Cruisecontrol probleem en Boordcomputer Twingo II

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
KoninK
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2022 15:33
Actief als: particulier

Cruisecontrol probleem en Boordcomputer Twingo II

Bericht door KoninK »

Beste Twingoanen/Twingo-ers,

Sinds een dag of 2... geen vlinders in mijn buik, maar een nieuwe oudere twingo gekocht.
Fijn wagentje, 2011, night&day, niet veel km nog en voorzien van bijna alles. (toch een beetje vlinders in de buik....)
Er mist nog het zonnedak, hoort wel bij een franse wagen, maar een brug te ver om in te bouwen.
Ook de stoelverwarming, die ik overigens nog nooit heb gezien buiten de handleiding om, mist. gelukkig is de winter bijna voorbij.

Wat ik wel gek vind is dat de boordcomputer erg weinig info geeft, terwijl die toch ook dingen als verbruik en DTE zou moeten kunnen weergeven.
Is dat iets dat je zelf of via de dealer nog geactiveerd kan krijgen, kan me voorstellen dat de ECU die gegevens gewoon weet?

En een klein first-world-problem met de CC; als ik op de CC rijd en het knipperlicht naar rechts aanzet slaat de CC af, dacht zelf aan een massa probleem in het knipperlicht, maar kan zo gauw niks vinden dat daar mis gaat in de unit zelf. het achterlicht dimt wel lichtjes als het knipperlicht knippert, maar dacht dat dat gewoon typisch franse auto's is.
Zijn er nog beruchte problemen in de bedrading verder de auto in waar ik kna speuren naar een kleine draadbreuk?

Alvast bedankt,
Rik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cruisecontrol probleem en Boordcomputer Twingo II

Bericht door RichTrip »

Gefeliciteerd met de Twingo. Rij sinds 2014 in Twingo's II uit 2011 :dance:

De Twingo II Phase I heeft geen boordcomputer. Stoelverwarming is nooit een optie geweest op een Twingo, wellicht als accessoire.

Voor de CC moet je de stekker op het achterlicht goed controleren en waar nodig de contactjes schoonmaken en/of iets verbuigen zodat ze beter contact maken. Is een massa probleem, daarom dimt het achterlicht ook licht als je richting aangeeft.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
KoninK
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2022 15:33
Actief als: particulier

Re: Cruisecontrol probleem en Boordcomputer Twingo II

Bericht door KoninK »

Dank voor het snelle antwoord, ik heb blijkbaar in de verkeerde handleiding zitten bladeren, was van een 2012 model, dus de Twingo II phase II.
Net lekker zitten rommelen aan de stekker, en jawel, heel de rit met het knipperlicht naar rechts op de cruise control kunnen rijden.

Afbeelding

In de handleiding uit 2011 staat toch echt stoelverwarming, schakelaar 1, heb er op gezocht maar nog nooit tegen gekomen helaas.
Mijn andere auto is een Saab met leren stoelen, automatische verwarming in de winter en ventilatie in de zomer, dus ben licht verwend qua zitcomfort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cruisecontrol probleem en Boordcomputer Twingo II

Bericht door RichTrip »

Ah, OK, dan zal het zo zijn dat stoelverwarming in NL nooit als fabrieksoptie leverbaar is geweest, dat kan per land verschillen.

De boordcomputer is inderdaad pas aanwezig in de Twingo II Phase II vanaf 2012.

Ik had een Twingo II Dynamique uit 2011, maar met het complete interieur van een Night&Day, dus ook inclusief de hoogglans delen/panelen op het dashboard, radio en pook.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht