver moet de 3e verstuiver corrigeren dan toch? Of moet ie dan meer doen omdat de eerste niet werkt. Of is het de mafsensor. Ik heb het idee dat het of de lucht is of opnieuw een verstuiver. Omdat ik niet zo tevreden was over de vorige renaultdealer en omdat deze mij niet kan helpen voor dinsdag moet het anders.
Mijn vragen zijn dus:
1. is een correctiewaarde van 1.8 veel
2. Welke verstuiver is dan waarschijnlijk lek
3. Is het de verstuiver of kan het ook de mafsensor zijn of iets anders.
correctiewaarde verstuivers
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut